@Suusjeuh: Thanx. Mijn vriendinnen (die met kinderen) lachen me allemaal uit om mijn stelligheid, maar ik kan er niet overheen stappen op de één of andere manier. Terwijl ik ook wel weet dat het helemaal geen ramp zou zijn. Ik woon op een waddeneiland en het is hier een erg kleine gemeenschap. Iedereen loopt bij iedereen in en uit en daar heb ik tijdens mijn bevalling en de periode daar vlak na gewoon geen zin in. Ik denk dat ik me veel prettiger voel op onze slaapkamer. Als het niet mag, ja dan moet ik toch maar buigen, maar vooralsnog hou ik denk ik maar voet bij stuk. Ik denk dat het voornamelijk belangrijk is dat je bevalt waar je je prettig voelt, toch?
Bij ons mag je niet boven bevallen helaas, dus ik heb alle 3 keren een kraambed besteld die 2 weken voor de uitgerekende tijd mooi achter in de kamer stond. Ben bij de 3e uiteindelijk pas thuis bevallen maar ik vond het heerlijk. En ik heb geen troep gezien! Ik had een kraamverzorgster waar je u tegen zegt! Alles was zomaar weg en zo is het me hele kraamtijd gegaan!
Mijn tweede is thuis geboren. Mijn man had een logeerbed verhoogt. Deze had hij onder ons bed gelegd (matras al opgemaakt met zeil en alles) en toen de weeen serieus bezig waren, heeft hij hem in elkaar gezet. Zo hoefde er niet 3 weken lang een mega bed in onze huiskamer te staan EN hoefde ik niet te bevallen op onze boxspring (wij wisten uit ervaring wat een bevalling voor troep met zich mee brengt en dat wilden wij niet op ons bed en vloer hebben) Na de bevalling heeft hij nog even in de woonkamer gestaan, maar zelf ben ik boven gaan liggen op mijn eigen bed. Lekker rustig en dan stond er ook niet meteen bezoek om me heen. Heerlijk! Trouwens wat jij schreef is waar Jongmoedertje: ik heb hier ook niks van bloed ofzo gezien (in het ziekenhuis was het wel anders) Groeten Friezin
Geen ervaring mee, maar ik ga wel in de woonkamer bevallen. Het bed staat er al. En het lijkt me wel fijn, omdat het een ruime kamer is en ik denk dat ik daardoor wat meer ontspannen zal zijn
Ik ben bevallen in de woonkamer. We hadden vooraf al een logeerbed in de woonkamer gezet en dat gebruikten we een beetje als extra bank. Toen de bevalling net begon, hebben we de rest van de meubels wat opgeschoven zodat de vk goed bij het bed kon. En toen hebben we ook het bed verder opgemaakt met zeiltje en klossen er onder gezet. Ging prima. Na de bevalling was het ook wel lekker dat bed in de woonkamer. Kan je lekker op bed liggen, maar ben je er wel bij in de woonkamer.
hier mijn ervaring. ik zag het ook absoluut niet zitten bij ons moest die namelijk midden in de woonkamer. en ik wou hem ook niet drie weken in de woonkamer hebben staan. dus mijn vliezen braken ik had gelijk een weenstorm van om de min. de vk kwam had 9 cm ontsluiting mijn man en vk hebben het bed in elkaar gezet en na 2 uurtjes persen was daar onze grote zoon. het bed is gelijk na de bevalling opgeruimd en heb lekker op de bank gezeten de kraamweek. en op dat moment kon het mij geen reet meer schelen wie mij allemaal ging horen haha. de buurman en buurvrouw hebben het gehoord maar 20 weken daarvoor heb ik haar horen bevallen haha schept ook wel weer een band natuurlijk!