Thuisbevallings Tips!

Discussion in 'De bevalling' started by BabyAngel, Dec 23, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. xaar

xaar Actief lid

Jul 31, 2008
    398
    0
    0
    - zorg dat je klossen op tijd onder het bed staan.
    Mijn man was eerder door zn rug gegaan dus nog niet gedaan. In de veronderstelling dat de 1e nog wel even op zich zou laten wachten. Bij 38wk6d begon de bevalling en toen de vk zei, oooh maar dan gaan we naar het zkh. Mijn man heeft ze toen binnen 2 minuten in zn eentje eronder geknald. :) Dit doen we dit keer dus lekker voor de 37 weken

- de douche vond ik een drama, wel geprobeerd maar heel persoonlijk.

- washandjes. Ik vond de koude washandjes op mn hoofd wel heel heeeel erg fijn. Ik hoor ook veel dames die het persen makkelijker vinden met een warm washandje op hun onderkant. Het helpt om goed gericht te persen en verlicht pijn.

-vluchttas, sowieso handig als het klaar staat mocht het nodig zijn en je moet toch naar het zkh. Maar de tas is ook gewoon handig omdat je alles bij de hand hebt, 1e pakje (evt 2), je extra pyama, wikkeldoek, etc etc. Nu hoefde ik niet de kraamverzorgster door het hele huis te sturen om dingen bij elkaar te zoeken (wij waren ook nog in verbouwing) Nu hoefde ze alleen die tas open te ritsen.

-Kraampakket en de kraamwijzer (boekje van de kraamzorg) bij elkaar leggen in de slaapkamer(kast)

- matrasbeschermer van de hema. Geen krakende zweterige zeiltje maar gewoon een moltonachtige hoes op mijn matras. Hij voelt aan als een molton maar is waterdicht. Geloof dat ze bij meerdere winkels te koop zijn. Hoe dan ook, wel zo prettig om op te bevallen.

- stapeltje schoon beddengoed klaarleggen, dat het ook zo te pakken is uit de kast.

- lees goed wat je kraamzorg je aanraad om in huis te hebben. Emmers, pak zout voor de was etc.

- Ik had ook een plastic stoel in de douche maar voor na de bevalling. Mijn kraamverzorgster was bang dat ik niet goed kon staan dus kon ik lekker gaan zitten of steunen. Ga ik nu ook neer zetten, of een kruk.

- Houdingen, ik hing lekker aan t hoofdend van het bed. Op 1m2 heb ik alle weeen op gevangen in mij zelf gekeerd.
    Toen ik moest liggen dat vond ik niet prettig en toen werden mijn weeen steeds minder en dat vond ik wel heel moeilijk. Dus luister goed naar je eigen lijf en doe wat goed voelt. Ik ga dit x langer blijven staan als het kan of op de baarkruk.

- Ik had 2 flesjes aquarius/energydrink in de koelkast staan vooral voor mijn man :)

Zoiets?

2. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

Dec 21, 2011
    17,861
    14
    38

Hier hebben ze dat niet gezegt.
    Heb er wel genoeg maar niet gestreken;)

3. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

Dec 21, 2011
    17,861
    14
    38
    Xaar,bedankt voor je nuttige tips!!
    Energiedrank had ik nog niet aan gedacht,de dextro ligt wel klaar maar zag dat ml er wl stiekem van het snoepen is!!

4. lovelymom

lovelymom Fanatiek lid

Nov 30, 2011
    3,798
    0
    0
    bed staat al op klossen
    kraampakket staat in de commode en ga nu langzamerhand alles wassen, met 36 weken gaan we de geboorteplan bespreken dus dan zal ik de rest ook wel bespreken

5. paloe

paloe VIP lid

Jan 13, 2010
    7,473
    1
    0
    werkende student
    melanie hier is dat zodat ze zo steriel mogelijk zijn;) In het zh hebben ze natuurlijk steriele doeken etc maar thuis niet.

6. Sjaccie

Sjaccie Actief lid

Jun 9, 2012
    182
    3
    18
    NULL
    NULL
    - Zorg dat je vriend/man een lijstje weet te liggen met telefoonnummers voor verlos en kraam te bellen als het zover is.
    - Mocht je bv willen geven, ook zorgen voor flesvoeding en flesje. Mocht bv niet lukken kun je op het moment dat het jou uitkomt overstappen. Van Nutrilon hebben ze tegenwoordig ook 'halve pakken' poedermelk. Ik ben ook van het een op andere moment overgestapt op flesvoeding omdat bv te pijnlijk was en ik opzag tegen elke volgende voeding. Zuslief is toen expres nog naar de etos gereden voor een fles en voeding. Wel zo makkelijk dus als je het in huis hebt.
    - Plastic stoeltje/krukje voor onder de douche, is ook fijn voor na de bevalling.
    - Camera + extra batterijen of een goed opgeladen accu bij de hand voor foto's.
    - Maandverband. Ik heb erg weinig van die dikke kraamverbanden gebruikt die in je kraampakket zitten omdat ik weinig bloedverlies had. Dan is een wat dunner maandverbandje comfortabeler dan die dikke vervelende gevallen;)
    Als het zover is... succes!!

7. Liesken

Liesken Fanatiek lid

Oct 18, 2009
    1,116
    1
    38
    Ehm wat is handig..
    -veel kussens op bed, kun je zonder veel moeite alle mogelijke houdingen aannemen.
    -1e kleertjes, mutsje, hydrofieldoeken etc op een makkelijk bereikbare plek leggen, liefst in de kamer waar je bevalt. De kraamzorg zal alles klaar willen hebben liggen voordat de baby er is, en anders moet ze jou of je man vragen waar alles ligt. En jij bent dan met heel andere dingen bezig.
    -limonade en dextro bij de hand!
    -3 dekbedovertrekken, de 1e wordt bij de bevalling vies, de 2e de nacht erna na al dat vloeien.

Verder is het heerlijk om thuis te bevallen :)

8. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

Dec 21, 2011
    17,861
    14
    38
    Heb mijn vk net gevraagd of ik extra dingen moet klaar zetten.
    Maar zolang ik het kraampakket had was het goed en hadden ze verder niks dringends nodig.

9. Emjay

Emjay Bekend lid

Jan 17, 2012
    993
    0
    16
    In het buitenland
    Nav de tips van de andere meiden nog een aanvulling:

* Zwarte verpakking Kotex - heerlijk! Niet zo huge als die kraamverbanden
    * katoenen oma onderbroeken (ruim dus kraamverband past erin, zweet niet)
    * Het allergoedkoopste maandverband wat je kan vinden, nat maken en in een afgesloten boterhamzakje in de vriezer leggen. Hoop dat je ze niet zo nodig zult hebben als ik, maar werkt echt geweldig tegen de zwelling aan je onderkantje!
    * waterdichte molton van de Action, geloof iets van 5 euro, redding van je matras mocht er wat vruchtwater oid langs het zeiltje lopen
    * dextro voor jezelf (kan nl ook als je misselijk bent)
    * energy drink voor manlief

10. Lola86

Lola86 Fanatiek lid

Jan 12, 2010
    1,660
    0
    0
    Je hebt twee kruiken.
    Om een kruik wikkel je een mutsje, rompertje, luiertje, eerste pakje en een badcape.
    Om de tweede kruik wikkel je de hydrofiel luiers voor de baby in te wikkelen na de bevalling.
    Als de bevalling begint vul je deze met heet water, zo zijn ze lekker voorverwarmd voor het kleintje. En leg deze in de bevalkamer, ook even manlieef op de hoogte brengen.

11. jamaila

jamaila Bekend lid

Jun 27, 2011
    527
    0
    0
    friesland
    wat ik handig vind, maar dat heeft niet zo veel te maken met thuis of in ziekenhuis bevallen, is die geurende luierzakjes bijv te koop bij action. Daar deed ik die enorme kraam maandverbanden in als ik naar het toilet ging. Dan ging het in het prullenbakje. Dan hoefde niemand tegen mijn vieze spul aan te kijken als er visite kwam en die bijv. iets weg wilde gooien in het prullenbakje in de toilet.

12. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

Dec 21, 2011
    17,861
    14
    38
    Hmmm ben blij dat ik dit topic heb aangemaakt;)
    Zitten hele handige tips bij!

13. paloe

paloe VIP lid

Jan 13, 2010
    7,473
    1
    0
    werkende student
    jamaila ik wikkel het altijd in wc papier:p

14. MamsieM

MamsieM VIP lid

Nov 22, 2011
    5,967
    5
    38
    Bedacht me net nog wat.
    evt een krukje oid voor onder de douche. Ik heb gewoon een krukje van buiten (plastic) goed schoongemaakt. Handdoek erop zoadt je tijdens en na de bevalling kan zitten onder de douche.

O en een kan of maatbeker om mee te spoelen tijdens/na het plassen de dagen na je bevalling

15. enjoyce

enjoyce Bekend lid

Dec 15, 2011
    712
    0
    16
    Female
    Ik lees mee er komen veel bruikbare tips voorbij!

16. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

Dec 21, 2011
    17,861
    14
    38

Uhhm ook het kraamverband:( dan gaan de rollen heel snel hahaha

17. Aapje22

Aapje22 Fanatiek lid

Feb 8, 2012
    1,265
    42
    48
    Female
    Pedagogisch medewerker
    Noord holland
    Wat een handige tips zeg!

Toch fijn dat ik dit lees..
    Want ik wil graag thuis bevallen.

Bedankt allemaal en mijn abonnement staat.;)

18. yvon365

yvon365 Actief lid

May 10, 2012
    332
    0
    0
    Ik heb ook een abbo genomen hoop namelijk ook thuis te bevallen en alle tips zijn welkom!

19. Sopann

Sopann Niet meer actief

Abbo! Superhandig.
    En nu dus direct weer nesteldrang haha :D

20. Driessen21

Driessen21 Fanatiek lid

Jan 13, 2012
    1,036
    293
    83
    Female
    Hiervoor kun je ook een bidon ofzo voor gebruiken, is soms wat makkelijker om mee te richten ;)

Share This Page