hebben jullie een grote eettafel? Want wij mochten van de vk ook een matras op de eettafel leggen in geval van nood, omdat je toch 9 van de 10 keer niet in bed zou bevallen...
Ik ben bij onze dochter ook thuis bevallen, gewoon boven in ons eigen bed terwijl ik ook overgewicht heb. Dit keer wil ik als het kan weer graag thuis bevallen en heb het hier ook met de vk over gehad en ik mag van haar weer gewoon boven in mijn eigen bed bevallen. En ben ook nu niet slanker als de vorige keer
Debby, eettafel is misschien ook een optie, hoewel, wel hoog om op te klimmen met weeen? Wat er gezegd word over poliklinisch bevallen en eigen verloskundige is waar ja, ik hoorde 't van een collega die medisch moest bevallen dus dan is het toch weer anders. Wat betreft kraamvisite; ik weet niet beter als dat je bij kraamvisite bij de kraamvrouw en het kindje bent, en dus als die boven is; boven! Boven kan je toch beschuit eten enzo? Dat is bij alle kraamvisite waar ik geweest ben nog zo gegaan. Gelukkig hebben we nog even om erover na te denken
hmm heb tijdens mijn kraamperiode nooit boven bezoek ontvangen hoor.....gewoon beneden op de bank...En als het voor mij niet meer ging dan ging ik naar boven (was niet veel in bed tijdens de kraamperiode) En bezoek gewoon beneden....als ze wilden mochten ze blijven en anders gewoon gaan hoor. En nee is nee...als jij slaapt komt er gewoon geen bezoek binnen! En de telefoon uit zetten...jij bent de baas!!
Ik wil ook graag thuis bevallen, maar dan zal ik ook een bed in de huiskamer moeten zetten. Bij ons is de indeling van het huis een beetje raar, en om in de slaapkamer te komen moet je eerst door de douche heen. Met een brancard kunnen ze die draai nooit maken. Wij wonen in een flat, maar op de eerste verdieping. En we hoeven maar 6 treden op naar de voordeur,dus dat moet te doen zijn lijkt me...
ik ben met alle twee beneden bevallen in zo'n thuiszorg bed (wij hoefen hier niets voor te betalen) zeer hard matras is dit. het bed heeft bij de laatste 3 weken voor de bevalling en 1 week na de bevalling in de woonkamer gestaan
Ik denk dat ik me ernstig over de nare associaties die ik heb met thuiszorg bedden heen moet zetten; Een paar weken geleden is mn schoonzus overleden, ze lag in haar ziektebed op een thuiszorg bed in de woonkamer en ook opgebaard op zo'n bed...
zijn meestal andere bedden dan waar je op bevalt, als je ernstig ziek bed en je krijgt van de hulpmiddelen centrum een bed, krijg je een hoog laag bed met een zachter matras of zelfs een antidecubitus matras en een bed met hekken deze bedden zijn confortabel voor de meeste mensen (ik werk zelf ook in de thuiszorg) als je bevalt krijg je van het hulpmiddelen centrum een bed bestaat uit drie delen achterwant/voorwant en middenstuk en een heel hard matras (en een ondersteek word er ook bijgeleverd)
hebben jullie allemaal geen 1 pers. bed in de familie .of zelf een 1 pers. logeerbed of iemand dichtbij een 1 pers. logeerbed. dat je kan lenen. Ik heb er nooit bij nagedacht dat iemand hier geen mogenlijkheid voor heeft of die ergens vandaan te plukken.. voor mij is het vanzelfsprekend dat er een bed in de woonkamer komt..
Nee, we hebben dit huis net gekocht en we hebben wel een logeer matras maar geen logeerbed omdat we daar de babykamer van gemaakt hebben. Familie woont op 30 km rijden dus beetje onzinnig om zover met een bed te gaan slepen... Andere mensen hebben ook niet zomaar een extra bed staan hoor, meeste mensen hebben gewoon een extra matras voor logee's...
IKEA | Bedden | Eenpersoonsbedden | FJELLSE | Bedframe IKEA | Matrassen | Lattenbodems | SULTAN LADE | Lattenbodem zo 1 bed. voor 37 euro.. matras erop, klossen eronder klaar.
Ja en dat is dus echt het punt; no way dat ik een bed ga KOPEN voor mn bevalling!! Waar moet ik die straks dan kwijt?! Dan huur ik er liever 1 die daarna weer terug kan, maar wij willen echt geen extra bed in huis hebben staan. Hebben 3 slaapkamers; 1 babykamer, 1 slaapkamer en 1 computer/hobby kamer. Geen plek voor een extra bed Dus vandaar; huren...
ik heb 2 thuiszorgorganisaties gebeld en die verhuren bij ons geen bedden voor bevalling. Je kan alleen ene compleet ziekenhuis bed krijgen die ze zelf inelkaar zetten weer uitelkaar halen. Zo'n groot ding op wielen die bij ons dus niet past. Bij de andere organisatie moest ik er zelfs een medische indicatie voor hebben.
Dat kan...bij ons krijg je ook zo een grote op wielen....denk dat dat zelfs de standaard bedden zijn die ze verhuren...bij opbaren enz zijn dat weer koelbedden...of net iets anders. Maar las hier ook dat het 3fase bedden waren...die kunnen dus uit elkaar zodat de vk er goed bij kan toch? Maar die verhuren ze hier dus ook niet..... Enkel een thuiszorgbed...dus waar ook terminale patienten thuis in mogen liggen en bv als je niet kunt lopen enz... Je hebt wel verschillende instanties...dus ik zou toch nog eens verder bellen als die 2 die je had.....
wij waren ook van plan om een bed in de woonkamer te zetten, het is anders gelopen en dus in het ziekenhuis, kan me nog herinneren dat ik de hekken wel prettig vond en die beenklemmen ook In het ziekenhuis kreeg ik alle aandacht (iemand zei hier dat haar ervaring was dat in het ziekenhuis je minder aandacht kreeg) er stonden 3 man personeel om me heen gedurende de hele bevalling.
Hallo allemaal, ik googlede thuisbevallen in eigen bed en kreeg dit forum. Op de één of andere manier lijkt het me niks om beneden in de kamer te bevallen, ik zie dat helemaal niet zitten. Mensen hier om me heen lachen me erom uit, maar ik word er ellendig van als ik er alleen al aan denk. Ik zou heel graag gewoon in onze eigen slaapkamer in ons eigen bed bevallen, dat is voor mij het ideaalbeeld. Misschien zijn het de hormonen, ik weet het niet, maar ik zie erg op tegen een bevalling in de kamer. Bovendien ben ik 55 kilo, hebben we geen stijle trap en is onze slaapkamer erg ruim. Dan zou het toch geen probleem moeten zijn? Ik hoop maar dat het van de kraamzorg ook mag... xx
Ik snap je gevoel helemaal hoor! Ik wou het eerst ook pertinent niet, maar merk dat ik tijdens de zwangerschap al wissel van mening... Maar; jij noemt 2 punten waarom ik juist wel beneden zou moeten bevallen; de trap en mijn gewicht. Je verloskundige geeft het vanzelf aan hoor, of het wel of niet mag, maar in heel veel gevallen mag je gewoon boven in je eigen bed bevallen.