Bed huren/lenen voor thuisbevalling

Discussie in 'De bevalling' gestart door Kiwi1405, 13 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kiwi1405

Kiwi1405 Fanatiek lid

17 mei 2012
    1.784
    1
    0
    Beste meiden,

Het plan is om met deze zwangerschap thuis te bevallen. Aangezien ik alleen op de begane grond mag bevallen, zal ik een bed moeten huren voor deze bevalling en eventuele kraamtijd. Al onderzoek gedaan online en je kan gewoon gratis bij de thuiszorgwinkel een bed huren/lenen. Super handig en fantastisch geregeld.

Nu vroeg ik mij af, voor de meiden, die dit ook gedaan hebben, hoe ver van te voren heb jij dat bed laten leveren en wanneer weer op laten halen?

Dank jullie wel voor de tips!

2. muffinmeisje

muffinmeisje Actief lid

7 aug 2009
    461
    0
    16
    Ik ben 2 keer thuisbevallen en heb geen bed gehuurd, maar wel de rest van het 'thuis-beval-pakket' (zoals bedverhogers, douchekrukje, bedsteun) en dat kon pas vanaf 36-37 weken. Als je eerder dan 37 weken bevalt, mag dat natuurlijk niet thuis, dus daarom kan je de spullen ook niet eerder halen denk ik. De spullen moesten een maand na de bevalling weer terug, maar met 6 weken erna deden ze bij mij ook niet moeilijk ;)

3. runner

runner VIP lid

12 jan 2006
    5.387
    0
    0
    katwijk ZH
    Ik zou ze ook met 37 weken aanschaffen.
    Ik mag de spullen 26 weken houden als ik zou willen maar weet niet of dat ook voor een bed gelt. Zou je even baar je thuiszorgwinkel moeten bellen

4. Kiwi1405

Kiwi1405 Fanatiek lid

17 mei 2012
    1.784
    1
    0
    @ muffinmeisje, Ja inderdaad, sommige andere spullen heb ik ook nodig. Ja ik weet inderdaad dat je vanaf 37 weken thuis mag bevallen. Ik ben nogal iemand die alles goed geregeld wil hebben, dus ik dacht misschien al 2 weken eerder alles in huis, zodat je het vanaf week 37 ook klaar hebt staan. :D

@ Runner, Ja voor bed geldt ook 26 weken. Deze stond namelijk wel in het lijstje voor 26 weken termijn. Wel super service van ze moet ik zeggen! Ik dacht eerst namelijk dat ik lid moest worden.

Deel Deze Pagina