ik ben ook thuisblijf mama en vind het ook super leuk tuurlijk krijg ik vreemde gezichten maar eh ik lig er niet wakker van en waarom niet geniet volle teugen van mijn 3 mooi moppies hoef niet te werken en breng en haal ze altijd heerlijk zelf op kan echte elke dag iets leuks doen lekker koeken en muffins maken wat wil ik nog meer hihi vind het gewoon heerlijk
hier ook een thuisblijf mama! mensen roepen dan al snel dat je lui bent en denken dat je de hele dag niks doet...
Ja, dat hoor ik vaker! Maarja, de was loopt niet uit zichzelf de machine en droger in he? De afwas maakt zichzelf ook niet schoon... etc etc... Niks van aantrekken meid!
toen ik jonger was werd er nog weleens raar gekeken. maar tegenwoordig heb ik daar geen last meer van. of ik let er niet meer op dat kan ook. na 17 ben ik wel wat gewend. ik vind het nog steeds geweldig om thuis te zijn met en voor de kinderen. en de kinderen vinden het zelf ook fijn dat er altijd iemand is waarop ze kunnen terug vallen en dat ze niet "thuis" komen na een dag school zonder dat er iemand is. als ik een enkele keer weleens weg ben, dan beseffen ze weer eens hoe vanzelfsprekend het is dat ik er altijd voor ze ben. en dat zeggen ze dan ook als we aan tafel zitten. mijn ex en mijn vriend zitten met een gerust hart op het werk, omdat er iemand thuis is die alle touwtjes in handen heeft en alles laat reilen en zeilen. geen onverwachte dingen en toestanden, rondom zieke kinderen of ongelukjes waarvoor direct actie nodig is. ik verzorg de boekhouding en zorg dat alles op rolletjes loopt, zodat ze als ze thuis komen ook thuis zijn en niet nog vanalles moeten. ik vind het niet zo boeiend wat iemand anders ervan vind. ik vind het belangrijker wat mijn kinderen ervan vinden. we doen het bewust met een tandje minder, hebben geen auto, en vakantie. dat is een bewuste keuze.
Ik vind het niet raar, ik snap het heel goed! Ik heb het zelf een half jaar geprobeerd, maar ik kon er niet tegen. Ik heb echt iets voor mezelf nodig. Heb me wel schuldig gevoeld naar mn dochter, maar uiteindelijk toch gekozen voor een baantje.
Nee vind het niet raar. Ik ben ook thuis en bewust. Heb gestudeerd en doe niks met de studie. Nou ja, niet voor een werkgever. Indirect gebruik ik het wel voor mijn kunst. Ik ben ook niet van plan om ooit weer te werken voor een werkgever. Heel misschien voor de klas staan. Ik vind het heerlijk. Weinig tot geen stress en elke dag beslissen wat je kunt gaan doen. Maar ik snap mensen ook wel die gaan werken. Ook prima.
Ik ben nu ook al 4 jaar thuis bij de kleintjes. Er wordt wisselend op gereageerd,sommigen vinden het ouderwets en denken gelijk dat ik lui ben en anderen vinden het juist goed. ik heb me in de afgelopen jaren weleens vreselijk eenzaam gevoeld en ben toen ook 5 maanden gaan werken. Maar zo leuk is dat nou ook weer niet . De zomer kom ik fluitend door,de winter moeilijker. zoonlief gaat maandag naar school en dan heb ik meer tijd om met mijn dochter op stap te gaan. Daar kijk ik wel naar uit. zodra ze beiden op school zitten wil ik wel weer gaan werken. Gewoon om weer eens wat aders te doen.
Hier ook een thuisblijfmama, sinds begin dit jaar. Mijn zoontje was toen 10 maanden oud. Inmiddels is nummer 2 op komst, en blijf ik nog steeds iedere dag alleen maar voordelen zien van het feit dat ik thuis ben. Ik krijg ook veel rare blikken, en heel vaak de vraag wanneer ik weer aan het werk ga... voorlopig niet!! En straks als 'alle' kinderen op school zitten, lijkt het me nog steeds de handigste oplossing, als ik zie hoeveel vakantie en vrije dagen ze tegenwoordig hebben....
ik ben nu sinds heel kort thuisblijfmama.. althans, officieel nog met verlof, maar er word me vaak gevraagd wanneer ik weer ga werken e.d. en dan kan ik vertellen dat ik thuisblijfmama zal zijn.. een heel bewuste keuze omdat ik graag bij mijn kleintje wil zijn en haar borstvoeding blijven geven, en omdat het financieel kán.. maar ik merk al dat ik me haast moet verontschuldigen of uitleggen dat ik niet weer aan het werk ga, blijkbaar heerst er toch wel een soort vooroordeel over? (wat dat dan precies is weet ik niet eens) interessant om even hier mee te lezen
Als je getrouwd bent deel je mee in het pensioen. Mijn moeder heeft bijvoorbeeld verder haar hele leven het pensioen van mijn vader toen die overleed ( 20 jaar geleden) Verder sparen wij inderdaad ook voor later maar gewoon van 1 loon. Maar goed mijn man verdient best goed. En nog wat dingen maar die kan ik niet vertellen.
buffie@ wij hebben een levensverzekering oa voor dit doel. daarmee vallen ruim de helft van de vaste lasten weg als mijn partner komt te overlijden.zo kan ik met de kinderen blijven wonen waar we nu wonen.
Maar wij zijn nog niet getrouwd dus vandaar. @blub dat is idd wel handig, maar ik zou dan zelf niet elk dubbeltje om willen draaien mocht zoiets gebeuren weet natuurlijk niet of bij jullie dan dit het geval zou zijn.
Dit hebben wij ook, plus een extra verzekering waardoor ik tot het jongste kind 12 is, maandelijks een bedrag krijg waar ik met de kinderen makkelijk van rond kan komen. Dit hoop ik natuurlijk nooit nodig te hebben.
Ik ben ook een thuisblijfmama, daarnaast maak ik kaas en ben ik kapster alles vanuit huis, ik vind het heerlijk en zou niet meer anders willen. Mijn baan buitenshuis heb ik nog geen dag gemist.
Nee, ik vind het niet raar. Maar zou het echt niet kunnen. In mijn verlof heb ik heel erg van mijn kindjes genoten, maar ik miste echt een stukje voor mezelf. Ik merk dat ik daardoor echt een leukere moeder ben. Maar als andere vrouwen zich er goed bij voelen en het kan financieel, dan moet je het natuurlijk lekker doen!
Hier ook een bewust gekozen thuisblijf mama en geniet er elke dag van. Krijg idd veel scheve gezichten en opmerkingen als van: ik zou het niet kunnen/willen Ik zou me kapot vervelen en laatst die spannede toch echt wel de kroon: je hebt gewoon geen zin om te gaan werken zal het wel zijn Ik vind het heerlijk de hele dag met mijn kleine meisje door te brengen. Wel is ze sinds vorige week 1 of 2 ochtende in de week naar een peuter speel ochtend om lekker met andere kindjes te spelen...dat vind ik ook wel belangrijk dat ze dat meekrijgt....ik betaal 1 euro per ochtend en de vrijwilligers doen de activiteiten met de kindjes maar alle mama's of papa's moeten er ook wel zelf blijven omdat het vrijwilligers zijn dus kan niet zeggen hier is dochterlief tot over 3 uurtjes...Maar ik vind het prima zij kan daar heerlijk spelen met andere kindjes van haar leeftijd en ze gaan knutselen en muziek maken en ik drink ondertusen een bakje koffie met de andere mama's,papa's, opa's of oma's ondertussen....Super uitvinding vind ik het!
hier ook een bewust gekozen thuisblijfmama ik vind het niet raar hoor.... is toch fijn dat je die keuze kan maken! mijn man verdiend ook goed en daardoor kan dit dus.... ik vermaak me ook prima... al heb ik wel een webwinkel die ik vanuit huis run.... heerlijk! en bij mn meisjes zijn en ook nog werken vanuit huis in de avonduren.... vind het perfect zo!
Ook hier een thuisblijf mama! bewust voor gekozen, en het bevalt me prima zo! Manlief die heeft een royaal loon waar we goed van rond kunnen komen, en ik vermaak me perfect met de 3meiden! heerlijk hoor je mist niks hoe ze opgroeien!