Thuisblijf mama... raar in deze tijd?

Discussie in 'De lounge' gestart door MissT, 5 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mejosje

mejosje Fanatiek lid

26 jan 2009
    2.846
    0
    0
    Korte reactie op veel schrijvers hier en om nog even duidelijk te hebben: de financiering van de overheid houdt niet op bij studiefinanciering. Het feit dat het collegegeld laag is wil zeggen dat de instelling een bepaald bedrag krijgt om de opleiding aan te bieden. Die 36,5 miljard (cijfers 2010) die uitgegeven wordt aan cultuur en onderwijs bestaat dus niet alleen maar uit het uitgeven van studiefinanctiering.

Reken dus maar dat de overheid voor je studie betaald heeft.

Wat je er daarna mee doet, dat zal me dan weer een worst wezen. Jammer dat iemand de behoefte niet voelt om er iets qua werkzaamheden mee te doen. Wel denk ik dat het goed is dat een kind opgroeit met ouders die tijd en aandacht aan hun studie hebben besteed. Dit geldt net zo goed voor thuisblijfmama's.

2. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Helemaal super, zoals je erin staat. Wat ik al eerder aangaf, de keuze zelf is iedereen helemaal vrij in, naar zijn of haar eigen overtuigingen en situatie. Dat jij een andere mening hebt dan ik over hoeveel tijd je met je kinderen door moet brengen etc., daar zijn we ook verschillende mensen voor en ieder recht op zijn eigen mening. Maar ik ben wel blij dat je het eens bent met het zelf financieren van je eigen keuzes.

3. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

10 jul 2008
    5.651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    Maar dat geldt niet voor particulier.

En ik weet niet of je laatste alinea aan mij bedoeld was. Maar ik ben al jon begonnen met werken en heb er dus ook al heel wat dienstjaren op zitten met mijn HBO. Dus ik heb er zeker wel wat mee gedaan.

4. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    maar volgens mij gaan de meeste tbm toch ook gewoon weer werken later?

5. Mayon

Mayon Niet meer actief

Dat hoeft natuurlijk niet. Als je tot je 50e in de kleine kinderen zit kan ik ne voorstellen dat je meer dan genoeg te doen hebt, en niet wilt werken. Maar dat gebeurd minder tegenwoorig.

(ps gefeliciteerd met je zwangerschap!)

6. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Bezwaar! Over 1 kam scheren! :D Ik werk heel veel (vind ik) zo'n 36 uur, maar zeg toch heel duidelijk dat iedereen lekker moet doen wat 'ie het beste acht, maar het alleen wel zelf moet financieren. En dan lekker je eigen gang gaan. Ik vind het een beetje zonde, die eeuwig durende discussie wordt altijd over wat beter is, TBM of werkende moeder. En daar kom je niet uit, wetenschappers komen er niet uit, ieder mens en iedere situatie is verschillend. Dus: ik vind TBM's geen nutteloze aanvulling op de samenleving, ik vind ook niet dat mijn kind tekort komt omdat ik werk, en leven en laten leven is mijn motto ;)

7. Angel78

Angel78 VIP lid

18 jul 2011
    5.883
    1
    0
    administratief medewerkster
    Overijssel
    wie zegt dat?
    ik ken er genoeg die niet gaan werken hoor, die zorgen voor hun huis en man...hondje erbij... ;)

8. tulip

tulip Niet meer actief

haha, je hebt gelijk, ik moest schrijven: de meeste.

Mijn excuses

9. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Thanks!

10. mamamadelon

mamamadelon Fanatiek lid

13 aug 2007
    4.077
    5
    38
    ja why not? ieder zn eigen keuze. ik heb me ook voorgenomen dat als de kids straks beiden naar school gaan ik i.i.g nog een jaar thuisblijf om een beetje te rommelen en luieren thuis (lees huishouden/tuinieren/hobbies etc)
    En dat vind men nog luier hoor!! moet eerlijk zeggen dat ik het daar wel mee eens ben maar toch ga ik het lekker doen,lekker puh:D

11. Angel78

Angel78 VIP lid

18 jul 2011
    5.883
    1
    0
    administratief medewerkster
    Overijssel
    en waarom ook niet? Alsof je kids opvoeden geen dagtaak is en waar je ook heel erg druk mee bent...ik moet straks als de jongste naar school gaat ook helemaal bijkomen hoor haha

12. babyke

babyke Bekend lid

30 aug 2009
    901
    0
    0
    thuis blijf mama
    Brabant
    Ik ben ook een bewuste thuis blijf mama.We kunnen goed rondkomen van mijn man zijn salaris dus dat is gelukkig geen probleem.
    Ik merk wel dat er vaak rare blikken geworpen worden als ik vertel dat ik thuis wil blijven tot mijn kleine meid oud genoeg is om naar school te gaan.
    Ieder zijn eigen keus.
    Ik zou het echt niet anders willen.
    Sommige moeders gaan heel snel na de geboorte weer aan het werk terwijl ze er financieel niets mee opschieten,dat vindt ik dan weer raar.
    Maar ja de een is de ander niet.Uiteindelijk willen we toch allemaal het beste voor onze kinderen.

13. tulip

tulip Niet meer actief

umm, gefeliciteerd!!! Ik had het helemaal niet zien staan.

14. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    nou door mij niet hoor. mijn man is er smorgens als ze opstaan, smiddags ook vaak wel even.. en savonds bij het eten tot ze gaan slapen... dus tja... en ook werkt hij nog eens heel hard... alleen moet je dan wat langer door savonds.... ik werk ook savonds zodat ik overdag bij mijn dochters kan zijn.....

15. Mayon

Mayon Niet meer actief

Weet je wat ik dan wel vind, kijk, ik ben christelijk, en in onze kerk zitten nog best wat grote(re) gezinnen, en het is ook niet zo vanzelfsprekend bij ons dat vrouwen werken al komt het wel meer. Maar ik ken iemand die wel werkt en zich daar blijkbaar schuldig over voelt, ze klaagt dan continue dat ze het anders echt niet redden en blabla, akkoord, maar ga dan niet elke week met nieuwe kleren en laarzen lopen.

16. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    ik ook! mooi verwoord inderdaad!

17. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

10 jul 2008
    5.651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    Ja het is maar net wat je wilt Gonnie.
    Mss doet ze het er juist om? ( ken die persoon natuurlijk niet)

18. Anna27

Anna27 Fanatiek lid

7 feb 2011
    2.484
    0
    0
    @Mejosje: inderdaad, je hebt gelijk... Ik ging er iets te makkelijk vanuit dat ik alleen studiefinanciering heb 'gekost'.
    Ik denk dat er heel veel mensen zijn die uiteindelijk een andere baan krijgen dan waar ze in eerste instantie voor geleerd hebben. Dat zou dan allemaal geldverspilling zijn. Ik wilde ipv mijn universitaire studie liever een LOI-opleiding vertaler Engels doen (zag mezelf niet meer naar school gaan, na al eens de verkeerde studie te hebben gekozen), maar dat mocht niet van mijn ouders. Dus toen heb ik maar de opleiding gekozen die ik het minst stom vond...

Maar ja, aan de andere kant betalen wij heel veel belasting voor zaken waar we het 'niet mee eens zijn', of waar we nooit iets aan zullen hebben/gebruik van maken.

Nou ja, het blijft nou eenmaal zo dat iedereen zijn eigen keuze moet maken (op basis van wat kan, en wat goed voelt).
    In ons geval weet ik dat ik waarschijnlijk overspannen en/of depressief was geraakt, en dat ons huwelijk het ook niet overleefd had... En dat had ik allemaal niet over voor die paar honderd extra euro's in de maand....

19. Mayon

Mayon Niet meer actief

Nou nee ze kunnen idd niet rondkomen, hoewel ze maar een goedkoop huis hebben. Overigens maakt het mij niks uit maar zit ze zich steeds te verweren omdat ze blijkbaar veel commentaar krijgt. Zegt dan steeds dat ze wat wil sparen maar waar blijft het geld.. Uhm...

20. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

10 jul 2008
    5.651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    Mss kan de dame niet zo goed met geld om gaan. En moet zij daarom werken. Dat zou wel heel sneu zijn.

Deel Deze Pagina