Autostoel groep 2

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Janneke00, 27 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Janneke00

Janneke00 Fanatiek lid

16 mrt 2012
    1.870
    2
    38
    Brabant
    Wanneer zijn jullie overgegaan naar een groep 2 stoel?

Ik zit een beetje met een dilemma. De oudste is nu bijna 3,5 jaar, maar een heel klein mager ventje (93,5 cm en 11,7 kg). Hij zit nu dus nog in een maxi cosi tobi (groep 1)
    De jongste is nu 72 cm en weegt 9340 gram. Hij past dus nog in de maxi cosi groep 0, maar gaat daar natuurlijk ook uit groeien.

Nu wilde ik de oudste naar een volgende stoel doen en de jongste dan in zijn stoel. Maar ja, volgens mij 'mag' hij nog niet over... Wat is jullie advies? Kan het al wel? Hebben jullie een goed stoeltje? Alle tips zijn welkom! Alvast bedankt!

2. Evvie

Evvie Fanatiek lid

13 feb 2012
    1.118
    30
    48
    Mijn dochter zit pas sinds een paar maanden in een groep 2 stoel. Ze wordt morgen vijf. Ze weegt bijna vijftien kilo (toen was ze zelfs iets zwaarder...). Gelukkig hadden wij twee stoelen groep 1, dus kon de jongste over wanneer hij er aan toe was. Mijn kinderen hebben een jaar tgelijk in de groep 1 stoel gezeten. Als ik naar de lengte en gewicht van jouw kindje kijk, denk ik dat er maar 1 oplossing is en dat is helaas er nog een stoel bijkopen. Je hebt ook van die 1-2-3 stoelen, misschien is dat een oplossing. Zelf hebben we daar niet voor gekozen, dus ik heb me daar nooit in verdiept.

3. Sceptica

Sceptica Bekend lid

9 aug 2012
    517
    0
    16
    NULL
    NULL
    Nooit in een stoeltje zetten dat nog niet mag! Er is inderdaad in jullie geval maar een oplossing en dat is een stoeltje in groep 1 bijkopen, maar met het gewicht en de lengte van jouw zoontje, denk ik dat hij daar nog wel geruime tijd in zal kunnen, het is dus ook geen zonde van het geld.

Hier een zoontje van bijna 4,5 die nog in een groep 1 stoel zit en daar nog wel een tijdje in zal zitten (is nu +-13,5kg en 98cm).

Een tip: veel babywinkels hebben een (online) koopjeshoek met de modellen/ kleurtjes van het vorige seizoen. Dan betaal je een stuk minder en hij moet toch geruime tijd mee, dus wat maakt het uit dat je een "ouder" kleurtje hebt. ;)

4. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Zoontje is net 3 jaar en is in de kerstvakantie overgegaan naar een groep 2 stoel maar die is 104 cm en 17 kilo...bij de lengte en gewicht van jou zoontje wordt een groep 2 stoel duidelijk afgeraden.

5. riean

riean VIP lid

21 apr 2014
    5.780
    7.367
    113
    Het gaat er vooral om dat de gewone gordel niet werkt als je kind onder de 15 kilo is.
    Dochter van ruim 3,5 weegt 12 kilo, dus zit voorlopig nog in de eerste stoel.
    Zoon was wel 3,5 ongeveer toen hij over ging, hij woog over de 15 kilo.

6. Antje77

Antje77 Fanatiek lid

10 mrt 2009
    4.319
    238
    63
    Wij hadden hetzelfde rond die leeftijd met de oudste. Wij hebben er toen een autostoel groep 1 bij gekocht.11 kilo is nog veel te licht. Volgens mij gaat het qua lengte ook nog niet.

7. Eylem

Eylem Niet meer actief

Lengte moet een meter zijn en gewicht 15 kilo. Mijn oudste kon er ook pas na haar 4e verjaardag in. Wij hebben het destijds opgelost door voor de oudste een Priori te kopen, daar zat ze wat ruimer/beter in en toen kon de jongste in de Tobi.

8. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Liever pas met 4,5 jaar of later over naar een groep 2 stoel.

Als je toch een stoel moet aanschaffen, voor het geld wat een Tobi kost, heb je ook een achterwaartse stoel. Nog niet verplicht voor je jongste maar wel aan te raden.

Hier een tegenover gesteld probleem, hier is ze waarschijnlijk rond 3 jaar al 18 kg en wil haar niet zo vroeg overzetten.
    Hier een achterwaartse stoel tot 25 kg gekocht.

9. yossie

yossie Fanatiek lid

4 jan 2011
    1.784
    0
    36
    Moet de lengte echt 1 meter zijn? Mij is bij de prenatal verteld dat ze enkel minimaal 15 kg moeten wegen...

10. Janneke00

Janneke00 Fanatiek lid

16 mrt 2012
    1.870
    2
    38
    Brabant
    Bedankt allemaal! We gaan inderdaad voor veiligheid! Dan liever wat meer geld uitgeven!
    Ik zal eens naar de winkel gaan en kijken naar zo een stoel van 9 tot 35 kilo... Misschien is dat een optie en anders gewoon nog een Toby erbij ;)

11. Eylem

Eylem Niet meer actief

Moet je even googelen maar ik vind de riem nu nog hoog zitten bij mijn oudste dus onder een meter zit die echt teveel bij de nek.

12. Janneke00

Janneke00 Fanatiek lid

16 mrt 2012
    1.870
    2
    38
    Brabant
    Mijn zus had een vervolgstoel die kleiner was... De riem zat daar ook lager, dus er zijn verschillende. Ze heeft die overigens niet meer...

13. yossie

yossie Fanatiek lid

4 jan 2011
    1.784
    0
    36
    Dat kan ik dus nergens vinden. Wel dat de schouders max 2 boven de gordel mogen zitten. En dat waarschijnlijk bij zoonlief wel het geval. Maar nu heeft hij een lang bovenlijf en korte beentjes. Broekjes vaak nog 92 en bovenkleding 104 Bij 98 cm lengte.

Deel Deze Pagina