ik weet niks van jou situatie miepie. die interseerd me ook niet zo hoe jij het doet, ieder moet dat voor zichzelf weten. ik ben 17 jaar moeder en heb al heeeeeeeeeeel veel van dit soort kindertjes sleutelkindertjes zien worden en wat dat met ze doet.ik heb ook jaren als vrijwilliger in de de kleine kindertjes gewerkt ( ja mijn kinderen waren dan bij me)ik heb echt al aardig wat voorbij zien komen hoor.de kinderen die zo uit bed getrokken waren met de nachtluier nog aan zijn inmiddels niet meer te tellen.ik zeg alleen wat mijn eigen gedachtes zijn. niet meer en niet minder. net als dat jullie jullie gedachtes zeggen. en die idiote redenen die aangedragen worden om vooral wel te moeten werken.
whahaha dat heb ik regelmatig dat ik denk: ik stop ermee, ga wel werken hahaha. Ik heb nooit weekend of vakantie, want ik doe altijd mijn huishouden en de kinderen... maar goed. Als mijn laatste ook naar de basisschool gaat dan nog blijf ik thuis. Ik wil thuis zijn voor mijn kinderen als ze thuiskomen, dat ze hun ei kwijt kunnen. Mijn moeder was ook thuis en ik vond dat zo enorm fijn! Dat wil ik voor mijn kinderen ook.
Wat je zegt, ik heb zoiezo weinig tijd voor mezelf nodig, heb in principe elke dag vanaf 19 uur heel de avond voor mezelf das veel tijd hoor.. Onze kids gaan met 2,5 naar PSZ 2 dagdelen, dat is belangrijk om straks goed en makkelijk naar school te kunnen, in Dean zijn geval 4 dagdelen omdat ie vrijwel doof is geweest en meer begeleiding nodig had, elke dag 2 uur met hem oefenen om zijn achterstand in te halen, logopedie, fysio e.d. had het megadruk haha, PSZ vind ik heel wat anders dan KDV, daar komen ook 3 maanden oude babies, ik vind 2,5 jaar al heel wat anders om er wat aan te doen dat ze straks makkelijk naar school toe kunnen. EN als ze naar de basisschool toegaan kan je toch wel weer wat oppakken? je kan ook in de tijd dat ze klein zijn en je thuis zit een studie doen om bv na je "verlof" makkelijker aan de slag te kunnen?
ja toch Maar als je kids op school zitten kun je toch werken? Tenminste hier blijven ze over...alle kindjes
Ze benoemt niemands naam verder toch ?? Dat iemand zich aangesproken voelt tsjah.. Dan moeten ze dat bij zichzelf zoeken, je gaat er trouwens wel erg hard op in..
Oh ik begin er niet eens meer aan. Wat een volk hier soms *facepalm* Ik hoop dat jullie je kinderen wél respect en inzicht meegeven, want daar hebben hier meerdere overduidelijk problemen mee. Triest. Toedels.
HUH? Ik reageerde dit op jou hoor: hmm...ik ben het met je eens, maar ik zou niet te snel aannemen dat de ouders die werken hun kinderen helemaal alleen laten..
zou kunnen ja, maar is niet nodig tegen die tijd. Ik kan thuis blijven. Maar ik wil het ook niet, ik wil ze zelf thuis hebben, voor school, tussen de middag lekker met mama eten en na school ook lekker thuis (of bij een vriendinnetje/vriendje) maar dat ze weten dat mama er altijd is voor hen.
Nou overdag kan ik zo`n paar uurtjes ook wel eens gebruiken vindt mijn meiden geweldig maar om nu 24/7 7 dagen per week alleen met hun bezig te zijn nee hoeft niet hoor. Ja dat vindt ik dan ook wel weer.....babies enz op het kdv..nee daar moet ik ook niet aan denken! Maar niet iedereen heeft die keuze weer he...je zult wel moeten als je moet werken om je rekeningen te betalen! Ja en idd kun je best weer iets gaan doen als ze naar de basisschool gaan...want dan kun je niet meer zeggen ik ben thuis voor de kids want zie zijn er dan helemaal niet hahaha
rnate@ ik benoem inderdaad niemands naam, doelde ook niet op een specifiek stukje.. wie de schoen past trekt hem aan blijkbaar hé.
ik weet niet miepie maar blup noemt niemand? zegt geen namen. ze geeft haar mening en hja daar zijn mensen het mee eens of nietmaar je gaat wel heel hard zeg.. tis en discussie dan kun je ook met respect naar iemand reageren @Topic weet je ieder zn eigen ding, ik vind het toch echt prettig dat ik bij mn dochter ben, en vind het verschrikkelijk dat mensen hun kinderen bij het kdv droppen om vervolgens te gaan werken.. maar helaas is dat de harde wereld van tegenwoordig. maar er zijn mensen die er bewust voor kiezen krapper te zitten en thuis te blijven voor hun kinderen.. respecteer dat dan ook eens.. pff
ahnou hier zou ze dan de enige zijn die naar huis komt...ik ben dus thuis maar vindt het dan voor haar weer stom om haar naar huis te laten komen want alle kindjes blijven op school Maar ik bedoel je kunt ook werken terwijl je kids op school zijn en thuis zijn voordat ze weer uit school komen he
ben ik niet helemaal met je eens.... Er zijn mensen die graag nog dingen ondernemen met hun kids...die graag op vakantie gaan...en dan zul je moeten werken....mag ik vragen waarom jij en je man thuis zijn? Jij was afgekeurd....maar je man? En niet iedereen kan thuisblijven he...en droppen vindt ik weer een beetje een domme opmerking...je moet zelf ook fatsoendelijk discusieëren
hmm nee, geen zin in. Ik heb het huishouden ook nog en tegen die tijd de administratie van de eigen zaak van mijn vriend, dus ook zat te doen haha ja als jouw kind dan de enige is die naar huis gaat...hmmm
Hahaha, wat een hypocrisie! Natuurlijk werd er onder andere gereageerd op wat ik schreef, kom nou toch. Daar hoef je geen namen voor te noemen hoor. Maar inderdaad, waarom reageer ik zo fel? Dat zullen jullie nooit snappen en dat hoeft ook helemaal niet eigenlijk. Toedels, veel plezier met jezelf op de borst kloppen!
ah nou dan heb je wel wat te doen idd.... Ja hier hebben ze s`middags maar 3 kwartier pauze en iedereen blijft over dus ja
Dit soort topics maakt altijd een hoop emoties los bij mensen.. En dan heb ik het ook over mezelf hoor! Ik als 'werkende' mama voel me wel eens aangevallen door uitspraken die 'thuisblijf' mamas doen. Maar ieder wil zijn keuze verdedigen. Ikzelf zou nooit thuisblijf mama willen zijn, ik moet er niet aan denken. Niet dat ik mijn kinderen niet lief genoeg vind hoor, maar gewoon omdat ik tegen de muren op zou lopen. Dat wil niet zeggen dat ik het raar vind als andere moeder niet werken. Nee hoor, waarom? Ieder zijn keuze. Ik vind het ook echt knap (en dat meen ik) als moeder de hele dag thuis kunnen zijn én een leuke, enthousiaste moeder kunnen zijn. Ikzelf ben na 6 weken fulltime thuis met de kids echt niet meer zo gezellig.. Dusssss... nee, ik vind het niet raar.