1e bevalling z'huis, 2e thuis?

Discussie in 'De bevalling' gestart door Zonnebeertje, 23 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zonnebeertje

Zonnebeertje Fanatiek lid

1 jul 2007
    4.257
    0
    0
    Bij mijn eerste moest ik naar het z'huis omdat de ontsluiting niet vorderde, uiteindelijk is ze geboren met de vacuumpomp. Ik heb daardoor een inwendige bloeding gehad en veel bloed verloren, 1800 ml. Maar de vk heeft doorgekregen dat het 800 ml was. Ik mag dus nu in principe gewoon thuisbevallen.

Wie heeft er ervaring met een thuisbevalling na een eerdere z'huis bevalling?
    Voelde je je veilig thuis? Niet bang voor complicaties?

2. pamela1203

pamela1203 Fanatiek lid

29 jan 2008
    2.615
    24
    38
    Vrouw
    Thuiszorgmedewerker
    zuid Limburg
    Ik ben bij de eerste in het ziekenhuis bevallen.
    De tweede zou in principe ook in het ziekenhuis geboren worden, dat lag zo in de planning. Ik heb al die maanden tegen mijn ex man gezegd: stel je eens voor het gaat zo snel dat we niet meer kunnen gaan.
    Dit gebeurde dan ook. Ben in 1.5 uur tijd bevallen. Ik vond het heerlijk om de weeen thuis op te vangen. Was ook helemaal in mezelf gekeerd.
    Alleen mijn dochterje had het wat moeilijk en is na de bevalling met de ambulance naar het ziekenhuis gebracht.
    Ook deze keer wou ik thuis bevallen, maar doordat ze bij een pretecho hebben egezien dat ik een vleesboom heb mag dit niet. Ik moet ook zo snel als mogelijk bellen omdat ik de vorige keer zo snel bevallen ben.

Deel Deze Pagina