Ervaring Meander amersfoort vs. Tergooi blaricum

Discussie in 'De bevalling' gestart door Paki, 13 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Paki

Paki Lid

20 jul 2012
    15
    0
    0
    NULL
    NULL
    #1 Paki, 13 mrt 2013
    Laatst bewerkt: 13 mrt 2013
    Hallo dames,

Inmiddels ben ik 41+ 3 dagen zwanger. Afgelopen maandag ben ik gestript en helaas heeft dit niet geholpen, zometeen om 12 uur weer naar de vk voor een tweede poging. Mocht het niet lukken dan moet ik vrijdag naar het ziekenhuis. Nu werd ik net door het Meander in Amersfoort gebeld dat ze een afspraak met me willen maken voor ctg scan etc. Mijn voorkeur gaat eigenlijk uit naar Tergooi ziekenhuis in Blaricum. Beide informatieavonden bezocht en ook op internet gekeken en las meer positieve ervaringen over Tergooi. Het zit me een beetje dwars dat mijn vk direct Meander heeft geinformeerd over mijn situatie.
    Tevens heb ik gevraagd of ze dan mijn vliezen kunnen breken zodat ik misschien alsnog spontaan beval ipv mogelijke inleiden maandag aanstaande. De assistente gaf aan dat de afspraak is dat er een hart filmpje wordt gemaakt en het beleid wordt besproken.
    Daar baal ik van, waarom kan ik niet zelf aangeven wat ik wil??
    Maandag had ik al 1cm ontsluiting en zometeen hoor ik of dit inmiddels al meer is.

Om een lang verhaal kort te maken, wie kan mij geruststellen over Meander?
    Of zal ik aangeven dat ik perse naar Tergooi wil ennook nog is eis dat ze mijn vliezen breken??

Ben het namelijk zooooo zat!!!!

2. Within

Within Niet meer actief

Ik heb ook alleen ervaring met tergooi met de gyn enz daar, loop daar bij de pop poli en zal er ook bevallen, maar kennis van me is in meander bevallen en die heeft dat als prettig ervaren. Ik zou toch je VK dit even voorleggen, want bevallen is al stress genoeg!

3. mami196

mami196 Actief lid

1 sep 2012
    205
    1
    0
    Het ligt misschien aan je woonplaats dat je vk gekozen heeft voor meander!

Ik ga naar het ter gooi, ik zelf kom uit baarn en de meeste gaan naar het ter gooi.
    Ik hoor over tergooi positieve verhalen, het meander ken ik niet!

4. Within

Within Niet meer actief

Is Amersfoort voor jou dan niet makkelijker als je in Baarn woont? Of ga je naar Hilversum?

5. mami196

mami196 Actief lid

1 sep 2012
    205
    1
    0
    Nee in hilversum kan je niet meer bevallen.

Ennn ik woon vlak bij de nijhof dus zit gelijk op a1, naar amersfoort is een crime.
    Ben ook nog geen jaar geleden geholpen in het tergooi aaneen hernia dus ben daar ook al.
    Als je by the way in baarn iets in het weekend mankeerd moet je ook naar de huisartsenpost in blaricum. Komt omdat baarn ook 035 regio is. ( heb ik ooit eens gehoord)

6. Lady7

Lady7 Niet meer actief

gewoon even vragen of je een ander ziekenhuis mag! ik zou automatisch naar meander gaan, maar heb aangeven dat ik naar het WKZ wou, dit is toen voor me geregeld :)

7. Within

Within Niet meer actief

Oh ja natuurlijk xD dat was ik vergeten van Hilversum.
    Ik woon in eemnes, dus blaricum is sowieso het makkelijkste.

8. Paki

Paki Lid

20 jul 2012
    15
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben net terug van vk, en kan in principe nog naar Tergooi maar dan zou ik wel vandaag de knoop moeten doorhakken zodat de afspraak geannuleerd wodt en een nieuwe afspraak bij tergooi wordt gemaakt:)

Verder nog steeds 1 cm dus strippen van maandag heeft helemaal niks gedaan en ben net weer gestript, ga ervanuit dat het weer niks teweeg gaat brengen. Ik kan al aanvoelen dat ik maandag ingeleid ga worden:) net hetgeen wat ik absoluut niet wilde en bang voor was.

9. RoAn1981

RoAn1981 Fanatiek lid

17 nov 2011
    1.858
    461
    83
    Mijn zus is in het Meander bevallen (4 maanden geleden) en was erg tevreden!

10. Prins03

Prins03 Fanatiek lid

13 nov 2012
    3.695
    2
    0
    Ik ben in het Meander in Amersfoort bevallen en het beviel mij prima.
    Aardige en goede gynaecoloog en de zorg nadat Mees geboren was was ook erg goed en vriendelijk..

Nu ben ik niet ingeleid.. ik moest er snachts nog naartoe met 6 cm ontsluiting.. dus heel veel maakte het mij ook niet uit waar ik zou bevallen, als hij er maar snel uit zou komen :D

Deel Deze Pagina