thuisbevalling?

Discussie in 'De bevalling' gestart door Daantje84, 23 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Daantje84

Daantje84 Actief lid

25 sep 2007
    159
    0
    0
    in t mooie twente ;-)
    Hoi hoi,

ik heb geen medische indicatie, dus naar het ziekenhuis gaan is in principe niet nodig. Daarnaast wil ik ook wel graag in mijn eigen vertrouwde omgeving bevallen als het over een aantal weken zover is.
    Wel vraag ik me af of die prik in je been mogelijk is bij thuisbevalling. Voor het geval de pijn me te veel word.

En is het vreemd dat ik niet bang ben voor de pijn, maar wel voor het ongemak, dit in de vorm van angst om tijdens persweeën stel op sprong naar t ziekenhuis te moeten? Het is mijn eerste zwangerschap...

2. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Ik heb altijd begrepen dat dat niet kan, misschien zou je het even aan je vk kunnen voorleggen?

3. Joy72

Joy72 Fanatiek lid

29 nov 2007
    1.045
    0
    0
    Je hebt tegenwoordig ook een apparaatje tens heet dat volgens mij .
    Maar voor andere medicatie moet je toch naar ziekenhuis toe geloof ik

4. Daantje84

Daantje84 Actief lid

25 sep 2007
    159
    0
    0
    in t mooie twente ;-)
    Ik zal het sowieso voorleggen bij de VK, maar dan kan ik mijn vriend ook vast voorbereiden dat hij heel wat moet doorstaan... ;)

5. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
    je zou het kunnen vragen aan je vk maar volgens mij moet je daarvoor in het ziekenhuis zijn.

6. acire

acire Fanatiek lid

ik had ook geen medische indicatie, maar wilde toch in het ziekenhuis bevallen..
    toen het moment daar was, wou ik echt niet meer de auto in en lekker thuis blijven, jammer genoeg had ze gepoept in het vruchtwater.
    ik weet niet of je thuis een prik krijgen kan, maar dacht van niet.
    maar hey, je kan de pijn aan. ook al denk je soms dat je geen wee meer opvangen kan. gaat het niet goed kun je altijd nog naar het ziekenhuis.
    mijn ervaring is trouwens dat ik in het ziekenhuis helemaal niet relaxed was. ik had zo graag in mn eigen bed willen liggen

7. chantalk

chantalk Fanatiek lid

Ik wilde perse thuis bevallen.
    Toen de weeen echt heftig werden en ik om pijnstilling vroeg zei de vk dat ik alleen onder de douche kon om de pijn te verminderen...voor andere pijnstilling moest ik naar het zh.
    We zijn toen naar het zh gegaan. Daar stond ik op!
    Eenmaal in het zh aangekomen kreeg ik geen pijnstilling meer omdat ik opeens 9 cm ontsluiting had.
    Eigenlijk kon me dat op dat moment geen moer meer schelen...ik was in het zh en werd vanzelf opeens heel rustig en de weeen waren eigenlijk heel goed op te vangen.
    Achteraf denk ik dat het een voorgevoel was dat ik naar het zh wilde.
    Thuis had ik Luca er nooit uitgekregen (zat hartstikke klem :) ) en zou ik na 1,5 uur persen alsnog naar het zh moeten gaan. (hij is met vacuum geboren)
    Luca ademde niet toen hij werd geboren en werd dus meteen meegenomen om zuurstof toe te dienen.

Deel Deze Pagina