Thuisblijf mama... raar in deze tijd?

Discussie in 'De lounge' gestart door MissT, 5 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    Dus als ik zeg dat ik vind dat als ik mijn kids fulltime naar een KDV breng dat ik ze veel tekort doe en dat niet eerlijk vind voor kinderen die geen keuze hebben maar aan de genade zijn van hun ouders mag ik dat zeggen omdat dat alleen voor mij geldt ... WHOOPPIEE

Dan kan ik dus in principe alles zeggen als ik er maar bij zet dat dat voor mij geld en niet voor andere maar ondertussen spreek ik wel mijn mening uit.

Nee dat is een beetje onzinnig vind ik als ik iets vind voor mijn eigen kinderen dan vind ik dat voor andermans kinderen ook.

@chai: Nee natuurlijk word ik er niet beter of slechter van als een andere mama er voor kiest om of thuis te blijven of fulltime te werken maar mijn gedachtes zijn alleen bij de kinderen en wat voor effect het heeft op hun. Dus in principe gaat het mij niets aan maar als moeder zijnde denk ik toch aan andere kinderen, ik bedoel als iemand anders zijn kinderen slaat word ik daar zelf ook iet beter of slechter van maar ik vind er wel wat van natuurlijk.

2. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Maja82, dat is niet eerlijk, want ik heb net als zogelukkig wel degelijk de standaard vooroordelen gelezen over TBM. En die frustraties voel ik ook. Ik denk ook niet dat ze haar frustraties van haarzelf projecteert.

Dat jij jezelf niet kunt vermaken is jammer inderdaad. Dan ben jij iemand die uitdaging uit werk moet hebben. Prima toch.

3. Es09

Es09 VIP lid

10 aug 2009
    5.336
    0
    0
    Honselersdijk
    Hier ook een thuis-blijf-mama!! Maar dat was ik al voordat ik Naomi kreeg.. ;) Ik ben afgekeurd, dus voorlopig zit werken er voor mij niet in..
    Ik vind het heerlijk om fulltime bij Naomi te zijn, alleen soms mis ik het sociale gedeelte wel eens.. Maar ik ben ook al zit ik thuis heel vaak onder de mensen gelukkig!! :D
    En als ik lekker thuis zit dan vermaak ik me ook wel hoor ;) En we hebben een hond, dus verveel ik me ga ik een stuk fietsen of wandelen..

4. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Ja idd, prima toch? Dat vind ik ook van tbm's. Prima toch dat je thuis wil zijn met je kind? Als je daar van geniet, heerlijk! Maar IK kan het niet. Vind ik tbm's daarom hersenloze wezens die maar achter de geraniums zitten? Nee natuurlijk niet!
    En dan nog, wat nou als mensen dat vinden? Er zijn zat mensen die mij straks veroordelen omdat ik 32 uur ga werken en 2 kleine kinderen heb. NOU EN? Het gaat er toch om wat je zelf wil en wat jij het beste vind passen bij jouw situatie?
    En natuurlijk zal je dingen vinden en je mening geven als het niet alleen om jezelf gaat. Ook ik vind het erg als iemand zijn kind mishandelt en geef ik daar mijn mening over. Maar dat soort dingen kan je toch niet vergelijken met wel of geen tbm zijn?
    Het gaat erom dat je zelf tevreden moet zijn en als je dat bent hoef je je niet druk te maken over wat anderen van je vinden. Net zo als dat je niet hoeft te oordelen over de situatie van anderen.

5. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Ik kan mezelf wel vermaken maar mijn kinderen niet:D

6. VioletRose

VioletRose Niet meer actief

Wij zijn (nog) niet zwanger maar wij hebben het er wel over hoe we het zouden doen als het zover is.

Financieel gezien kan ik niet stoppen met werken. Ik weet eerlijk gezegd niet of ik dit ook wil. Ik vind het persoonlijk jammer dat de keuze niet meer bij mij/ons ligt maar dat we financieel gezien moeten blijven werken. Ook ben ik benieuwd hoe het financieel allemaal zal gaan lopen in 2012. Ik weet niet wat dan het meest "voordelige" is.

Wij zijn er in elk geval uit dat ik of ga werken als gastouder of dat we een gastouder aan huis nemen voor ons kind. Vooral in de eerste paar maanden.

Ik werk zelf in de kinderopvang en zou mijn paar weken/ maanden oude baby niet graag daar naartoe willen brengen. Maar dit is een persoonlijk keus.....

7. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Hier ook zo hoor (als tbm), ben blij dat mn dochter 4 ochtenden naar de psz kan.

8. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Mee eens, ieder zijn keus toch en iedereen haalt zijn geluk uit andere dingen en je zult altijd mensen hebben die het niet met je eens zijn, het gaat er toch om dat jij en je kinderen gelukkig zijn met de situatie.

9. raspberry

raspberry Niet meer actief

Zogelukkig, ik vind je een lief en wijs mens, maar ik heb hier de indruk dat je toch echt uit de bocht vliegt. Want je lijkt te zeggen dat moeders die dolgraag willen werken, eigenlijk synoniem zijn aan 'de vaardigheden niet hebben om hun kind de wondere wereld naar volwassenheid door te leiden'.
    Alle respect voor tb-moeders, maar mag je ook werkende moeder zijn, zonder dat dat direct betekent dat je niet hele dagen met je kind kunt/wilt zijn?

Ik werk niet voor mijn sociale contacten, (heb een zeer solistische functie, slechts 1 dag per maand contact met collega's, dus sociale contacten doe ik toch echt ergens anders op. Heb overigens wel banen gehad met wel werken in teams, maar ook dan doe ik mijn sociale contacten liever elders op :)), maar vind mijn werk gewoon heerlijk om te doen.

10. Moon28

Moon28 Niet meer actief

AMEN!!!

Heb een vriendin die parttime werkt en 2 kids heeft. Die zou knetter worden als ze tbm zou zijn. Heb respect voor der dat ze dit erkent en ze is daardoor een leukere mama.
    Ik daarintegen móet er niet aan denken haha. Word de strontchaggie als werkende mama. Maar voor nu hoeft dit gelukkig ook niet.

11. Mama Rianne

Mama Rianne Fanatiek lid

13 jul 2008
    2.765
    0
    0
    Helpende
    Jirnsum
    Ik zit in Nov alweer 2 jaar thuis! Vanwege omstandigheden toen wat er speelde thuis en op het werk!

Nu wil ik weer werken maar krijg afwijzing na afwijzing en waar ik voor geleerd heb is niet veel meer in te vinden!

12. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    Ik vergelijk het niet ik zeg dat als ergens iets anders anders gebeurd dat ik daar wel iets van kan vinden, Chai liet het net zo overkomen zo van , lekker belangrijk wat andere mensen doen, natuurlijk vind ik je kinderen door vreemde laten opvoeden merendeels van de dag geen kindermishandeling maar ik vind het ook niet echt okay, de kinderen zullen in het algemeen geen last ervan ondervinden, maar goed er zijn wel meer dingen waar ze niet echt last van ondervinden of die niet okay zijn waar wij als ouders zijnde toch voor moeten waken dat het niet gebeurd.

Een kind vind ik recht hebben op een ouder die er toch wel zo veel mogelijk voor ze wil zijn, dat dat niet altijd kan door gebrek aan financien e.d. dat kan ik nog begrijpen maar willens en wetens zoveel gaan werken (4/5 dagen) en ze maar 2/3 uur op een dag bewust meemaken (waarvan ook nog tijd vanaf gaat voor eten, badtijd e.d.) vind ik gewoon zonde, als je later groot bent :p dan denk je echt niet aan hoe geweldig je werk was maar wens je misschien wel je kinderen wat kleiner, die tijd kan je niet overdoen, werken kan nog heel je leven dus mag best even op de tweede plaats komen dan toch?

13. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Ben ik toch niet helemaal met je eens. Een overgroot deel van de ondernemers werkt toch echt veel meer dan de fulltime werknemer.

Ik ben van tbm inmiddels ook werkende (hetzij in het bedrijf van mijn man) en heb dochterlief de eerste twee maanden meegenomen maar dat was geen succes. Vanaf dat ze 7 maanden is, gaat ze dus 2 halve dagen naar kdv. Inmiddels is daar nog een halve dag bijgekomen omdat thuiswerken ook niet echt opschiet met een kruipend draakje.

14. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    of nog erger zoals een kennis van ons doet, die houd haar kids tot 20.30 uur wakker omdat ze ze anders amper ziet (werkt 5 volle dagen) dat vind ik dus niet kunnen eigenlijk en heb ik ook gezegd, wat dat betreft zeg ik het dan ook wel gewoon recht in haar gezicht.

Toen ze tegen mij aan het preken was dat haar moederinstinct zo aanwezig was dat ze geen huiltje kan horen omdat ze dan doodgaat van binnen heb ik gezegd dat dat geen moederinstinct heet maar "schuldgevoel" dat is compenseren en heeft zo'n kind ook niets aan, neem dan een dag vrij ervoor maar ga niet zo overdreven lopen doen in de tijd dat je dan thuis bent.

15. Brett

Brett Bekend lid

2 jul 2009
    896
    1
    0
    NULL
    NULL
    Toevallig had ik laatst een gesprek met een oude dame die mij met mijn 2 dochters tegen kwam tijdens een wandeling. Ze zei me toen nu realiseer je het je nog niet want het is weleens zwaar met kleine kinderen, maar als je ouder word realiseer je je pas dat dit de mooiste tijd van je leven was omdat je kinderen nu nog zo" van jezelf zijn". Straks worden ze ouder en gaan ze hun eigen weg, net zoals wij dat ook gedaan hebben. Maar deze tijd krijg je nooit meer terug. Dus groot gelijk dat je lekker zelf voor je kindjes zorgt, je kunt het nooit meer overdoen.

Ik vond dit hele mooie woorden die me ook echt raakten.

16. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Ik ben een half werkende moeder, ik werk 23 uur per week en papa is ook 1 dag in de week thuis. De kindjes gaan dus 2 dagen per week naar de opvang. Alhoewel, Louise gaat nu naar school uiteraard.

Ik vind het een hele mooie balans zo. Ik vind in mijn werk mijn eigen ding (mijn sociale contacten/ambities/zelfontwikkeling, hoe je het ook noemen wil). De kindjes kunnen lekker met andere kindjes spelen en financieel geeft het ook een hoop ruimte.

Persoonlijk zou ik het niet kunnen om hele dagen thuis te zijn. Bij mij zouden de muren inderdaad op mijn afkomen.

Ik vind het alleen zo jammer dat dit soort topic altijd moddergooien met zich meebrengt. TBM's zijn geen hersenloze wezens zonder ambitie en werkende moeders zijn geen vrouwen zonder moedergevoel die hun kinderen 24/7 dumpen om door een ander opgevoed te worden. Laten we nou eens wat respect voor elkaars keuzes opbrengen!

17. Momisake

Momisake Fanatiek lid

27 jul 2010
    1.641
    173
    63
    Vrouw
    Idd, heb respect voor elkaar!
    Ik ben thuis bij mijn kinderen, maar heb ook super veel respect voor moeders die werken!
    Soms ben ik weleens jaloers op ze hoor, vooral als er weer eens een dag is waarop de kinderen alleen maar ruzie maken. ;)

Een vroegere vriendin van mij zei vaak van die kwetsende dingen tegen mij, omdat ik thuis was met de kinderen (dat ik een luie donder was, dat we alleen maar een klein huisje konden kopen enz).
    Ik heb me daar erg druk om gemaakt, tot ik erachter kwam dat ze jaloers was.
    We praatten namelijk vaak over kinderen, en ze wist precies hoe ze het zou willen later (parttime werken, man 1 dag thuis).
    Ze werkten beide als advocaat, kochten een prachtig vrijstaande woning met een torenhoge hypotheek. Ik zei toen nog, is dat wel verstandig? Kun je deze woning nog wel betalen als jij minder gaat werken?
    Ja hoor, geen probleem zei ze.
    Nou niet dus, ze proberen al 2 jaar hun huis te verkopen zodat zij minder kan gaan werken. Hun kinderen gaan 4 dagen naar het kdv (vinden de kinderen niet erg hoor, die vermaken zich daar prima ;) )
    Maar zij voelt zich er erg rot onder, ook dat ze mij zo heeft gekwetst terwijl ik haar alleen maar wilde waarschuwen.
    Ok, wij wonen niet in ons droomhuis en hebben het niet breed, maar we komen rond van wat we hebben en zijn gelukkig. Dat is toch het belangrijkst?

De 1 is gelukkig als hij/zij kan en mag werken, de ander vind het heerlijk om fulltime bij de kinderen te zijn.
    Ik heb respect voor alle fulltime ouders en werkende ouders, dat ze maar trots zijn op de keuze die ze hebben gemaakt.

18. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    dat is iets wat natuurlijk soms wel rot is en een opgave, wij hebben ook duidelijk voor een minder (groot en luxe) huis gekozen als dat we konden kiezen als ik wel zou werken , maarja groot huis kan altijd nog toch ik ga er (positief hihi) dat dat straks ook kan.

Ik wil op zich best werken voor luxe dingen zoals een groter huis, merkkleding, vakanties, 2e auto's e.d. maar dan pas als mijn kinderen er geen tot weinig last van ondervinden.

19. Momisake

Momisake Fanatiek lid

27 jul 2010
    1.641
    173
    63
    Vrouw
    idd, ik zie geregeld zulke mooie woningen.. waar we hoop ik over 10 jaar wel in kunnen wonen ;)

20. raspberry

raspberry Niet meer actief

Maar niet elke werkende moeder steekt zo in elkaar he? Of heeft last van schuldgevoel...

Deel Deze Pagina