Hallo allemaal, Ik ben zwanger van de eerste, hij ligt nu in de onvolkomen stuitligging (onvolkomen stuitligging: de benen liggen helemaal omhoog naast het lichaam, zodat het kind als het ware op zijn tenen kan sabbelen). Ik kies voor de natuurlijke bevalling, dus de vaginale stuitbevalling. Vanmorgen bij de controle in het ziekenhuis geweest. De echo is goed gegaan. Genoeg vruchtwater. Ik ben nu 39 weken zwanger. Ondanks de stuitligging kan hij lekker tot de 42ste week van zwangerschap blijven zitten, tenzij hij eruit wilt. De gynaecoloog wilt alles zoveel mogelijk op een natuurlijke manier laten verlopen. Als hij in de 42ste week nog blijft liggen, word ik pas ingeleid. Dat betekent dat ik mogelijk zwanger tot 8 oktober blijf! Ons wordt ook aangeraden om vaker de geslachtsgemeenschap te doen, dan wekt de weeën ook op. We zullen ons best doen, maar verwachten ook niet veel. Voor mij is het wel echt nadelig met name pijnlijke bekken wat het lopen soms bemoeilijkt of belemmert. Tsja het zijn de laatste loodjes! Meer kunnen we ook niets doen zolang het goed gaat met hem en mij! Daarom mijn vraag aan jullie die eerder de stuitbevalling en/of in de stuitligging: bij de hoeveelste zwangerschapsweken braken de vliezen en/of begonnen de weeën? Toch uiteindelijk ingeleid om de weeën op te wekken?
Ik heb er geen idee van, maar ik vind het tof en moedig van je dat je een vaginale bevalling wilt doen. Er zijn genoeg vrouwen die voor de "gemakkelijke" weg van een keizersnede kiezen, maar het lijkt mij een bijzondere ervaring om het toch zelf te kunnen klaren. Succes met de laatste loodjes Groet van kiki
Bij mij bleef ze heerlijk liggen tot de 42 week...tja echt waar...ik werd er erg onzeker van want ze komen wel vaker te laat maar dan ook nog in stuit..? nee dat kende ik niet. bij mij ook een onvolkomen stuit..en het was de eerste. ik zou donderdag 21/6 een keizersnee krijgen maar die week ervoor verloor ik veel slijm..volgens mij de slijmprop (ik dacht dat dat in een keer zou komen maar dat was/is dus helemaal niet zo) uiteindelijk had ik op dinsdag 19/6 een laatste check bij de gyn en een intake voor de keizersnee....die ik eigelijk liever niet wilde vanwege de lange termijn van herstellen. De gyn. hoefde ons niet te zien maar ik wilde graag dat hij nog even keek...en jawel..2 cm ontsluiting. Mijn vliezen waren niet gebroken en ik heb niets gemerkt van de ontsluiting..ik het zelfs mijn paarden nog gemest die ochtend want inmiddels deed ik alles weer gewoon want die baby wilde er volgens mij toch niet uit en ik ben een doenig mensje. Ik zou alleen worden ingeleid als er daadwerkelijk iets zou gebeuren..de gyn wilde niet inleiden op het moment dat er niets gebeurde en tot dan toe was dat zo...nu dus verandering..hij ging inleiden. Wegens grote drukte in het ziekenhuis de dag erna deed hij het liever direct die dag...kon ik me ook geen zorgen meer maken. Uiteidelijk had ik rond 11 uur die controle, lag ik om half 2 aan het infuus..dat meteen goed aansloeg met iedere 5 min. weeen en om 7 over 6 was ons meisje er. Ik vond het opvangen van de weeen aan het einde idd zwaar..maar eigelijk had ik een soort weeenstorm volgens mij dus het was gewoon niet zo fijn dat wachten..maar het hoort erbij en ik zou het nu idd gewoon zo weer doen hoor..je krijgt er zoveel voor terug. Als je nog meer vargen hebt mag je me altijd pb-en ..ben wel benieuwd naar jou ervaring straks! En ook ik vond het van mezelf stoer en dus ook van jou dat we dit aandurven hoor! Top!
We hebben al contact gehad, dus mijn verhaal ken je. Maar misschien zijn er anderen die er ook wat aan hebben. Bij mij braken de vliezen spontaan met 36.4 weken en 3,5 uur later lag ze op mijn buik. Na het breken van de vliezen kwamen de weeen heel erg goed op gang. Ik ben waarschijnlijk te vroeg bevallen vanwege pre-eclapmsie en een daardoor al verouderde placenta. En ook ik ben er trots op dat ik het aangedurfd heb om in stuit te bevallen!