Thuisbevalling verkleint kans op astma

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Polletjepiek, 2 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Thuisbevalling verkleint kans op astma | nu.nl/gezondheid | Het laatste nieuws het eerst op nu.nl

2. This is me

This is me Fanatiek lid

15 okt 2010
    3.149
    0
    0
    Ik kan alleen over mezelf spreken.
    Ik ben thuis geboren.
    Op jonge leeftijd had ik last van astma.
    Nu ben ik daar overheen gegroeid,maar heb wel last van allerlei allergieen.
    Dus ik hoor bij de 5% :p
    Maar mijn mening (ben geen deskundige) ik denk dat het niet veel te maken heeft met waar je geboren bent,maar of je er aanleg voor hebt of niet.
    En of iets veel in je familie voorkomt.

3. Nessy

Nessy Fanatiek lid

27 feb 2008
    2.309
    0
    36
    Verzorgende-C maar nu huismama
    Duitsland
    Wij hebben 5 kids en 1 van onze kids is thuis geboren en zijn
    astma is het ergst.Kan natuurlijk ook toeval wezen in ons geval.

4. tulip

tulip Niet meer actief

ja sorry, maar ik denk dat er toch wel een aantal andere factoren zijn die daaraan meewerken.

Ik wordt ook altijd een beetje moe van zulke nieuwsberichten. Ik heb het idee, maar misschien ligt dat aan mij, dat er een bepaalde gemiddelde standaard is waaraan je dient te voldoen en als je dat niet doet, verzinnen ze allerlei vreselijke dingen waarop je dan kans hebt.

Je moet bv geven, want allergie dit allergie dat (maar ook weer niet te lang, want dan krijgt je kind weer wat anders) en nu ook al thuisbevallen, want weer dat gedoe met die allergieeen. Zo kunnen ze wel bezig blijven, pff laat mensen toch lekker doen waar ze zin in hebben.

5. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Pfoe.. Wel 3 hele procenten minder kans op astma bij een thuisbevalling. Wat een schokkend verschil ;)

6. Bri

Bri Niet meer actief

't Zal wel aan mij liggen, maar ik vind dit een heel interessante bevinding. Als je ipv 8% nog maar 5% kans hebt, is dat een groot verschil.
    Natúúrlijk spelen er andere factoren een rol, de kans is in geen van beide gevallen 100% of 0%. Maar het verschil is zó groot dat het mij echt verbaast.
    Interessante verklaring ook, dat die ene bacterie daar zo'n rol in lijkt te spelen.

Of je het meeweegt in je beslissing om wel of niet thuis te bevallen, mag iedereen lekker zelf weten. Zo zijn er risico's die in het zkh groter zijn en andere risico's die thuis groter zijn. 't Is maar wat je het zwaarst laat wegen.

Deel Deze Pagina