Thuisbevalling en huisdieren.

Discussion in 'De bevalling' started by Coco, Feb 20, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Deborah 22

Deborah 22 Bekend lid

May 22, 2007
    858
    1
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Scheveningen
    Ik zelf beval niet thuis, maar zou niet zo snel me hond weg laten halen!, Doe hem dan in een kamertje als je bang bent dat die in de weg loopt!
    Als je de hond weg haalt en weer terug brengt als de baby er ineens is, kan hij misschien wel is raar opkijken! Want er is ineens wel veel veranderd?

2. Eve1980

Eve1980 Lid

Sep 19, 2007
    20
    0
    0
    Tekstschrijfster, part-time adm. mevrouw
    Tiel
    Grappig! Wij hebben 3 Staffordshire Bullterriers, waarvan de oudste ook het liefst de hele dag ligt te maffen, terwijl de jongste echt nog zo'n stuiterpeuter is.

Het teefje is "ervaringsdeskundige" dus die zal allicht weten wat er aan de hand is. Ik denk dat ik het ook wel fijn vind om ze om me heen te hebben, nu ik met verlof ben trek ik ook de hele dag met ze op. En mijn buik inclusief schoppend kindje is ook erg interessant om je hoofd op te leggen als hond zijnde.

3. Eve1980

Eve1980 Lid

Sep 19, 2007
    20
    0
    0
    Tekstschrijfster, part-time adm. mevrouw
    Tiel
    Daar zat ik ook aan te denken. Hoe je het ook wend of keert, je hebt te maken met roedelbepaling. Ik denk dat het voor de hond niet tof is als er opeens iemand zijn plek in de roedel heeft ingenomen. Kennismaking is met het kindje is zo vreselijk belangrijk! Net als de hond onderdeel van het gezin laten blijven.

Zou een hoop Marktplaats-advertenties en ongegronde angsten schelen.

4. Ylona

Ylona Actief lid

Jan 31, 2008
    109
    0
    0
    Ik heb drie boxers maar noway dat die weg gaan als ik aan het bevallen ben daarbij is het nog lang niet zo ver maar toch ik woon in een huismet meerdere woonlagen dus zou ook kunnen zeggen dat ik op de slaapkamer beval en de honden beneden blijve.

Daar bij denk ik dat het heel erg belangrijk is dat je de hond het idee geeft dat hij nog steeds deel is van het gezin. Ik zie hier geen problemen in omdat hier al regelmatig babys en kleine kinderen over de vloer. Mijn vriendin kan de maxi cosi hier op de grond zetten met de kleine er in zonder dat ze er bij in de buurt komen.(doen ze uit hun zelf)

5. wendyp

wendyp Niet meer actief

Ik heb 3 katten, maar echt niet dat die katten zich in dezelfde kamer mogen bevinden straks als ik lig te bevallen! Echt niet.

Ze zijn in staat om dan even lekker aan mn doos te gaan snuffelen, als ik daar lig te persen, brrr.

1 die achtervolgt me nu al de hele tijd, kan niet eens met privacy plassen hihi.

6. Deborah 22

Deborah 22 Bekend lid

May 22, 2007
    858
    1
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Scheveningen

:rolleyes: Ziezo mogen er geen huisdieren bij zijn, alles moet toch beetje steriel blijven

7. wendyp

wendyp Niet meer actief

Dacht ik al hoor, maar zag een aantal reacties met dat de katten overal komen. Ben nog nooit bevallen, dus weet niet hoe het in zn werk gaat ;)

8. Ylona

Ylona Actief lid

Jan 31, 2008
    109
    0
    0
    Ik zeg ook niet dat ze in de zelfde kamer moeten zijn dat zou ik ook niet willen. Maar wel in huis.

9. emmyg

emmyg Actief lid

Sep 16, 2007
    172
    0
    0
    Lijkt me stug dat je katten aan je doos komen snuffelen. :D

Toen mijn zus is bevallen van haar zoon zat de kat onder het kraambed. Pas toen de kleine er was kwam hij naar haar toe om aan de baby te snuffelen.

10. wendyp

wendyp Niet meer actief

Haha... Jij kent mijn katten nog niet ;) Beesten sporen echt niet! hihi

11. fleerpje

fleerpje Actief lid

Jun 26, 2007
    309
    0
    0
    Ik denk dat onze jongste hond er ook het liefst met zijn neus bovenop zou zitten, REUZE INTERESSANT natuurlijk.

Maar dat doen we maar niet

12. Bluesky

Bluesky VIP lid

Oct 1, 2007
    5,941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Onze hond heeft de hele tijd dat ik bezig was in zijn mand gelegen. Ze heeft zelfs niet naar de vk en kv geblaft terwijl ze normaal helemaal op tilt slaat als er een vreemde binnenkomt.. :)

Ze is niet bij de bevalling op zich geweest, maar we hebben vrij vlot daarna haar laten snuffelen aan de doek waar Jelle mee afgedroogd was, en de volgende dag hebben we haar even aan Jelle zelf laten snuffelen... (Dit was op aanraden van de verloskundige...) Ze draaide zich om en ging weer heerlijk liggen slapen.. :)

En de katten (2) De jongste heeft de hele tijd ergns verstopt gezeten, en de oudste wist niet hoe snel ze op schoot moest gaan zitten terwijl ik bv gaf.. :D :D Zoooo schattig!

13. Coco

Coco VIP lid

Aug 31, 2007
    6,135
    0
    0
    omg. Rotterdam
    Het liefst hou ik de honden natuurlijk bij me in huis tijdens de bevalling. Ophalen door mijn moeder is natuurlijk echt de laatste optie, als ze echt vervelend mochten worden.
    Maar van al jullie reacties word ik wel vrolijk. Dat de meeste honden en katten zo makkelijk reageren verbaast me eigenlijk... Ik hoop dat mijn honden op de dag zelf ook zo rustig zijn, en er gewoon bij kunnen blijven.

Heel erg bedankt voor al jullie reacties.

Share This Page