Wauw, ondanks dat er een aantal meldingen zijn gedaan, is dit topic (nog) niet gesloten. Zie je wel dat het niet altijd zo hoeft te gaan? Maar inderdaad, laten we elkaar in de waarde laten en VOORAL iedereen laten meepraten over dit onderwerp want echt waar, wat een BS vind ik het dat als je nog geen kinderen hebt, je er schijnbaar niet over mee kan praten, want 'wacht maar, straks denk je wel anders'. Heel makkelijk om mensen zo de mond te snoeren, slaat wat mij betreft helemaal nergens op. Verder zou het sommige mensen sieren om hun mening iets aardiger te verpakken en niet te doen alsof hun mening dé waarheid is. En... het zou het misschien wel bevrijdend voelen om eens 'out of the box' te denken. (jeukterm, maar weet het even niet anders te verwoorden) Ik durf hardop te zeggen dat ik er straks misschien wel heel anders over denk. Als miniNooNoo ouder is en je er meer mee kan ondernemen, want eerlijk is eerlijk: mijn uitdagingen nu zitten vooral in een boodschapje doen en het huishouden, meer zit er hier nog niet in. Maar hey, als ze straks ouder is, vaker wakker is en meer dingen onderneemt, wie weet zeg ik dan wel: goh, ik zou best vaker thuis willen zijn. Misschien ook niet, misschien ben ik dan wel nóg blijer dat ik 3 dagen werk, maar om dan te zeggen dat ik het niet aan kan of er de balen van heb. Tjiee, ik weet niet eens wat ik er op moet zeggen.
Wat is er nou zo beledigend tegenover thuisblijfmoeder gezegd dan? Tegenover werkende moeders is er gezegd; Dat ze hun kinderen voor galg en rad op laten groeien, omdat ze hun kinderen dumpen bij het KDV. Daarbij willen ze hun kinderen niet zien, ja, een uurtje per dag. Het is maar onzin als je zelfstandig wilt zijn. Gewauwel?? zoiets.. Want als je kiest voor kinderen moet je thuis blijven?? Ik snap best dat het beledigend kan overkomen richting (alle) thuisblijfmoeders, maar toch zijn ze er echt die zich in niks anders nog intereseren dan kinderen. Dat zou mij niet genoeg zijn en ik zou meer willen leren en me met meer dingen bezig houden, omdat ik het gevoel heb meer te kunnen. Gr. Carlien
@ Carlien: Blijkbaar lees je dan wel heel selectief. Denk niet dat we het allemaal weer op hoeven te rakelen wat er over en weer gezegd is. Ik hoop oprecht voor je dat je straks een goede regeling kunt treffen en een goede balans kunt vinden tussen werken en zorgen. En dat je natuurlijk volop mag genieten van je kleine!
Hier ook een 'thuisblijf' (Tussen haakjes, want we gaan bijna elke dag wel lekker op pad. Stukje lopen, even op bezoek bij oma & opa, of naar de winkels, etc. Tevens wil ik over een tijd wel vanuit huis gaan (zelfstandig) werken.)-mama. Ik wilde dat zelf heel graag en gelukkig verdiend m'n man genoeg om ons drietjes te kunnen onderhouden en nog te kunnen sparen. Omdat ik nog vrij jong ben (26 jaar) wordt dat nog wel eens niet begrepen. Vooral door m'n eigen vriendinnen, die zelf allen nog geen kinderen hebben (en willen). Zij zeggen zelf allemaal te willen blijven werken, zodra zij kinderen hebben. Misschien komen ze daar nog wel op terug, misschien ook niet. Ik snap het ook echt wel als moeders ervoor kiezen om te blijven werken. Het is wellicht wat 'uit de tijd' om thuis te blijven, maar ik vind het heerlijk om de hele dag bij m'n kind te zijn. Haar op te zien groeien, haar dingen te leren... Het gaat al zo snel, elke dag zie ik d'r veranderen. Ik zou dat echt niet willen missen...
NooNoo, ik moet eerlijk zeggen dat ik inderdaad de babytijd wel de meest saaie (sorry hihi) tijd vind. Ben echt blij wanneer ze de 1 jaar voorbij zijn. Heel schattig en leuk baby's, maar je bent vaak aan slaapjes en eettijden gebonden. Heb nu met mn dochter veel meer uitdagingen bijv.
absoluut mee eens! ik vind het ook leuker als ze wat gaan ondernemen en als je werkelijk kan communiceren zeg maar, de eerste tijd draait vooral om ritme, regelmaat en reinheid en krijg je gewoon minder terug dan als ze bv echt dingen met je gaan doen e.d. en dat maakt het natuurlijk leuker!
Ja je kan idd vooraf zeggen dat je wilt, dat je juist wil werken of juist dat je wilt thuisblijven maar moeder worden veranderd toch wel veel hoor, je ideeen, je prioriteiten verschuiven je dromen e.d. dus als ik mensen die nog geen kids heb hoor praten dan wil ik graag met ze praten NADAT ze kids hebben gekregen want vaak is dat helemaal anders hihi, van wat ik om mij heen zie dan...
Hier ook hoor, vind de babytijd het meest 'belastend' voor mezelf. Lucas is met zijn peutergepuber ook niet altijd makkelijk, maar dat is toch heel anders dan Benjamin met zijn vele voedingen, slaapjes, behoefte aan regelmaat e.d. Aan de andere kant is het ook best fijn dat Benjamin nog niet constant 'nee' roept Maar goed... we gaan offtopic geloof ik. Vind het nu als TBM soms ook best lastig dat ik weer een stuk meer aan huis gebonden ben, omdat ik de kleine man erbij heb gekregen.
@Carlien: Ik ben niet speciaal wel of niet lief Ik ben me gewoon aan het afvragen vanuit welke gedachtengang jij antwoord. Referentiekader? Ik kan voor mezelf spreken als TBM dat ik dus gestudeerd heb ( eerder 10 jaar gewerkt) nog studeer en heel veel doe. Naar lezingen ( politiek vaak) en een groot sociaal netwerk heb Dus als jij zegt dat je alleen uit je werk je voldoening haalt vind ik dat misschien ook wel een beetje vreemd ja.. ( maar dat komt omdat ik dat niet zou kunnen) Leef je om te werken of werk je om te leven. ( beide prima natuurlijk) Dat bedoel ik met wereld vreemd. Er zijn nog wel 1001 andere dingen te doen dan werk.
ik snap het niet hoor. waarom moeten er meldingen gedaan worden? ik vind het topic steeds humoristischer worden. thuismama's die niet weten wat er speelt in het nieuws. die triest zijn omdat ze met de cassiére praten. kom on, daar krijg je toch de slappe lach van, hoe wereldvreemd denkt men dat we zijn. wie neemt dat nu serieus. ik voel me geen sinds gekrenkt door dit soort uitlatingen, ik zit hier met een smile van oor tot oor dat mensen dit echt serieus denken.
Ik zie er de humor niet van in. Er worden kwetsende opmerkingen gemaakt over thuisblijfmoeders en werkende moeders (parttime en fulltime). Dat is toch nergens voor nodig?
nee maar ik voel me als thuisblijfmoeder niet aangesproken. dus ik vind het zo stom dat het lachwekkend is.
Allemachtig... Ik mag toch hopen dat een aantal vrouwen hier hun kinderen minder kortzichtig op gaan voeden dan ze zich hier uiten (en dan doel ik op zowel thuisblijfmoeders als werkende moeders...). Weet je wat ik me nou altijd afvraag bij dit soort discussies? Waarom moeten wij vrouwen elkaar altijd zo ontzettend de maat nemen. Is het niet over wel of niet werken, dan gaat het wel weer om wat de kinderen allemaal al niet kunnen (en andere kinderen juist niet), over FV of BV etc. etc.
Maar er zijn best mensen die zich wel aangesproken voelen, kijk maar naar het aantal reacties in dit topic. Van mij zou er dus ook absoluut een slot op dit topic mogen. Zo negatief naar elkaar toe.
Ik had er bij moeten zeggen dat dit niet voor alle thuisblijfmoeders geld!! Zo beter?! Maar ontkennen dat ze er zijn. Beetje BS! Zie ze zelf gewoon in mijn directe omgeving.. Maar goed.. Denk dat uit dit topic alleen maar blijkt dat je het als thuisblijfmoeder een stuk beter doet dan als werkende moeder (die alleen aan zichzelf denkt en zich 'alleen' bezig kan houden met werk)!! Want verder heb je dan geen leven.. Dus toppie voor de thuisblijfmoeders! En als werkende (As.) moeder kruip ik nu wel diep onder de grond van schaamte! Gr. Carlien