Thuisbevalling, waar is dit voor?

Discussion in 'De bevalling' started by pientje1, Nov 25, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. pientje1

pientje1 Niet meer actief

Nu lees ik in de brief van de vk dat we voor een thuisbevalling nog extra dingen moeten aanschaffen en klaarzetten. Ik zit het volgende vol verbazing te lezen:
    2 emmers met vuilniszak er in, en hydrofiele luiers warm gestreken en in een vuilniszak. Waar is dat voor?

2. Hopefultimes

Hopefultimes Fanatiek lid

Sep 5, 2012
    2,209
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik dacht dat de emmers met vuilniszakken voor het "afval" zijn en de hydrofiele luiers na het strijken ingepakt moesten worden, zodat ze zo schoon en steriel mogelijk zijn?
    Die worden dan gebruikt voor het kindje direct na de bevalling.

3. Mystify

Mystify Bekend lid

May 24, 2011
    938
    0
    0
    lijkt mij voor het afval van de matjes, kraammatrasjes etc en nageboorte? Hydrofieleluiers idd om baby mee toe te dekken als ze die op je buik leggen en de navelstreng doorgeknipt wordt.

4. Madeliefje1987

Madeliefje1987 VIP lid

Oct 13, 2010
    6,203
    7
    38
    Zuid Holland
    De ene emmer is voor de vuile was (beddengoed etc.) en de andere is voor de placenta. (zo was het bij ons in elk geval)

5. Sukke

Sukke VIP lid

Jan 14, 2010
    5,538
    1
    0
    Die emmers is idd voor het afval. Matrasbeschermer, matjes, evt wc papier!
    Hydrofiele luiers in vuilniszak heb ik nog nooit gehoord! Stond hier bij zoon ook niet op de brief en zijn gewoon uit d'r commode gepakt!
    Zou het ook raar vinden als dat is ivm steriel zijn! Dat zij ze namelijk toch niet als ze gestreken zijn op je strijkplank en dan in de vuilniszak gaan. Die snap ik dus ook niet'

6. pientje1

Oké. Ze kunnen dat toch ook gewoon in de vuilnisbak en wasmand gooien, maar het zal wel. Voor de placenta heb ik een ondersteek. Ik ben een beetje geïrriteerd door wat ik nog extra moet aanschaffen en klaar moet zetten.

7. Damay77

Damay77 VIP lid

Apr 18, 2010
    13,734
    7,501
    113
    Female
    Ze moeten dat gewoon bij de hand hebben tijdens de bevalling. Als er bijv een golf vruchtwater of ontlasting uit komt dan frommelen ze de matjes op en gooien die meteen in de emmer. Niet zo fris om het even op een berg op de grond te gooien en je gaat ook niet tijdens een bevalling met lekkende matjes het huis door naar de vuilnisbak;)
    Doordat de zak om de emmer zit, kunnen ze het er zo ingooien zonder de zak aan te hoeven raken met hun handschoenen. Als je bijv alleen en vuilniszak neer zou leggen dan moeten ze die met hun steriele handshoenen openen om het vuil erin te gooien. Vuile was gooien ze liever niet in de wasmand bij andere was en ook dit lekt vaak door vruchtwater en bloed. Niet zo fris in je wasmand of om mee door de kamer te lopen.

Misschien had je beter de kraamlijst wat eerder door kunnen lezen, dn hs je je nu niet hoeven ergeren aan dingen die je nog moet kopen. Je hebt vast wel 2 emmers in huis en vuilniszakken.

8. Damay77

Damay77 VIP lid

Apr 18, 2010
    13,734
    7,501
    113
    Female
    Gestreken hydrofielen zijn altijd een stuk sterieler dan ongestreken of doeken die al een paar weken in de kast liggen. Het hete stoom dringt ook door de hoes van je strijkplank dus die is op dat moment ook aardig steriel. Doeken in afgesloten zak kunnen ook geen stof happen.

9. tresje

tresje Fanatiek lid

Jun 13, 2011
    2,414
    0
    36
    wat kosten een paar emmers tegenwoordig?? te verwaarlozen met wat je allemaal aan moet schaffen voor de baby. en wat het je daarna allemaal gaat kosten....

10. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,228
    7,276
    113
    Female
    Brabant
    Die 2 emmers zijn inderdaad echt nodig en wat kost een emmer nou??? Die hydrofielen gestreken en in zak stond niet op onze lijst, vind het ook wel een beetje overbodig.
    Je bent wel een beetje laat met je voorbereiding ;)

11. pientje1

Wat is dat voor domme, zinloze opmerking. Heb ik iets gezegd over geld? En het gaat me niet om de emmers, want iedereen heeft emmers in huis, maar ook om alle andere dingen die ik nog moet aanschaffen.

Vorige week mocht ik nog niet thuis bevallen, dus waarom zou ik me voorbereiden?

12. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Mee eens hoor, zinloze opmerkingen.. En je bent pas net 37 weken, meeste kinderen komen na 40 weken dus tijd zat :)

Om je vraag te beantwoorden: geen idee! Ik heb die eisen nooit gehad. Maar je gaat nu iedere week op controle toch? Zou het volgende keer even vragen aan de vk.

13. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

Dec 21, 2011
    17,861
    14
    38
    Ook als je niet thuis mag/wil bevallen moet je dingen voorbereiden.
    Mijn vk heeft niks gezegd over die dingen..Mss komt dat nog.

14. Lyt

Lyt Actief lid

Dec 21, 2009
    296
    0
    0

Niet zo opgefokt reageren hoor, mensen proberen je te helpen :)

De emmers zijn inderdaad voor het afval, dan kunnen ze alle troep snel en makkelijk weg gooien. En de placenta moet toch ook ergens in, nadat deze is opgevangen en gecontroleerd?

De gestreken hydrofielen hoefden wij niet klaar te leggen.

15. Amethist

Amethist Niet meer actief

Nou nou, een beetje minder kan ook wel hoor... ik snap echt niet waarom je er zo van over je nek gaat dat je dit nu nog moet "regelen", kleine moeite toch, maar goed...

De emmers zijn idd voor het afval. Op die manier kan het gelijk makkelijk en snel worden weg gegooid.

16. Gism0w

Gism0w Bekend lid

Nov 15, 2012
    836
    1
    0
    Fryslan boppe
    Heb je niet een kraam pakket van je zorgverzekeraar gekregen? Hier zit namelijk alles al in voor een thuis bevalling. Dan zijn het alleen die emmers en zakken nog en ondersteek en bedverhogers.

17. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,228
    7,276
    113
    Female
    Brabant
    Omdat je nu wel thuis mag bevallen? Je weet niet hoe snel je bevalling gaat, het is wel handig als alles klaar staat. En ik zou me niet zo druk meer maken om dingen die je klaar moet hebben staan. Het is niet voor niets en zoveel is het nou ook weer niet...

18. Biny

Biny VIP lid

Feb 10, 2011
    17,556
    5,653
    113
    Female
    Wt moet je nog meer allemaal aanschaffen dan?
    Je ben dan wel een beetje laat hoor met jou termijn beviel kk al over 2 dagen...

19. Amfy

Amfy Niet meer actief

Jeetje als die 2 emmers en die paar hydrofielen je zo tegen staan omdat het een eis is van je vk. Kun je misschien beter in het ziekenhuis bevalle

Als jou was onder het bloed zit moet het eerst in een emmer koud water met zout anders krijg je het er niet uit!

Een ondersteek is bij mij nog nooit gebruikt placenta is opgevangen na gekeken en in de zak gegaan

20. Sukke

Sukke VIP lid

Jan 14, 2010
    5,538
    1
    0
    Jeetje......?!? Beetje overdreven dit!
    Ik denk dat Tresje dit meer zei om jouw irritatie omtrent het aanschaffen van deze dingen te verzachten!

Vorige week mocht je nog niet thuis bevallen. Omdat je toen nog geen 37 wkn was of om andere reden?
    Als het met die 37 wkn te maken had dan wist je waarschijnlijk al wel dat je evt thuis wilt bevallen en dat je dit dus ook moest hebben. Neem aan dat je je dan wel enigszins voorbereid!

Share This Page