thuisbevallen

Discussie in 'De bevalling' gestart door VrouwtjeRomy, 16 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. VrouwtjeRomy

VrouwtjeRomy Niet meer actief

Zijn daar bepaalde regels voor??

Ik zou dit dus gister bij de afspraak met de verloskundige bespreken maar ben het helemaal vergeten...

Ik ben samen gaan wonen in de koopwoning van mijn vent, dat is in een flat op 2 hoog (ook 2 trappen op). Maar er is ook een klein trapje naar de portiek aan de voorkant (achterkant niet)

Dacht dat hier regels voor waren maar kan op het i-net niets vinden...

2. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    verplaatst naar de bevalling.

3. vive2

vive2 Fanatiek lid

Hoi, volgens mij "mag" het wel. Ik ben bij mijn oudste ook 2 hoog bevallen. De verloskundige zei dat wanneer een vrouw op zolder haar slaapkamer heeft ook twee trappen afmoet en dat het nog krapper is ook dan een portiektrap. Ghehe. Ja, daar zit ook wel wat in toch?

4. bwoe

bwoe Actief lid

14 jun 2009
    180
    0
    16
    NULL
    NULL
    Daar zijn geen hele vaste regels voor. De praktijken hebben daar zelf protocollen voor. De een vind het 'risico' aanvaardbaar, de ander wil dit risico zo klein mogelijk houden en zal een poliklinische bevalling adviseren. De protocollen zijn ook in overleg met de plaatselijke brandweer/ambulancedienst. Het gaat kortweg namelijk over hun arbo-regels en of er ruimte is om jou in geval van spoed naar beneden te takelen.

Bij de volgende controle gewoon vragen hoe bij jouw praktijk de regels daarover zijn. Soms doen ze een huisbezoek zodat ze kunnen zien hoe krap of ruim het is.

5. VrouwtjeRomy

owh dan zit het wel goed. we hebben een lift. Trappen zijn ook breed en als het moed zijn onze ramen op de slaapkamer zo groot dat de brandweer er zo nodig met bed en al uit kan tillen haha!!

6. VrouwtjeRomy

ik zie ook gewoon nu pas dat ik MOET met een d schrijf hahahahahaha

7. Makkie

Makkie Niet meer actief

Met een lift lijkt het me helemaal geen probleem toch!! Even je vlos vragen, maar volgens mij kan het gewoon hoor, lekker thuisblijven dus!!

8. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Lijkt me ook geen probleem. Weet wel dat onze vk met 30+ BMI geen riscio neemt. Omdat je dan meer kans op complicaties krijgt moet je dan in het ziekenhuis, of beneden in je huiskamer bevallen omdat zij het risico niet wilt lopen dat de brandweer je uit je raam komt takelen ( ambu personeel mag geen trappen meer af tillen ofzo )

9. avon

avon Fanatiek lid

6 apr 2010
    1.177
    0
    0
    verpleegkundige
    Regio Groningen
    Ik ben ook thuis bevallen, gewoon in onze eigen slaapkamer. Die is op de eerste verdieping en we hebben geen lift. Er is nooit gesproken over als ik evt naar het ziekenhuis zou moeten en de ambu personeel mag mij niet tillen.
    Raar dat de verlosk daar nooit over gehad heeft.

10. msiebers01

msiebers01 Niet meer actief

Bij onze eerste woonde ik 4 hoog, zonder lift.
    Zij is met 36 weken spontaan geboren, dus ik mocht gewoon naar het ZH. Dus geen problemen mee ondervonden.

Ik geloof dat de ambulancedienst altijd een soort brancard-stoel heeft waarmee ze je zittend de trap af kunnen helpen, mocht het anders niet willen.

Bij mij hebben ze het daar ook niet over gehad. Eigenlijk wel raar, omdat ze het de ambulancebroeders op deze manier erg lastig en zwaar kunnen maken.
    En zelf maar klagen over rugklachten als je bed niet op klossen staat, haha

11. VrouwtjeRomy

ik heb eerder ondergewicht dan over gewicht. ben blij met de bijkomende vreetbuien, kom ik tenminste op een normaal gewicht haha dus dat moet ook geen probleem zijn.

ben helemaal blij! :D lekker thuis bevallen!! jeej!!

Deel Deze Pagina