vraagjes over ontslag indienen en bevallingsuitkering (verlof) uwv

Discussie in 'Weer aan het werk' gestart door fasol, 17 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. fasol

fasol Nieuw lid

15 aug 2009
    4
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,

Ik heb even een paar vraagjes over het beeindigen van me contract naar mijn zwangerschapsverlof.
    22 maart ga ik met zwangerschapsverlof, mijn verlof duurt tot 12 juli daarna heb ik nog 3 weken vakantie. Ik zou weer 6 augustus moeten beginnen met werken. Nu wil ik graag na mijn verlof stoppen met werken. Ik heb een opzegtermijn van 1 maand. Klopt het dat ik dan voor 1 juli mijn ontslag moet indienen, zodat ik na mijn vakantie niet meer hoeft te werken?

En als ik dit doe krijg ik dan nog wel tot het einde van mijn zwangerschapsverlof mijn verlofuitkering van uwv of kunnen ze dat stop zetten?

Ik kan deze vraag niet aan het uwv stellen, weten jullie misschien hier meer vanaf

Alvast bedankt!

2. Dubbeltje82

Dubbeltje82 VIP lid

7 jan 2011
    11.704
    3.816
    113
    Vrouw
    Ik heb na mijn bevalling ontslag genomen. Ik had ook gewoon een kalendermaand opzegtermijn met doorbetaling van de WAZO-uitkering (verlofbetaling).

Ik zou wel even wachten met ontslag nemen tot enkele weken na je bevalling, aangezien je niet weet of je nog schade overhoudt aan je bevalling. Als je dan ontslag neemt heb je geen recht op ziektewet namelijk.

Kort samengevat:
    - ontslag nemen tijdens je verlof mag, maar ik geloof dat je nog wel de maand af moet maken waarin je WAZO (bevallingsverlof) afloopt.
    - maak in je ontslagbrief duidelijk dat terugkomen na je verlof geen optie is en dat je daarom de openstaande vakantiedagen wil opmaken.
    - tijdens je zwangerschaps-/bevallingsverlof bouw je ook gewoon nog vakantiedagen op! Neem deze dus mee in je berekening van de eindafrekening.
    - wacht met ontslag nemen tot ruim na je bevalling (ca. een week of 4 als het kan), want anders verspeel je misschien te snel het recht op ziektewet.
    - ookal neem je ontslag binnen 10 weken van de uitgerekende datum, dan behoud je je recht op de WAZO-uitkering.... dit geldt dus ook als je tijdens je verlof ontslag neemt.

Mocht je verder nog een vraag hebben, stuur me maar ff een PB.

Deel Deze Pagina