Hoi, Vandaag ben ik 30 weken zwanger van de derde en heb sinds een paar dagen last van mijn buik die ik niet herken. Zo heb ik van onderen het gevoel alsof het begonnen is (het gevoel van de ontsluitingsweeen) met als gevolg harde buiken. Maar de harde buiken zijn niet pijnlijk zoals voorweeen. Baby ligt verder in stuit. Wat kan dit zijn? Moet ik me zorgen maken dat ik al ontsluiting maak? Pijn komt overigs altijd onverwachts, kan op een rustige of drukke dag voorkomen. Morgen moet ik sowieso naar de vk, dus vertel het ook tegen haar. Bedankt voor jullie tijd. Groetjrs Aboe.
Goedemorgen Aboe, Vaak verwacht je als het weeën zijn, dat het pijnlijk is. Daarnaast verlies je vaak wat slijmerig bloed, als je aan het onsluiten bent. Waar deze klachten vaak door veroorzaakt worden is een blaasontsteking. Dan heb je vaak veel last van harde buiken en last van je onderbuik. Een pijnlijk gevoel bij het plassen heb je vaak niet als je zwanger bent, want dat verwacht je vaak bij een blaasontsteking. Ik raad je aan om je urine te laten testen bij de huisarts op een blaasontsteking. Een blaasontsteking dient adequaat behandeld te worden in de zwangerschap. Soms kan een blaasontsteking weeën opwekken en daarvoor ben je nog niet ver genoeg zwanger. Merk je dat de harde buiken pijnlijk worden en/of je verliest wat bloed, dan is het belangrijk dat je de verloskundige belt en niet wacht tot morgen. Succes! Groetjes Monique