Thuisbevallings Tips!

Discussie in 'De bevalling' gestart door BabyAngel, 23 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    Ik ga deze keer thuis bevallen en ben opzoek naar goede tips.
    Met goede tips bedoel ik:

*dingen die je anders zou doen.
    *fijne houdingen
    *zijn er dingen die je vergeten was en wel belangrijk waren.

Kortom,alle tips en ervaringen zijn welkom:D

2. DUIFJE

DUIFJE Actief lid

30 okt 2012
    354
    0
    16
    NULL
    NULL
    Je handen niet samenballen tijdens het persen zodat je de 1e dagen geen verschrikkelijke spierpijn in je handen hebt!;)
    Tijdens de 2e bevalling heb ik ze zo ontspannen mogelijk gelaten.

3. Kwabbernoot

Kwabbernoot Fanatiek lid

18 apr 2010
    3.248
    2
    0
    n.v.t.
    -Douchen!!! En lekker lang onder blijven zitten, zalig! Dit heeft mij echt zo door heel veel rugweeën heen geholpen! Oh en ml op je rug laten duwen met zijn vuisten(op je stuitje) als je rugweeën hebt!

-Bij de eerste twee perste ik verkeerd waardoor ik drie dagen met allemaal rode vlekjes om mijn ogen heb gelopen. Als je gaat persen, kin op je borst! Dan pers je goed.. Anders loop je(net als ik hhahahah) echt met twee semi-blauwe ogen in je kraamweek;)

En je reageerde net al in het memorabele en genante bevallingsverhalen topic, dus bij deze, je telefoon bij de hand! :p

4. Kwabbernoot

Kwabbernoot Fanatiek lid

18 apr 2010
    3.248
    2
    0
    n.v.t.
    Oh en je mag NIET bijten! De verloskundige was erg boos op me toen ik mijn tanden in manlief zijn hand wilde zetten tijdens mijn bevalling van R... Onthouden hè :D

5. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    Whahahaha bijten??
    Ohjee,ik zal het onthouden!

Bij zoonlief moest ik in bad van de vk.
    Echter was het zo warm dat ik echt gesmeekt heb om eruit te mogen want dacht dat ik flauw ging vallen!!
    Dus douchen is dan beter?

In het ziekenhuis had je een bed met beugels!!
    Hoe doe je dat in je eigen bed?
    Ik heb een boxspring met een achterwand.
    Leun je daar tegen aan,of gebruikte je 6 kussens?

6. Kwabbernoot

Kwabbernoot Fanatiek lid

18 apr 2010
    3.248
    2
    0
    n.v.t.
    Ik vond de douche heerlijk, kan je namelijk ook kouder zetten als je het heel warm hebt!

Ik lag op mijn zij dat was het prettigst vond ik. Ik heb even gestaan maar dat vond ik helemaal niet fijn..

hahaha neeeee niet bijten!

7. Jiska

Jiska Fanatiek lid

6 mrt 2007
    1.477
    3
    38
    Overijssel
    Ben thuis bevallen en vond het HEERLIJK!
    Verder niet echt tips voor je... Het heerlijke is dat je thuis alles bij de hand hebt en je bijna alles kunt doen hoe je het zelf wilt. Lekker heel charmant door het huis waggelen tijdens de weeën :D. Ga er vooral van genieten!

8. Emjay

Emjay Bekend lid

17 jan 2012
    993
    0
    16
    In het buitenland
    Ik had wat kussens achter me, en de beval-kraamhulp. Ik perste ook "verkeerd" (dwz wilde mijn hoofd naar achter drukken) en de kraam heeft dus ruim 2 uur tijdens de weeën mijn kin naar mijn borst gedrukt. Arme mens zal wel flinke spierpijn hebben gehad!

Verder had ik een baarkruk, daar heb ik nog een paar keer opgezeten tijdens het persen, gaf even wat afwisseling.

Wat ik anders zou doen is de volgende keer extra matjes halen voor op bed. Ik had vrij veel vruchtwater en de kraammatrassen waren snel op/vol. Toen dus met handdoeken op een zeiltje gewerkt. De eerste was draaide nog voordat de kleine er was!

Verder zorgen voor genoeg ruimte om het bed. Hier was het met drie mensen erbij (vk, manlief en kraam) soms wat lastig navigeren.

Onder de douche was inderdaad erg lekker, ik had een tuinstoel in de douche gezet zodat ik óf kon zitten, óf op de stoel de weeën op kon vangen.

Ik had het eerste pakje in de vluchttas zitten, dwz ik had er twee, in verschillende maten. Ik heb niet duidelijk genoeg aangegeven welke de voorkeur had (was ik toen ook écht niet mee bezig) met als gevolg dat hij dus met een 'ander' eerste pakje op de foto's staat. Geen ramp, maar daar had ik dus niet voor geshopt! ;)

9. MamaVanSimone

MamaVanSimone Fanatiek lid

19 okt 2010
    3.250
    2
    36
    provincie Utrecht
    Ik neem ff een abbo, wie weet mag ik ook thuis bevallen :)

10. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.170
    2.283
    113
    De eerste bevalling heb ik op bed gedaan. Ik had inderdaad 4 kussens achter me om een beetje omhoog te kunnen komen. Tijdens het persen moet je dan eigenlijk zelf je benen vasthouden, maar dat hield ik niet vol. Zo ongemakkelijk om je benen in de lucht te houden... Tegen alle adviezen in heb ik mijn voeten gewoon op het bed gezet en zo geperst. Dat ging prima, ik had toen nog een springverenmatras en kon m'n voeten mooi klem zetten tussen 2 springveren, haha.

Bij de tweede had ik rugweeën en kon ik niet goed liggen. Toen heb ik een uurtje voorovergebogen over het bed gestaan, daarna 10 minuten op de baarkruk gezeten en daar is mijn baby toen geboren. Nadeel daarvan vond ik dat ik voor de placenta gelijk weer m'n bed op moest klimmen, dat was wel het laatste dat ik wilde. Net toevallig nog hierover gepraat met de verloskundige en dat is dus standaard, omdat je anders teveel bloed verliest.
    Hier moet je trouwens wel vooraf vragen of ze de baarkruk meenemen, want die hebben ze niet standaard bij zich.

11. Hummeltje 1

Hummeltje 1 Fanatiek lid

6 dec 2011
    1.855
    2
    38
    NULL
    Vraag of je v.k. rechts of links van het bed wil staan.
    Mijn v.k. wilde (als je aan het voeteneinde staat) links staan.
    Ik slaap rechts dus het zeiltje + handdoek lag aan de verkeerde kant.
    Aangezien mijn bevalling zooooooooo snel ging hadden we amper tijd om het zeiltje te verplaatsen.
    Ik ben nu dus aan de kant waar mijn vriend slaapt bevallen :p.

Indd als je op een baarkruk wilt bevallen moet je dit even aangeven dat ze hem mee moet nemen.
    Ik wilde het ook graag maar er was gewoon geen tijd meer voor+dat we het vergeten waren om te zeggen.

Wat betreft het persen en je benen.
    Mijn rechter been heb ik afgezet tegen de v.k. en mijn linker been is vastgehouden door mijn vriend.
    Wij hadden geen hulp van de kraamzorg omdat ze 18 min na de geboorte van onze zoon binnen kwam :D

12. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    Inderdaad,als ik aan mijn kant ga liggen dan staat de vk links van mijn uit.
    Maar dat zal wel los lopen:D

Bedenk me net zelf een goede tip,een emmer op de slaapkamer.
    Bij zoonlief moest ik erg overgeven:( dus een emmer zal wel goed van pas komen. Hahahaha

13. MamsieM

MamsieM VIP lid

22 nov 2011
    5.967
    5
    38
    Doe gewoon waar je je goed bij voelt!

Ik was blij dat ik thuis kon bevallen en zou niets anders doen dan ik gedaan heb.
    Douchen, heerlijk maar dat geldt niet voor iedereen.
    Ik ben in de logeerkamer, in een 1 persoonsbed bevallen. Vond dat ideaal. Kon na het douchen zo mijn eigen bed in.

14. lovelymom

lovelymom Fanatiek lid

30 nov 2011
    3.798
    0
    0
    iemand nog echte tips wat echt een must is als je thuis bevalt met dingen in huis hebben enzz... vorige 2 namelijk in het ziekenhuis bevallen\en nu graag thuis

15. Hummeltje 1

Hummeltje 1 Fanatiek lid

6 dec 2011
    1.855
    2
    38
    NULL
    Je moet sowieso een kraampakket in huis hebben.
    En genoeg hydrofiele luiers.
    Verder is het niet anders dan anders denk ik.
    Ik wilde in het ziekenhuis bevallen maar hals over kop is het een thuisbevalling geworden.
    Ik heb niet gehoord dat wij dingen niet in huis hadden.

16. lovelymom

lovelymom Fanatiek lid

30 nov 2011
    3.798
    0
    0
    kraampakket heb ik
    dus dat is goed
    naja vraag het ook wel even na bij de vk

17. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    Kraampakket heeft neem ik aan iedereen;) ook de "niet thuis bevallers" hahahaha

18. lovelymom

lovelymom Fanatiek lid

30 nov 2011
    3.798
    0
    0
    jaa kraampakket is 1 van de eerste dingen die je aanvraagt

19. paloe

paloe VIP lid

13 jan 2010
    7.473
    1
    0
    werkende student
    nodig:

-kraampakket
    -2 emmers (en een extra voor het overgeven)
    -vuilniszakken
    -hydrofielluiers (hier willen ze er graag 12 heet gewassen, heet gedroogd en heet gestreken in een pedaalemmerzak oid hebben, semi-steriel, voor tijdens de bevalling)

verder is het natuurlijk handig als je alles klaar hebt staan op de kamer waar je wil bevallen;)

20. lovelymom

lovelymom Fanatiek lid

30 nov 2011
    3.798
    0
    0
    dankje!

Deel Deze Pagina