Ik begin bang te worden..

Discussion in 'De bevalling' started by Tweekids, Feb 17, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Tweekids

Tweekids VIP lid

Aug 26, 2012
    13,148
    330
    83
    Female
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Na een horrorbevalling van de eerste 26 uur, uiteindelijk ruggenprik enzovoort. Nu gekozen voor een bad bevalling :)
    In combinatie met cursus Haptonomie en Hypnobirhing. Het lijkt me heerlijk in bad en kan me ook wel voorstellen dat het de pijn wat verlicht. Maar als ik dan denk aan die pijn pfff ik word al misselijk als ik er aan denk hoe overleef je dat zonder pijnstilling? De verloskundige zei dat een tweede bevalling vaak 50% van de tijd is (niet altijd dus) dus 13 uur nou dat overleef ik wel denk ik dan maar dan nog ik krijg er een beetje de zenuwen van, en al helemaal sinds vriend gisteren heeft gezegd een beval bad eigenlijk maar sonde van het geld vind brrr help?!

2. SDonya

SDonya Niet meer actief

Als een bevalbad jou een fijner gevoel geeft dan is het zeker niet zonde van het geld. Vind het überhaupt raar dat hij zo iets zegt want jij gaat zometeen bevallen en niet hij...

Maar verder herken ik je angst ook helaas en tot nu toe geen tips voor je... :(

3. Tweekids

Tweekids VIP lid

Aug 26, 2012
    13,148
    330
    83
    Female
    Ja inderdaad alles al geregeld met verloskundige zelfs overgestapt omdat de ene praktijk mij niet wilde begeleiden in een huurbad ! En ineens 13 weken voordat het moet gebeuren komt hij hiermee klinkt nog ver weg voor hem misschien maar ik begin hem nu al te knijpen we moeten nog veel dingen aanschaffen enzovoort..
    Ik heb hem ook gezegd ik heb liever dat bad er staan dan dat ik tijdens de weeen denk had ik maar..

4. xbabyxdx

xbabyxdx Niet meer actief

Ik weet hoe je je voelt.
    Ook hier komt de angst al aardig opzetten.
    Ik heb meestal het geluk dat ik in een weeënstorm beland en laat ik daar nou net bang voor wezen.
    Verschrikkelijk die pijn.

Ik zou lekker in het bad bevallen hoor. Als dat jou er door heen helpt zou ik het zeker doen.

5. MamaZE

MamaZE Niet meer actief

Snap dat je nu opziet tegen de bevalling. Ik heb bij mijn eerste ook een badbevalling gehad, en nu wil ik het weer doen. Vond het ontzettend fijn, en niet te vergeten, heel bijzonder!
    Zonde van het geld? Helaas pindakaas, jij moet bevallen, niet hij. Als jullie het geld hiervoor kunnen missen, vind ik dat je vriend dit voor jou en JULLIE baby over moet hebben. Een badbevalling is voor de baby namelijk ook heel erg goed!

Ik had rond de periode dat jij nu zwanger bent, ook best angst voor de bevalling. Gek genoeg is dit helemaal weg en heb ik er eigenlijk alleen maar heel veel zin in. ;) Succes meid

6. SDonya

SDonya Niet meer actief

Inderdaad en jij moet het doen niet hij... Mijn man had in zo'n situatie geen recht van spreken gehad en dat krijgt hij nu ook niet :) ik moet de pijn gaan handelen dus ik ga kiezen hoe ik dat wil doen..! Bij me dochter ondanks geen aanvullende verzekering ook bevallen in het ziekenhuis vrijwillig en hij heeft zonder zeuren de 600 euro betaald voor de 3 uurtjes dat we daar waren.... Dat was ook een dure bevalling maar gelukkig wel op de manier die ik wilde.. :) gewoon achter je keuze blijven staan hoor!

7. Mamabram

Mamabram Niet meer actief

Ik ben bij mijn eerste ingeleid en had ontzettend veel pijn, ik lag vast op bed aan allemaal draden en kon dus geen kant op. Uiteindelijk om een ruggeprik gevraagd en vanaf toen was het prima.

De tweede ben ik thuis van bevallen, heerlijk zonder toeters en bellen.
    Ik kon lopen, liggen, douchen, zelf wat te drinken pakken en ik vond het heerlijk! Ik heb maar 2/3 echt pijnlijke weeen gehad en toen mocht ik al gaan persen. Dat persen vond ik doodeng, bij de eerste is de ruggeprik toen niet uitgezet en heb toen dus ook geen pijn gehad. Maar ik nu ook niet echt pijn.

Kortom, eerste bevalling was naar, tweede was echt heerlijk!

8. Tweekids

Tweekids VIP lid

Aug 26, 2012
    13,148
    330
    83
    Female
    Nee dat bad komt er sowieso haha. Heb mezelf hier totaal op ingesteld ook de bedoeling dat hij erbij in komt. Echt missen kunnen we het niet maar heb het er wel voor over.
    Ja dat vast liggen op bed heb ik ook als heel vervelend ervaren :(

9. Wen9

Wen9 Lid

Jul 30, 2013
    43
    0
    0
    NULL
    We gaan precies hetzelfde doen. Wij zijn inmiddels klaar met een cursushypnobirthing en diezelfde vroedvrouw komt ons ook assisteren in onze thuisbevalling in bad. Het bad hebben we van haar geleend en die staat inmiddels. De bevalling kost ons €1000,- maar we hebben het er zeker voor over! Ik wil graag dat mijn kindje op deze manier de wereld betreed en niet in een ziekenhuis, lijkt me vreselijk. Mijn vriend was in het begin ook een beeje sceptish maar toen we aan de cursus begonnen draaide hij heel snel bij, ben jij al begonnen?

10. Mrs Blossom

Mrs Blossom Bekend lid

Jun 12, 2013
    974
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik snap je stress nu heel goed. Het is ook spannend, zeker als je vriend nu lijkt 'tegen te werken'. Probeer je hypnobirthingcursus erbij te pakken. Visualiseer nog een keer de ideale geboorte en doe de andere oefeningen die je hebt geleerd. Daar is het voor meid! Niet alleen voor tijdens de geboorte, maar ook voor nu al. Daarin vind je vast rust, voor jezelf en samen met je vriend!

11. AuroraM

AuroraM Actief lid

May 15, 2013
    167
    1
    18
    Gooi
    Geen ervaring met bad bevalling maar een paar filmpjes van op youtube gezien. Ziet er heel relaxed uit. Ik denk dat kindjes inderdaad met minder stress zo geboren worden. Waarom eigenlijk?
    Want dat kleine stukje dat zij inhet water zijn is maar klein.
    Misschien omdat mama minder stress heeft?

Wb de pijn, ik zag er ook erg tegen op. Heb vorige keer een ingeleide bevalling gehad en vond de weeën echt verschrikkelijk scherp en snel achter elkaar. Kon toen niets anders dan geluid maken , zo vreslijk pijn deed het.
    Bedacht pas later dat dat nu een weeën storm heet:p

Dit keer opnieuw ingeleid maar pomp stond lager en weeën waren echt heel goed op te vangen. Dit keer ben ik anders met de weeën om gegaan. In plaats van mij te verzetten tegen de pijn heb ik heel erg op mijn adem gelet. Bij begin wee een grote hap lucht, concentreren op mijn onderkant, ogen dicht en met een pfff geluid lucht uit mond geblazen, blazend letterlijk en in gedachte naar onderkant. Dit ging zo goed dat ik binnen anderhalf uur volledige ontsluiting had en pijn echt meeviel. Beide keren trouwens een ruggenprik gehad maar eigenlijk was die deze keer overbodig. Had er alleen mijn zinnen op gezet :p

Succes, ik weet bijna zeker dat je bevalling deze keer erg gaat mee vallen.
    Hoop dat het een prachtige ervaring wordt!

12. Inieminie83

Inieminie83 Actief lid

Jul 11, 2013
    351
    74
    28
    NULL
    NULL
    Is het geen idee om in een kraamcentrum te bevallen. Ik had me ingesteld om in bad te bevallen in zo'n centrum. Dan kon ik in bad bevallen, want dat leek me erg prettig maar ik wist ook, dat als het niet meer ging, ik een ruggeprik kon krijgen. De wetenschap dat er een ruggeprik in de buurt is neemt misschien wat van je spanning weg.
    En ik geloof dat het me ongeveer 80 euro per 24 uur zou kosten dus dat valt ook wel mee.

13. madameV

madameV Fanatiek lid

May 23, 2013
    3,905
    168
    63
    Wen waarom de bevalling 1000 euro? Ivm de cursus hypnobirthing? Moet je die ook perse doen bij een badbevalling.p? Ben namelijk net met yoga begonnen. Hier staan de vk er ook positief tegenover en het bad kun je bij hun huren voor nog geen 100 euro. Ben er nu overna aan het denken en me erin verdiepen.

@ fleursylvano als ie het al overlegd hebt met je vriend vind ik ook dat ie niet meer terug kan krabbelen. En daarbij jij moet het werk doen dus, hij kan ook ket je meegaan in wat jij wil. Hier zegt Vl dat hij denkt dat zo'n bad bevalling niks voor mij is, omdat ik het snel koud heb en dat water dan afkoelt. Maar ik denk dan punt 1 dan kun jij ook mooi wat doen; warm water gaan halen en punt 2 ben ik in de zomer uitgerekend. Ook wil meneer er niet bij in gaan zitten, lijkt hem vies. Nou dat vind ik wel echt een punt. Ik denk dan als ik dat op dat moment wil dan doe je dat gewoon, maar goed allemaal dingen waardoor ik toch twijfel. Maar de vk zei dat zo'n bad gewoon ook al kan helpen ter ontspanning in de ontsluitingsfase en of je dan in bad of in bed bevalt is maar net wat je op dat moment zelf het meest aanstaat.

14. Tweekids

Tweekids VIP lid

Aug 26, 2012
    13,148
    330
    83
    Female
    Een bevalbad verliest 1 graad per 2 uur dus dat is wel te overzien met warm water halen. Een cursus hypnobirthing is niet perse nodig hoor het sluit wel goed op elkaar aan.

Ik beval ook in een kraamcentrum. Helaas is het ligbad daar echt te klein.
    inmiddels een koopbad gevonden voor 213 inclusief alles die gaan we dan bestellen in april tenzij dan nog stuitligging want dan gaan we voor gentle sectio.
    verder had ik nog iemand via mp gevonden die per week verhuurd dus wanneer je bevallen bent het bad terug sturen en dat betaal je dus ook wel redelijk. Helaasbis dat bad wel een stuk kleiner en ik had bedacht als ik koop verhuur ik het zelf ook :)

15. Tweekids

Tweekids VIP lid

Aug 26, 2012
    13,148
    330
    83
    Female
    Inmiddels met vriend erover gehad en het is nou wel echt duidelijk wat ik wil daarbstaat die nu achter dus dat is fijn :)

16. xbabyxdx

xbabyxdx Niet meer actief

Goed gedaan Fleur! Jij moet bevallen dus jij bepaald.
    Zou zie ik het zelf ook hoor.

Maar ligt de kleine dame nu in stuit dan?

17. Tweekids

Tweekids VIP lid

Aug 26, 2012
    13,148
    330
    83
    Female
    Ja zo ziet hij het nu ook gelukkig !
    En hebben een redelijk goedkope oplossing gevonden dus dat scheelt ook.
    Ja eigenlijk al vanaf het begin voel ik alleen maar onderin of rechts. Links ligt haar ruggetje en hoofdje eigenlijk altijd boven. Ze heeft nog tijd zat om te draaien hoor maar het is gewoon opvallend dat ze eigenlijk altijd in stuit ligt dus we gaan het zien.
    Mocht ze in april nog in stuit liggen gaan we voor het huur bad en annuleer ik dat evt nog, anders voor een koop bad.

18. jomidi

jomidi Bekend lid

Oct 13, 2010
    904
    1
    0
    Ik ben bij de eerste bevalling (thuis) in bad bevallen, althans, het persgedeelte niet, de rest wel. Vond het zeker pijnverlichtend.

Wat ik je wel wil meegeven, een kortere bevalling is niet altijd fijner. Mijn derde duurde het langst, maar was echt wel het relaxed. Zoals de vk zei tegen mij; je moet hetzelfde werk verzetten, wat dus betekend dat als je in hele korte tijd bevalt, mega weeen hebt. Het duurt niet lang, dus er komt geen vermoeidheid bij kijken.

19. Purified

Purified Fanatiek lid

Mar 28, 2013
    1,223
    1
    0
    Waarom niet anders in het ziekenhuis bevallen in het bad?

Ik wou super graag thuis in bad bevallen, partner lief wou helemaal niet thuis bevallen.. zo hebben wij samen de keuze gemaakt. Zelfs al zou ik aan de CTG moeten dan is het nog geen probleem.. (zolang het kindje het goed doen)

20. Lumiere

Lumiere Fanatiek lid

Dec 11, 2012
    3,622
    593
    113
    doktersassistente
    Brabant
    Goed dat je vriend toch ermee instemt!
    Ik snap wel dat je het nu al spannend vindt, zeker na de 1e bevalling zoals je beschreef.
    Ik begin dat ook al wel een beetje te krijgen. Mn als ik een keizersnee zou moeten...ben ooit enorm in de war geraakt van een snufje morfine na amandelen knippen, ben zoooooo bang dat ze me zomaar morfine in gaan spuiten of iets soortgelijks, dat ik daar niks tegen te zeggen heb en dat ik weer half gek word met het baby'tje erbij... sowieso wil ik supergraag thuis bevallen, maar vlg mij ziet mijn vlk dat niet zitten ivm eerste bevalling en 30min van het zhs af wonen.
    Gelukkig hebben we nog wat weekjes om ons voor te bereiden FleurSylvano!

Share This Page