goedemorgen allemaal? allemaal druk met de kinderen? tis hier zo rustig? M.aaike heeft vriendinnetje te spelen. Dus gezellig gegiechel hier
Goede morgen dames, Madeliefje, inderdaad een paar drukke dagen geweest hier maar vraag nou niet waarmee . Gelukkig was je gister voor de erge bui binnen! Hier ging het onder de middag ook flink tekeer. Loveymom, hoe is het met je meid na een paar dagen aan de medicatie? Pluk, had jij de wijkagent nog gesproken over die hond? Hier gister met Eefje naar de kinderarts geweest. Ze heeft een hele tijd aan de astma pufjes gezeten (longbeschermers) en daar zijn we in het voorjaar mee gestopt omdat ze de winter super goed doorgekomen was en het eigenlijk dus al een tijd heel goed ging. Ze had nu alleen nog een puf voor als ze echt benauwd was, in de hoop dat dit niet meer ging gebeuren natuurlijk. Nu is ze in de zomer juist wel een paar keer flink benauwd geweest met 1 keer een beginnende longontsteking. Niet wat we gehoopt hadden dus. Gister heeft ze weer opnieuw de longbeschermers gehad die moet ze dus zeker de komende jaren gebruiken. Op zich wel prima hoor. Het enige wat mij tegenstaat is dat een mogelijke bijwerking is dat het haar groei kan vertragen. Komt niet heel veel voor gelukkig. Maar eef is bij 3 jaar maar 91,5 cm en 11 kg dus al behoorlijk klein in mijn ogen. Vandaag lekker een rustig dagje. Vanmorgen alleen met Guus omdat Eef naar psz is. Lekker de kasten van beiden uitgeruimd, geinspireerd door Elsie ! Hebben jullie nog leuke plannen voor dit weekend?
Nee klinkt inderdaad niet groot maar goed welke keuze heb je? - ze neemt medicatie, is daardoor minder ziek en er is een mogelijkheid dat ze niet zo snel groeit - ze neemt geen medicatie, is daardoor vaker ziek en groeit minder hard omdat haar lichaam alle energie nodig heeft om beter te worden?
goeiemorgen! sam was om 5 uur wakker en huilen bij me gelegd maar hij ging liggen kletsen en draaien en doen dus uiteindelijk weer in bed gelegd toen om kwart voor 7 weer wakker maar vond het te vroeg en had al bedacht niet te gaan zwemmen dus lekker bij me in bed en geslapen tot kwart over 8. lekker luie ochtend, beetje opruimen, was gevouwen enzo.
anita ja gaat denk zelf dat het nog niet helemaal goed staat afgesteld met name de overgang na het andere pilletje (ze krijgt om kwart voor 8 en kwart voor 12 maar dan is ze zeker nog tot half 1 druk en dan wordt ze weer rustiger, en savonds is die ook eerder uitgewerkt dan die 4 uur die er voor staat maar 10 okt moeten we terug dus kunne we het bespreken
G.Morge!! Madeliefje, Aaah leuk!! Anita, Aj, dat is idd niet leuk!! J is ook zo'n klein frummeltje wat met 3 jaar net met maatje 92 door kan. Hoop igg voor jullie dat Eef bij de gelukkige hoort en gewoon lekker door kan groeien! Elsie, klinkt vroeg... Iig n lekker lazy morning... Hier, J ff naar opa en oma gebracht. Straks komt n oud collega van mij ff op bezoek en mn boeken terug brengen.. Hoorde dat t niet zo goed meer gaat op de zaak sinds mijn vertrek, dus ben erg benieuwd haha..... Nu nog ff snel alles stofzuigen, en de wc poetsen.. De rest van vrijdag-huishoud-lijst doen we wel in t weekend...... Ik moet n winterjas hebben voor J. Dus ff jullie mening....... Super leuke voor 60,- (op de groei) of minder leuke voor 40,- (niet op de groei)
Lovelymom, Ai.. Denk idd dat t sowieso de eerste tijd ff proberen is. Maar denk beter zo, als dat ze te goed hun werk doen..
Dat klopt helemaal, en eigenlijk is er dus ook geen keuze. Uiteraard is het goed zo, beter dan steeds zo heftig ziek zijn.
Lekker even je handen vrij MinnieMe! En die winterjas. Denk je dat ze die goedkopere wel de hele winter blijft passen, of dat niet? Zo nee, dan zou ik zeker voor die van 60 euro gaan. Maar t is een hoop geld he, voor zo´n ´kleine´ jas en waarschijnlijk voor 1 seizoen. Tsjah Lovelymom, lastig zo´n eerste tijd. Lijkt me best raar om dan elke dag weer te zien dat die overgangen elke keer zo groot zijn. Is het met die medicijnen wel dat ze er een soort van ´spiegel´ van opbouwt. Dat het steeds constanter wordt, of moet ze dan echt een hogere dosering krijgen. Lekker zo´n luie ochtend Elsie, dat mag ook wel na zo´n nacht!
Anita in pricipe werkt het meteen en hoeft er geen spiegel opgebouwd te worden waarschijnlijk is de dosis dan te laag of is het beter dat ze een langwerkend medicijn krijgt die om 18.00. Is uitgewerkt Ja tis best sneu om te zien met de overgangen ! Want ze is meteen weer zo druk en niet luisteren enzz..
precies hetzelfde ervaarde mijn buurvrouw ook, het was te snel uitgewerkt en als het uitgewerkt was leek het wel alsof ze dubbel zo druk zijn. Hun hebben toen de dosis verhoogt (natuurlijk in opdracht van de arts) en nu gaat het erg goed.
pluk heb net ook even gebeld woensdag belt onze arts ons op tis even niet anders maar hij is er nu niet heb wel een 06 nummer van hem zelf maar vind het niet echt spoed
Hallo dames! Ik kom hier mee kijken omdat ik momenteel nog een studerende mama ben. Ben in december (als alles goed gaat) klaar met de Pabo en ik twijfel enorm of ik thuis zal blijven of niet...Ik heb het erg naar mijn zin op stage dus misschien zou ik het wel missen...Als ik zou gaan werken zou het voor 2 dagen zijn, meer wil ik echt niet. Mijn zoontje is nu 13 maanden trouwens. Ben nu ook twee dagen per week van huis en de rest van de week geniet ik volop van hem. Wat gaf voor jullie de doorslag om thuis te blijven? Of hebben jullie er eigenlijk niet echt over hoeven denken? Ben heel benieuwd, alvast bedankt voor jullie reacties!
Ow, wat ik helemaal vergeet te zeggen: heel veel respect voor jullie allemaal! En vooral voor de mama's die een kindje opvoeden met een stoornis zoals PDD-NOS of ADHD. Super dat jullie helemaal voor jullie kindje hebben gekozen!
hallo allemaal, Even een berichtje vanuit Zeeland. Gisteren verjaardag gehad van mijn schoonvader en vandaag spullen ingepakt en toen 3,5 uur gereden. Nu even met Cas op de bank ,Kan die zo lekker naar bed!
@ Anita Je hebt eigenlijk helemaal geen keus, theeft allebei zn nadelen. Snap het wel hoor dat je inzit over de groei als ze aan de kleine kant is! Zou ik ook doen! maja...pufjes maken haar leven weer beter, dus ja...Klein maar fijn dan maar he! En ze kan het straks weer dubbel en dwars inhalen als ze het niet meer nodig heeft! Houden ze vast wel in de gaten! Wat akelig trouwens dat ze het zo benauwd heeft gehad! Lijkt me naar om te zien bij je eigen kind. Vriendin van mij dr jongste heeft ook astma en pufjes. Elke keer als die het benauwd krijgt, zit er wat in de 'luch't'. En zodra ze maar ziek is, krijgt ze het weer erg benauwd. Gelukkig dat er pufjes zij ndan maar! @elsie O wat een heerlijke luie ochtenddutje is dat klinkt heerlijk lui en gezellig! @lovelymom Lastig dat medicatie dan ook weer 'bijgesteld' moet worden voor je kind. Moet je nagaan hoe precies zoiets werkt op je denken/doen. Waar bestaat het medicijn dan precies uit? ze worden er rustig van, maar dat komt toch ook door de rust die in het hoofd ontstaat? sorry leek hier!Vind het wel echt bijzonder dat ze zoiets uitgevonden hebben! Fijn! @Minnieme Ik zou juist voor de duurdere jas gaan. Omdat als ik een jas te gek vind, ik em wel voor de groei koop en dan extra lang er kan van genieten. Hier heeft M.aaike met zomer en winterjas 2 jaar gedaan. Dus kan best..is dus eigenlijk nog goedkoper @Bibi26 Welkom! Hier een thuisblijfmama omdat ik geen werk/opleiding meer had tijdens mn verlof. En besloot toen aan een 'gezin' te beginnen en nu 2 heerlijke meiden Al mn energie steek ik er in, omdat deze voorschoolse jaren zo bijzonder zijn. Later kan ik nog wel een carierre beginnen. Maar deze jaren wil ik niet missen! Anders ben ik straks bv. oma en dan denk ik: had ik vroeger maar meer genoten van mn kinderen toen zij klein waren. Niet dat je niet van ze geniet als je werkt hoor. Helemaal niet. Maar ik wil graag werken in/aan/voor mn eigen gezin. Dan geniet ik pas helemaal van ze! We redden het prima op 1 salaris. En daarbij, ik zie mn kinderen als van God gekregen, dus mag ik voor ze zorgen en sta ik dat niet af als het niet nodig is. O ja en ik vind het ook wel relaxt, de kinderen zijn mn wekker, heb geen haast om ergens te komen, deel mn eigen tijd in, veel tijd voor sociale contacten (en dus ook die voor de kinderen vast op te bouwen) etc. Wel is het soms erg pittig om elke dag thuis te zijn en zou ik echt wel even wat anders willen doen, dan komen de muren op me af. Vaak helpt een frisse wandeling buiten de deur met de kinderen (en een paar simpele 'hallo's' van tegemoetkomende dorpmensen) om te beseffen dat dit toch echt het mooiste beroep van de wereld is! @avon gefeliciteerd met je schoonvader!zo,je hebt een hele rit erop zitten! Morgen dagje met de meiden naar Blijdorp! Is nu nog 50% korting, dus scheelt weer! Fijn weekend allemaal!
Madelief om het heel makkelijk uit te leggen N heeft een stofje in der hoofd wat ze mist waardoor ze hyper,geeb concentratie,vergeetachtig is enzz In die medicatie zit dat stofje alleen is het de vraag hoeveel van dat stofje heeft ze nodig om "normaal" te kunnen functeneren
@lovelymom Nou dan is het helemaal fijn dat ze nu dan eindelijk het onbrekende stofje krijgt! Hopelijk is het gauw goed bijgesteld en kan ze altijd rust in haar hoofd hebben!
Super zeg!! Wij gaan binnenkort starten met een proefperiode (dubbelblind testen)..Ben ook zo benieuwd!