Thuisblijf mama... raar in deze tijd?

Discussie in 'De lounge' gestart door MissT, 5 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mon

Mon Fanatiek lid

6 jul 2011
    1.135
    0
    0
    NULL
    NULL
    Misschien kunnen we die arme zoon van jou koppelen aan die arme dochter van mij? :D

@Isademi: ga je ergens in een hoekje diep zitten schamen. Wat een ongenuanceerde en op niets gebaseerde opmerkingen gooi je eruit zeg. Heb je zelf een kind op een KDV? Nee... Kun je dan dus oordelen wat een KDV voor je kind kan betekenen? Nee, ook niet. Ik zie hier een klein blij meisje dat het prima naar haar zin heeft op het KDV, waar ze al van jongsafaan leert om met andere kindjes te spelen en te delen. Iets wat ik haar thuis echt niet kan bieden.

En ik heb het al eens eerder gezegd: ik had een tbm, maar daar heb ik beperkt goede herinneringen aan. Denk dat zij een stuk beter in haar vel had gezeten als ze was gaan werken en daar had ik dan weer de vruchten van geplukt. Dus ja: ik weet hoe belangrijk het voor een kind is dat moeders goed in haar vel zit! En voor mij betekent dit dat ik blijf werken (en sterker nog: dit ook nog combineer met een studie) en voor een ander dat zij thuisblijft. Prima toch?

2. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    Mensen ipv je hormonen hun werk laten doen kan je beter even goed en inhoudelijk lezen en dan niet lezen wat je wilt lezen want daar zijn sommige hier ontzettend goed in maar goed misschien zegt dat wel wat je eigenlijk van binnen voelt..

Trouwens wie zegt dat ik geen ervaring heb met KDV? Ik heb juist hele nare ervaringen ermee dus weet heel goed waarover ik heb maar daar gaat het hier geeneens over, ik zeg nergens dat KDV slecht is alleen dat het niet een vervanging is voor thuis als je 5 dagen werkt..

3. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Dus dit geldt alleen voor kinderen die 5 dagen pw bij het KDV worden gebracht?

4. Desert

Desert Fanatiek lid

18 jul 2008
    3.216
    0
    0
    Ik was een thuisblijfmama en nu ben ik een werkmama, gelukkig!

Ik werd echt gillend gek van het thuis zitten he, dus nu werk ik 2 dagen in de week en ik vind het heerlijk! Mijn zoontje zit ook op kdv en die vind het zo leuk daar, dat als ik zeg dat ie naar schooltje gaat, hij zijn schoenen al aantrekt, terwijl hij nog in zijn pyama loopt..dus ik denk dan dat hij het echt naar zijn zin heeft daar, toch?

Mensen veroordeel elkaar niet zo, ieder doet zijn ding, de een wilt thuis blijven en de ander wilt werken, maakt je van allebei geen slechte moeder.

5. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant

ja voor 2 misschien 3 dagen is het geen probleem dat ze een ander soort aandacht krijgen, al zou het niet mijn keuze zijn, dit was puur om aan te geven dat het niet is zoals thuis, zoals sommige beweren.

bv 2 dagen een andere omgeving hoeft geen probleem te zijn maar de stabiiteit die je hem of haar gewoon thuis kan geven is niet hetzelfde en vind ik dus dat 5 dagen niet thuis zijn erg veel is , je bent ook moeder geworden om hem die thuisbasis te geven toch?

6. Mon

Mon Fanatiek lid

6 jul 2011
    1.135
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hormonen modus aan: Says who? Hormonen modus uit.

Troost je, ook zonder hormonen had ik precies zo gereageerd. Daar ken ik mezelf dan ook weer goed genoeg voor. Ik heb je bijdragen gelezen en de strekking en toon van je berichten heeft me er toe verleidt om zo te reageren.

Pfftt, wat een wijvengekift hier ook (en het ergste is dan dat ik mezelf er uiteindelijk ook toe heb laten verleiden). Weet nu ook weer waarom ik het altijd goed kan vinden met mannelijke collega's...

7. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    @ Isademi: Zo te lezen breng jij aardig wat tijd door hier op forum. Zie je reacties geregeld voorbij komen. Dus of je nou op ZP bezig bent of aan het werk beide keren ben je niet met je kinderen bezig... Dus zullen we die dikke veer eerst maar weer een halve meter uit jou reet halen????

8. Jetje1

Jetje1 Bekend lid

1 mrt 2011
    548
    271
    63
    Ja helemaal mee eens.

9. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

*verslikt zich in een slok water:p*

10. lautjuhhh

lautjuhhh Niet meer actief

`

dit is net zo kinderachtig als wat isademi deed.. doe ff normaal alsof je geen aandacht aan je kind besteeds als je op de pc zit.. Wie ben jij om te bepalen wat isademi doet en wie is zij om te bepalen wat jij doet..

dat vind ik echt te kinderachtig gewoon.. ik sta de hele dag hier op zp online maar reageer toch echt niet de hele dag. en als ik reageer ligt 9 van de 10 x mn kleine op bed.. dus bull wat jij nu zegt.. maar goed..

11. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Ik reageer toch niet op jou of wel dan? Zij doet het overkomen dat als je werkt je kinderen niet op de 1e plaats zet, want je moet in haar ogen opofferingen doen voor je kind. Prima hoor dat zij zo denkt, maar bek dan niet mensen hier af op een bepaalde toon die er anders over denken dan zij.

12. lautjuhhh

@jada zooooo beetje chagerijnig dagje meid.. Relax zeg.. doe ff normaal zeg.. man man..

zover ik lees hier in dit topic ja worden werkende moeders aangevallen maar ook de thuisblijfmoeders dus het is een mes die aan 2 kanten snijd.. en als iedereen zo verschrikkelijk verhit blijft doen en valt over ieder woord of iedere mening die een ander plaats die niet in jou straatje valt ja dan wrod het hier wel een grote bende.. pfff

13. Jetje1

Jetje1 Bekend lid

1 mrt 2011
    548
    271
    63
    Ik denk dat de manier waarop isademi reageert mensen hier irriteerd. Maar ja zij heeft als thuisblijf moeder tijd om minimaal 50 reacties op 1 dag te plaatsen.

14. lautjuhhh

mm dat vat ik een beetje op als aanval richting de tbm's.. als dat niet zo is mijn excuses maar ook ik ben thuisblijfmoeder en ook ik kan gerust 50 reacties plaatsen maar daarnaast heb ik ook mn huishouden die ik doe dochter die ik verzorg dus das weer beetje onzin :)

snap deels wel wat je bedoeld met manier waarop ze reageert dat kan inderdaad wat minder fel maar ze heeft in sommige punten gelijk.. daar deel ik haar mening al uit zij ze feller dan ik ;)

15. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Nee hoor heb een heerlijk dagje gehad. Maar ik begin me er aan te irriteren
    In het begin van dit topic werd heel respectvol gereageerd en op een gegeven moment draait dat ineens keihard om.
    Als je terug leest word er al zo'n beetje 20 pagina's door Isademi niet respectvol gepraat. Is het voor haar ook zo moeilijk om je eens bij de keuze van een ander neer te leggen? Niet iedereen voed zijn kinderen op zoals zij dat doet. Zij is in mijn ogen de enigste die een ander belachelijk maakt. TBM of werkende moeder? Maakt het een bal uit?? Iedereen doet toch het beste voor zijn kind?

16. lautjuhhh

17. Jetje1

Jetje1 Bekend lid

1 mrt 2011
    548
    271
    63
    Ik heb absoluut niks tegen thuisblijfmoeders. Alleen worden werkende moeders hier wel heel erg aangevallen.

18. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Nee ik weet zeker dat Jetje dan niet als aanval bedoeld op tbm's. Het is de toon die isademi zet. Als je werkt heb je geen tijd voor je kinderen en die horen op nr 1 te komen. Als je wel de hele dag op ZP kunt zitten ben je toch ook niet de hele dag bezig met je kinderen? ( en dat is even heel zwart wit gezien hoor, want als ik thuis ben zit ook op zp met de kinderen hier in de kamer). Het staat er misschien wat raar maar je begrijp vast wel wat ik bedoel.

19. Jetje1

Jetje1 Bekend lid

1 mrt 2011
    548
    271
    63
    Precies

20. lautjuhhh

@jetje ik denk dat beide kanten aangevallen worden en iedereen reageert wat fel. ik denk omdat dat komt omdat opvoedingen zooo verschillend zijn per gezin.. de en doet het zo de ander doet het zo.. op dat gebied is het in dit topic soms ver te zoeken met respect voor verschillende opvoedingen dat is zeker waar!

@ jada. ja ik snap je zeker..

Deel Deze Pagina