keizersnee en sterilisatie

Discussion in 'De bevalling' started by Cygnet2, Sep 10, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Zoals het er nu zeer waarschijnlijk naar uit ziet, zal ik in november een keizersnee krijgen ivm placenta previa. Onwijs teleurstellend maar goed, niets aan te doen. Nu ben ik tegen die tijd 41 en dit is ons derde kind dus we zijn echt klaar... ik zou dus wel gesteriliseerd willen worden tegelijk met de (geplande keizersnee). Dat scheelt toch een boel en maken we van een nood toch nog een "deugd". De vraag is alleen of sterilisatie onder plaatselijke verdoving kan... ik wil deze geboorte wel mee maken als het enigzins kan....

Heeft iemand hier ervaring mee? Ik weet dat ze moeilijk doen over sterilisatie voor je 40e maar dat station is dus gepasseerd...

2. jojo32

jojo32 Fanatiek lid

Nov 26, 2008
    1,871
    8
    38
    nu huisvrouw
    grunn
    volgens mij kun je dat met je gyn bespreken en meestal doen ze de sterilisatie ook tijdens de keizersnede

3. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Ik hoorde achteraf van de verloskundige dat het mogelijk was geweest. Ze wist dat we na 1 kind klaar waren, vanwege leeftijd en lichamelijk ongemakken, dus beetje jammer dat ze het niet eerder gezegd heeft.

Maar zou het dus wel eerdaags met je gyn bespreken, je kan op het moment zelf niet zeggen van "oja, nu jullie toch bezig zijn..." :D ...gaat wel een traject aan vooraf.

4. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Dank... ik word over 2 weken doorverwezen naar een gynaecoloog...ben benieuwd. Ik lees verschillende dingen over sterilisatie na een keizersnee.

5. Stoffeltje

Stoffeltje Fanatiek lid

Mar 25, 2008
    1,293
    0
    36
    Bij mij doen ze het ook tijdens de keizersnede en ik heb echt niet begrepen dat dat onder algehele narcose zou moeten want dan zou het voor mij ook niet tijdens de keizersnede hoeven.

Mijn gynaecoloog had het wel over een verwijzing via de huisarts, maar dat moet ik nog even uitzoeken. Ik weet wel dat ik het volledig vergoed krijg door de verzekering.

6. guus

guus Fanatiek lid

Mar 20, 2012
    2,083
    0
    0
    in het koude noorden
    heel intresant onder werp, ik zou ook graag als dit kindje geboren is (gaat ook met ks) gestiliriseerd willen worden.
    Alleen ben ik nog maar 32, maar weet 100% zeker dat er niet meer dan 2 komen, ook vanwege mijn gezondheid.
    Als ze dan toch mijn buik open hebben, mijn man krijg ik met geen mogelijkheid vrijwillig in het zh, zeker niet als ze naalden laten zien:D

7. renima

renima Actief lid

Oct 25, 2010
    232
    0
    0
    toen we bij mij de datum gingen plannen vroeg zei mijn gyn ook, we kunnen je gelijk steriliseren als je wilt, twee knipjes en klaar.
    Alleen wilde ik dat zelf nog niet, maar het kan dus wel hoor tijdens de keizersnee en ook met ruggenprik, want die had ik ook.

8. kili

kili Niet meer actief

Ik sinds vorige week. Had een geplande keizersnede. Had een ruggeprik, en gelijk nadat ze eruit was is het gedaan. Dus geen extra handelingen of verdoving oid.. ideaal hoor. Ook geen verwijzing vd huisarts nodig gehad. Gyn deed niet moeilijk ondanks ik pas 31 ben. Als je vragen hebt hoor ik het wel.

9. guus

guus Fanatiek lid

Mar 20, 2012
    2,083
    0
    0
    in het koude noorden
    halen ze ook je baarmoeder eruit? of alleen je eierstokken??

10. sepherine

sepherine Niet meer actief

vriendin van mij heeft dit gedaan .
    zij is gesterliseerd met klipjes ,
    eerst ook ruggeprik maar na de geboorte had ze het plots wat moeilijk en veel pijn dus hebben ze der even onder narcose gedaan .

11. Nikki88

Nikki88 VIP lid

Jul 29, 2008
    11,656
    230
    63
    Ik mag toch hopen geen van beide bij een sterilisatie! ;):$

12. Baukje1985

Baukje1985 Fanatiek lid

Jul 26, 2010
    2,732
    44
    48
    Hihi! Dat doen ze alleen bij dieren :p Er zitten voor vrouwen behoorlijk wat nadelen aan om de boel eruit te halen. Dan begint de overgang met de daarbij behorende klachten maar ook de verhoogde risico's op hart- en vaatziekten ed krijg je er dan 'gratis' bij. De hormonen die de eierstokken afgeven hebben namelijk een beschermende werking op je lichaam...

13. kili

kili Niet meer actief

Bij mij alleen de eileiders doorgeknipt.
    Dus geen dingen die eruit zijn gehaald :)

14. Sandana

Sandana VIP lid

Jan 9, 2012
    5,682
    5
    38
    Female
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Alles onder de navel kan met ruggenprik, sterilisatie dus ook. En nee, ze gaan er niets uit halen.

15. Mamanama

Mamanama Fanatiek lid

Apr 10, 2009
    4,080
    65
    48
    Zoetermeer
    Ik wist ook niet dT het mogelijk was, had het dan bijna 4 jaar geleden ook wel meteen willen laten doen. Was "al" 35 en na twee mooie meiden echt wel klaar....

16. Zeeuwsmeisje

Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

Aug 9, 2006
    3,051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Dat gebeurt gewoon met de ruggeprik als je toch "open" ligt. Is 2 min extra werk maximaal. Ik heb het in mrt laten doen tijdens m'n vierde ks. Ik was overigens nog maar 27 maar was geen probleem. 4 kinderen vind ik meer dan zat en 4 zwangerschappen en keizersnedes ook. Het was geen probleem.

17. Zeeuwsmeisje

Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

Aug 9, 2006
    3,051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Dat gebeurt gewoon met de ruggeprik als je toch "open" ligt. Is 2 min extra werk maximaal. Ik heb het in mrt laten doen tijdens m'n vierde ks. Ik was overigens nog maar 27 maar was geen probleem. 4 kinderen vind ik meer dan zat en 4 zwangerschappen en keizersnedes

Share This Page