Voor de ervaringsdeskundigen een vraagje: Wij douchen thuis in bad. De eerste keer na de bevalling douchen zal ik sowieso in het ziekenhuis doen vanwege dat ik daar ga bevallen en 24 uur moet blijven. Maar is het uberhaupt wel mogelijk om daarna, als ik thuis ben en wie weet van voor naar achter compleet gehecht ben om dan over de badrand te stappen om te gaan douchen?? Dacht er ineens over na. Wie van de ervaringsdeskundigen heeft hier een zinvol antwoord op??
ik ben bevallen met vacuum, gehecht en een urineweginfectie=veel pijn en ik kon wel over de badrand heen stappen om te douchen. Dat is me meegevallen. Gewoon je goed vasthouden of je mannentje even vragen of hij je vasthoud dan kun je er rustig overheen stappen.
Wij douchen thuis ook in bad. Ben ingeknipt, gescheurd en dus flink gehecht, maar vond het prima te doen om in bad te stappen! (maakte me er vooraf ook zorgen over hoor, dus snap het héél goed!)
Denk ook wel dat dat goed gaat komen, zeker als je eerst toch in het ziekenhuis moet blijven. Die eerste keer douchen na de bevalling is het ergst omdat je dan nog helemaal slapjes bent enzo.
hier ging het ook prima. Wel kreeg ik de eerste dagen een steuntje van m'n man, met het úít bad stappen juist, gewoon een handje. Maar dat had meer met vermoeidheid te maken, dan met pijn ofzo.
ik vond het wel pijnlijk in en uit bad stappen met de hechtingen, maar zeker met een arm van de kv was het te doen Wat goed dat je daar van tevoren over nadenkt.. mij overviel het allemaal nogal!
ik zou wel (weet niet of je dat nu al hebt) een antislip matje in bad leggen. Wij hebben een aparte douche en bad. Ik moest na de bevalling juist iedere dag in bad gaan zitten (badje met biotex iedere dag) om het genezen van de knip / open wond te bevorderen. Het in - en uit bad stappen ging prima moet ik zeggen.
Ik heb dr geen last van gehad. Ging prima bij mij.. Ik had ook hechtingen omdat ik een knip heb gehad.
Wij douchen ook in het bad en na allebei mijn bevallingen ging dit goed. Bij de eerste was ik flink ingescheurd en dus flink gehecht, maar na 24 uur kon ik weer het bad instappen. Bij de tweede had ik er iets meer moeite mee, maar dat kwam niet door de hechtingen, maar doordat ik flink last van mijn bekken had en daardoor mijn benen niet goed kon optillen.
Ik ben geen ervaringsdeskundige, maar in mijn vorige huis moest ik ook over de badrand heen. Heb een tijd thuis gezeten omdat ik letsel aan onderrug en bekken had vanwege een ongeluk en kon toen mijn benen amper optillen, laat staan spreiden. Ik heb het toen opgelost door een stoel die hoger is dan de badrand (eetkamerstoel) naast het bad te zetten met de leuning opzij en zo'n keukenopstapje van een centimeter of 30 ernaast. Rustig gaan zitten, benen vastpakken en tegelijk op het opstapje tillen, daarna tegelijk (schuin) over de rand tillen. Aan de badkant dan recht schuiven en rustig weer opstaan. Terug zelfde verhaal, je kunt het opstapje als dat lukt daarvoor ook even in bad tillen. Het kost even wat tijd, maar scheelt wel veel pijn. Misschien een optie als je echt veel pijn hebt bij het uiteenzetten van je benen.