Thuisbevalling v.s. Ziekenhuisbevalling

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Joli86, 14 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Doula

Doula Fanatiek lid

24 mei 2010
    1.158
    1
    38
    NULL
    NULL
    Ik zit ook in dilemma... Maar het feit dat ons huis gehorig is en ziekenhuis minimaal 35 minuten rijden is, nijg ik meer naar een ziekenhuis bevalling. Al doe ik het alleen voor mijn man;) Hij wil het liefst dat ik in het ziekenhuis beval.

2. Sempje

Sempje Niet meer actief

Dat van je partner vind ik op zich wel een hele goede reden hoor. Als je partner zich ook veilig voelt heb je veel meer aan hem.
    Heb het in mijn omgeving meegemaakt dat de eerste bevalling thuis was en de tweede in het zh, en dat de vrouw zei dat hij de tweede bevalling veel relaxter was. Gewoon omdat ze maar op de bel hoefden te drukken en er kwam iemand ipv dat ze samen thuis waren.

3. Azra

Azra Actief lid

15 feb 2007
    206
    0
    0
    Gisteren bij de verloskundige geweest, zij vroeg me ook waar ik wilde bevallen. Ik zei meteen zh, dan voel ik me veilig, thuis vind ik toch op eng.

5 Jaar terug bevallen van een prachtzoon, in ZH, 45min moeten persen en uit eindelijk moest een gyn komen om 'm eruit te halen, hij zat echt klem met navelstreng om zn nek.
    Ondanks het lange persen, ben ik wel in 5 uur bevallen.

Volgens de verloskundige zal een 2e bevalling veel korter dan de 1e zijn, dus ze heeft zh en thuis voorlopig staan.

4. DenDQT

DenDQT Actief lid

29 jul 2013
    129
    0
    0
    De eerste bevalling heb ik het ziekenhuis gedaan, deze komende wordt thuis.
    Dan heb ik ook geen gedoe met snelle oppas zoeken etc voor de hond en mn dochter.
    Bijkomend "probleem" is ook dat het ziekenhuis (op 5 min afstand) de verloskamers heeft gesloten en wij dus gedwongen zijn om naar de omliggende ziekenhuizen in de regio te rijden, welke minimaal 20 min rijden zijn (bij de 1e zou ik dan in de auto bevallen zijn :D )

Het is echt heel persoonlijk denk ik hoor ..

5. Joli86

Joli86 Fanatiek lid

13 feb 2013
    2.070
    97
    48
    Mag dat? Ter plekke bedenken waar je wilt bevallen?

Deel Deze Pagina