Hoi dames, Ik ben nu 40 weken zwanger en 2 dagen. Alles is al lekker aan het rommelen, als het niet door zet dan gaan ze woensdag helpen om de bevalling te laten beginnen. Wij hebben een dochtertje die 2 jaar is en 4 maanden, en begrijpt heel goed dat mama een baby broertje in der buik heeft. Maar hoe moet ik haar duidelijk maken op en leuke manier dat mama en papa weg gaan om haar browrtje te krijgen. Het is natuurlijk voor ons spannend maar voor zo een kleine meid nog meer. Hoe hebben jullie dat gedaan, of verteld? Groetjes jacky
Wij hebben het boek 'Bobbie wordt grote broer' zo vaak voorgelezen totdat hij het zelf kon navertellen... Hij wist dat de baby in mijn buik zat en verder heb ik er niet zoveel over verteld. Ik zag er enorm tegenop dat mijn schoonouders perse wilden dat ons kind bij hun kwam logeren in plaats van dat er iemand bij ons thuis bleef. Want mijn bevallingen waren beiden 's nachts (en dat vermoeden had ik toen al; 's nachts voelt het voor mij gewoon veel prettiger/veiliger) dus dan zou je zo'n klein mannetje van zijn bed moeten lichten, in de auto stoppen en mee (laten) nemen. Het liefst zouden ze hem zelfs gebracht willen hebben. Kwartier naar links, half uur naar rechts en dan pas in het ziekenhuis. Erg krap, vond ik. Ik denk dat de bevalling daardoor wel langer op zich liet wachten. Ik had al minstens een week voorweeën gehad en het lukte maar niet; het zette niet door. Onder andere doordat ik het sneu voor hem vond en wist dat ik dat niet ging redden. Maar een andere mogelijkheid was er schijnbaar niet Nou ja, uiteindelijk is het toch op die manier gegaan. Mijn partner heeft hem 's nachts uit bed gehaald en met opa mee laten gaan en daar is hij verder gaan slapen. Ik heb mijn biggest smile opgezet en gedaan alsof ik nergens last van had. Ik heb hem geknuffeld en nog wat lieve dingen tegen hem gezegd en toen zijn ze weggereden. Daarna heb ik een emmer vol gekotst en begonnen de persweeën en moesten we opschieten Maar hij heeft het af en toe nog steeds wel over het ziekenhuis, mama pijn en mama ging de baby halen. Het heeft best wel indruk op hem gemaakt. Dus een volgende keer beval ik gewoon thuis. Gezien mijn bevallingen (en de snelheid daarvan) neem ik liever dat risico dan dat ik mijn kinderen zo voor het blok zet. Pas toen ik de eerste losliet, kwam de tweede.