thuisblijf moeders

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door elsie22, 12 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. avon

avon Fanatiek lid

6 apr 2010
    1.177
    0
    0
    verpleegkundige
    Regio Groningen
    Goede morgen.

Rondkomen: Hier is het ook wel passen en meten, maar het gaat nog altijd goed. Het er zijn bij casper vinden we nog altijd belangrijker.

Bumbaaa: spannend at de uitslag gaat worden.

Anita: heerlijk extra ruimte erbij. Het is inderdaad lastig als er eentje zo licht slaapt. casper heeft dat ook. Op de tenen naar de wc snachts.

Elsie: hoe gaat het met Sam nu?

Huishouden: Hier ook al flink bezig geweest, (gisteren niet zo veel gedaan omdat ik doodmoe was na 3 nachten weinig geslapen te hebben) hier ligt alleen de strijk nog en de gangkast moet weer opgeruimd worden.

2. frummelk

frummelk Fanatiek lid

2 okt 2012
    2.309
    0
    36
    in het midden...
    Haha nou hier was het 5 uur, snif :D
    Ik heb een kindje wat ontzettend moeilijk inslaapt, gaat vaak gepaard met huilen etc. Vaak valt hij snachts wel redelijk in slaap, maar nu dus niet niet. Poeh ben gebroken. Hij kwam eerst om twee uur voor zijn fles, viel om drie uur in slaap en bedacht om 5 uur dat hij weer honger had.

Qua rondkomen hebben we berekend dat we van mijn man's salaris kunnen leven. We hebben inderdaad ook iets gespaard.
    Ik blijf thuis omdat ik door de heftige bevalling en ziekenhuisperiode van mijn zoontje PTSS heb gekregen. Ik zit psychisch dus niet helemaal lekker en moet voorlopig er niet aan denken om te gaan werken. Werk in de psyhciatrie, wat ik gewoonweg nu niet kan ;)
    Tsjah dat is toch veel geld wat eventjes wegvalt. Ach gezondheid en geluk kent geen prijs denk ik steeds maar.

3. elsie22

elsie22 Niet meer actief

@avon prima hoor! nog wel erg verkouden. hij ligt nu lekker op bed.

we waren zeiknat op de terugweg van de psz, kwam echt met bakken uit de lucht.

4. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.247
    4.480
    113
    Anita hier slaapt Kylian ook op zolder, hij is daar met 2,5 jaar naar toe gegaan ivm Kinley en het gaat echt super. We laten altijd alle deuren open en kunnen hem dus goed horen en wat veel fijner is hij slaapt nu ook veel beter door omdat wij hem niet storen (ook al had hij eerst de kamer naast ons).

Kinley is wat dat betreft heel anders die slaapt als een blok en is niet wakker te krijgen.

Pop kreeg net een mailtje dat je gewoon 2 jaar garantie hebt op de pop maar dat we er wel mee terug moeten naar de winkel van aankoop. Dus oma opgebeld (daar heeft ze het van gekregen) en die zijn nu met de kinderen terug naar de winkel. Kinderen helemaal blij want opa en oma hadden het in een andere stad gehaalt dus die hebben nu zomaar een roadtripje :D

slapen wat dat betreft hebben wij mazzel, Kylian is door zijn moeilijke periode heen en die kunnen we tegenwoordig gewoon zeggen dat hij niet voor half 9 (weekend) bij ons mag komen. Als ze wakker zijn mogen ze wel gewoon op hun kamer spelen. Kinley is een goede slaper en moeten we vaak wakker maken.

5. elsie22

elsie22 Niet meer actief

sam slaapt ook meestal goed, soms s'nachts wakker en soms een paar nachten achter elkaar maar dan merk ik ook vaak dat hij weer iets nieuws doet! en hij word soms ook al rond 5.30/6.00 wakker maar als ik hem dan naast me leg slaapt ie vaak nog wel even en soms reageer ik niet op zijn geluid als ie wakker word want dan huilt ie niet en valt ie weer in slaap.

6. elsie22

elsie22 Niet meer actief

goeiemorgen!

7. lovelymom

lovelymom Fanatiek lid

30 nov 2011
    3.798
    0
    0
    goeiemorgen!

8. elsie22

elsie22 Niet meer actief

sam sliep tot 8.15 vanmorgen:) ik ging rond 6 uur ff naar de wc was ie wel wakker van maar gedaan of ik het niet hoorde en hij sliep verder:D

lekker rustig ochtendje, hij heeft een tekening gemaakt voor mijn ouders, gaan we morgen avond eten omdat ze jarig zijn.

9. MinnieMe

MinnieMe Fanatiek lid

17 apr 2011
    1.724
    0
    0
    Noord-Brabant
    #409 MinnieMe, 4 okt 2012
    Laatst bewerkt: 4 okt 2012
    Pluk, Ja, ze begon te huilen toen ik al weg was... Dus wist t ook niet.. Maar vandaag was er niks aan de hand.. Heeft papa dr wel gebracht, maar in principe is ze toch dikker met papa dan met mij, dus denk dat het allemaal wel mee valt..
    Hoe is het nu met Kylian??
    Pop, Aah fijn dat t zo geregeld kan worden.. En jij ff lekker rustig....

Madeliefje, Nog gefeliciteerd met man!!

Frummelk, Welkom, Financieel is het idd soms passen en meten.
    Het is denk ik ook maar net waar je zelf op wil besparen...
    Daarbij sluit ik me aan bij Lovelymom,
    Liever minimaal te besteden geld, dan minimaal tijd met mn meiden..
    Maar met heel normale dingen kun je toch al n heel eind komen.

Madeliefje, Ja ze waren vrij heftig... Gister avond weer n flinke aanslag gehad.. Maar alles is weer rustig.

Slapen, Hier het geluk dat ik J vanaf het begin echt wakker moest maken en houden voor de nachtvoedingen.
    Na 2 mnd de nachtvoedingen af kunnen schaffen, en toen sliep ze van 23u tot 9u door... Heerlijk!!! Nu met geluk red ze het tot 7:30...
    Ze word alleen soms 's nachts wakker als ze dr knuffel kwijt is. Maar dan is t dat ding pakken (ligt altijd naast dr bed), kus en weer rust... Duimen dus dat Zusje ook zo lekker kan slapen...

Hier, Vanochtend bij de Gyn geweest. Zusje word op n goede 5 pond geschat, dus mocht ze nu willen komen dan houden ze t niet meer tegen. Dus oooh wat hoop ik dat ze opschiet!!
    Gister dus weer n aanslag gehad op mn rug, buik en ribben. Was zelfs ff bang dat ze al wou komen!:$
    Heb sins 20 weken zo'n ontzettende spierpijn net onder mn rechter schouderblad en onderrug, en daar is gister ook onder mn linker schouderblad bij gekomen.
    Daarbij worden mn onderste ribben L&R bond en blauw geschopt.. En gister weer flink last gehad van heftige voorweeën. Ben om 20:30 in de douche gaan zitten, en daarna maar met 2 kruiken naar bed gegaan. Pas rond 2:15u werd t weer n beetje dragelijk...
    Dus heb n beetje dubbel gevoel.
    enne kant mag ze van mij wel komen.. Zeker gezien dr gewicht nu..
    Andere kant blijft t beter om zo lang mogelijk te rekken..
    Ach, zolang ze maar niet vandaag komt, want vanavond eten we hutspot :cool:

10. elsie22

elsie22 Niet meer actief

goeiemorgen!

het was al 8.30 toen sam wakker werd! vast door dat het nog donker was door de regen enzo! wel lekker hoor.

gister avond naar aquarobic geweest met een vriendin, breng ik haar naar huis doet mijn licht het niet! haar man kon het niet maken dus auto daar laten staat en hij heeft mij naar huis gebracht, morgen auto ophalen en dan mag mijn vriend het licht maken.

fijne dag!

11. Anita1983

Anita1983 Bekend lid

18 aug 2010
    524
    27
    28
    NULL
    NULL
    Goeiemorgen,

Hier was het vroeg vanmorgen. Guus was half 6 wakker en wilde niet meer slapen. Toen maar vast z'n papfles gegeven en nog even teruggelegd maar hij was blij toen hij er 7 uur uit mocht :)

Eefje daarentegen moest vroeg uit bed voor psz (begint hier tussen 8 en half 9 al) maar die was niet wakker te krijgen.

MinnieMe, het klinkt pittig bij je meid, en het is dan ook zo dubbel he. Enerzijds wil je gewoon dat ze komt en anderzijds weet je dat even wachten nog het best is.

Pluk, dat niet storen is hier inderdaad ook het belangrijkste punt. We wilde eigenlijk eerst Eefje naar zolder en mijn hobbykamer maar nu wordt t toch eerst Guus. Eef slaapt toch wel overal doorheen. Hopelijk gaat het dit weekend lukken. Ben benieuwd hoe hij het vind.

Hier vanmorgen druk met was wegwerken, ik liep dan ook wel heel erg achter, dan nog even stofzuigen en dweilen als dat wil lukken met een dreumes over de vloer. Vanmiddag en vanavond verder met Eefje d'r jas maken, hopelijk kan ik hem dan volgende week op naailes afmaken.

Is t trouwens bij jullie ook zo onstuimig buiten? Ik moet Eef straks op de fiets halen omdat de auto vandaag gekeurd wordt maar t waait wel echt heel hard :x

Fijne dag allemaal!

12. avon

avon Fanatiek lid

6 apr 2010
    1.177
    0
    0
    verpleegkundige
    Regio Groningen
    Goedemorgen,

Vanmorgen weer lekker bezig geweest. Sjaals en mutsen zijn weer gewassen en gestreken en klaar voor de winter. Gangkast weer opgeruimd en onze bank weer in het vet gezet.

Vanavond een suprise party voor mijn schoonvader. Willem moet tot 19.00u werken en het begint om 20.00u dus wordt een geren en gevlieg.

Hier regent het continu. Ik moet nog panty's halen en de honden moeten nog uitgelaten worden :( :$

Casper kan mijn naam zeggen (Mijam), nu wordt ik dus steeds mijam genoemd ipv mama, Ik zeg hem steeds dat ik mama ben maar het is nog te leuk.;)

13. Madeliefje1987

Madeliefje1987 VIP lid

13 okt 2010
    6.203
    7
    38
    Zuid Holland
    Hallo meiden,

Hier is E.line ziek. Gisteravond was het huilen aan tafel, bleek ze koorts te hebben. Die is vroeg naar bed gegaan en heeft heel wat geslapen. ze heeft nu ook rode plekjes in dr gezicht. Maar nergens anders. Waterpokken heeft ze al eens gehad en daar lijkt het niet op. En 5de/6de ziekte zou pas na paar dagen zichtbaar moeten zijn of de koorts later. Dus geen idee wat het is.

@slapen kids Hier tot 8/8.30 uur vaak wel kunnen liggen in bed. M.aaike word om 8 uur wakker (die hoor je dan praten) en dan blijf ik vaak nog even uit dutten. Als E.line gaat huilen (tussen 8 en 08.30) ga ik er uit. Mag dus echt niet klagen!!

@MinnieME pfft wel zwaar hoor als je al zulke heftige voorweeen hebt. En dan mga ze komen maar eigenlijk ook weer niet qua gewicht. Sterkte hoor met de laatste loodjes. Aan de andere kant..het gaat echt nog maar om dagen/weken. Als het zo rommelt van tevoren...was dat bij je eerste zwangerschap ook zo?

@ Anita nog beetje gelukt om te fietsen door het weer? Hier knapt het weer wel op, maar het waait nog wel flink.

Zo, ga weer even wat doen in huishouden.

14. MinnieMe

MinnieMe Fanatiek lid

17 apr 2011
    1.724
    0
    0
    Noord-Brabant
    Elsje, Ooh lekker laat dus!! Hier was t ook half 9.. Was alleen zelf al om 8:00 wakker.....
    Balen van je auto!!

Anita, Goed bezig!!

Avon, Veel plezier vanavond!!

Madeliefje, Mss gewoon niet lekker??? Krijg zelf ook altijd n vlekkerige huid als ik goed ziek ben.. Iig beterschap voor je meid!!!

Bij J had ik ook dat het al ruim 2 weken van te voren rommelde.
    Had vanaf 36 weken 3 á 4 cm ontsluiting, heftige voorweeën en scheurtjes in de vliezen. Uiteindelijk is ze met 38,2 geboren.

Hier, mijn zusje blijft logeren.... En vanavond verjaardag van nichtje... Zoek t alle 2 eigenlijk niet... Wil t liefst gewoon de hele avond lekker alleen op de bank met een stapel vrouwen films.....

15. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.247
    4.480
    113
    minnieme dat was hier hetzelfde hoor, als papa haar wegbracht was er niets aan de hand en deed ik het dan was het huilen geblazen ;)

Madeliefje ik krijg zelf ook altijd een vlekkerig gezicht als ik me niet lekker voel. Zou het gewoon even aankijken of het zich uitbreid over de rest van haar lijfje of niet.

tijdstip van bevallen Ondanks een paar fikse voorweeën die (heel handig) zich voornamelijk s'nachts voordeden is Kylian hier pas met 42+6 geboren. Bij Kinley had ik niets geen last maar die is dan ook met een geplande keizersnee geboren :D

Voor de rest hier een redelijke rustige dag gehad. Kylian vandaag maar met de auto naar school gebracht ivm de regen en harde wind. En vanmiddag hebben we een kwarktaart gemaakt omdat we morgen visite krijgen.

Kinley heeft inmiddels haar nieuwe pop helemaal ingewijdt. Ben wel blij dat het -klap eens in je handjes- nu wat minder nieuw is waardoor ze het niet meer constant wil horen.
    Wat wel jammer is dat er een jasje aangepast moest worden zodat babyborn het nog aankon. Heeft mijn schoonmoeder dus gedaan maar ze heeft klitterband gebruikt wat je erop moet plakken. Nou dingen op stof plakken gaat gewoon heel moeilijk (zelfs ik weet dat terwijl ik totaal geen inzicht op die dingen heb). Resultaat is dus dat het klitterband er alweer afligt. Maandag maar eens kijken of ik iets anders ervoor kan vinden wat ik er dan met de hand erop kan zetten.

16. MinnieMe

MinnieMe Fanatiek lid

17 apr 2011
    1.724
    0
    0
    Noord-Brabant
    Pluk, kun je die klittenband niet met een paar steken erop naaien??

17. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.247
    4.480
    113
    Het klitterband van mijn schoonmoeder in ieder geval niet, die is heel dik (lijkt wel een beetje op het klitterband wat mijn vader gebruikte aan boord voor de zeilen) en je komt er niet met een naald doorheen (en ik heb geen vingerhoedje)

Maar maandag fiets ik wel even door naar de stoffenwinkel als ik haar naar de peuterspeelzaal heb gebracht. Kijken wat ze daar hebben.

18. Madeliefje1987

Madeliefje1987 VIP lid

13 okt 2010
    6.203
    7
    38
    Zuid Holland
    zit hier flink te balen...vouwgordijnen naar stomerij (gaat via de supermarkt) gebracht, zijn ze grauw geworden..en ze waren (room) wit...en dat moesten ze ook weer worden. ML gaat bij de winkel waar we gordijnen gekocht hebben, het originele stukje stof proberen mee te nemen om te laten zien als bewijsmateriaal. De aanschafbon met kleurcode van de vouwgordijnen hebben we ook nog. Geen idee of ze het door nog een keer te stomen wel weer mooi krijgen, maar ik baal hier echt van!!

19. MinnieMe

MinnieMe Fanatiek lid

17 apr 2011
    1.724
    0
    0
    Noord-Brabant
    Madeliefje,
    Ooh ben je lekker mee dan! En anders hoop ik voor je dat ze je tegemoet komen...

Hier, Hele nacht en ochtend al licht gerommel, maar niet pijnlijk of met regelmaat. We wachten en wachten.........

20. Madeliefje1987

Madeliefje1987 VIP lid

13 okt 2010
    6.203
    7
    38
    Zuid Holland
    @minnieme Spannend!! Geniet nog even van de laatste momenten van zwanger zijn!

tja, ik hoop dat ze zeker tegemoet komen...dit verwacht je toch niet als je het naar een stomerij brengt!

Deel Deze Pagina