thuisblijf moeders

Discussion in 'Algemene clubs' started by elsie22, Sep 12, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Madeliefje1987

Madeliefje1987 VIP lid

Oct 13, 2010
    6,203
    7
    38
    Zuid Holland
    @Pleak Ja shoppen voor de kids is echt het leukste om te doen:D Zo heerlijk om met mn meiden te tutten!
    Wat een heftige start met je kleine dan! en reflux/kiss is ook niet fijn!:( Gelukkig dat je nu volop kan genieten van het mama zijn!! En wat super leuk dat jullie bezig voor een tweede. Spannende periode dus!maar o zo leuk!;)
    En nou ja zeg wat een opmerking van je schoonzus!:$ tja, jij hebt tijd om met je kinderen overal naar toe te gaan..en tmber zijn hoeft niet per definitie te betekenen dat je dan ook gelijk niks meer kunt ondernemen qua financieen...ook zo'n vooroordeel trouwens. Lekker jaloers laten zijn...;)
    @kadotje hier ook tbm tot de jongste naar school gaat! ja tbmers zijn uitzonderingen tegenwoordig!Hoor wel van de oudere generatie elke keer dat het heel goed is dat thuis er ben voor de kinderen...dat is dan wel es fijn om te horen:)
    @Bibiche Wat leuk dat je man later 1 dag minder wil gaan werken..daar hoef ik bij die van mij niet mee aan te komen;) lijkt me erg leuk voor de kinderen, een papadag! zie het hier om me heen wel meer.

Vandaag is het zo'n heerlijk relax dagje! Even wandelen met de meiden enzo, het weer is tenslotte best aardig met die zon!:)

2. Madeliefje1987

Madeliefje1987 VIP lid

Oct 13, 2010
    6,203
    7
    38
    Zuid Holland
    @Ros Zie dat je bijna kan gaan testen! spannend hoor! wat denk je...?al beetje last van kwaaltjes...duim voor je hoor!

3. Ros84

Ros84 Fanatiek lid

Nov 25, 2010
    3,479
    2
    36
    ha dames,

ik had gisteren een héél licht 2e streepje (op de kruidvat 2v5 test), vanmorgen nog steeds héél licht (krijg het niet op de foto maar met het blote oog wel te zien) en toen 'voor de gein' de clearblue digital gedaan die we al hadden liggen omdat mijn man dus vanmorgen weg zou gaan..: positief!! zwanger 1-2 weken. Is nog wel héél pril gezien het superlichte streepje en de CB moest echt heel lang nadenken, haha.. dus duimen dat alles goed blijft gaan en de test mooi donkerder gaat worden!

@jaloerse reacties nog geen vervelende opmerkingen gehad ofzo, maar er wordt wel regelmatig door andere moeders gezegd dat ze ook best thuis zouden willen blijven maar dat dat financieel niet gaat..
    aan de andere kant zijn er ook veel moeders die er volgens mij niet aan moeten dénken..

ben heel blij dat ik -vooralsnog- de keuze heb! :)

4. Madeliefje1987

Madeliefje1987 VIP lid

Oct 13, 2010
    6,203
    7
    38
    Zuid Holland
    Van harte gefeliciteerd met je zwangerschap!!!!!!!!!!!!!!! super leuk zeg! en dat nog net even voordat hij weggaat...duim dat alles goed mag blijven gaan! geniet ze hoor!

5. pluk

pluk VIP lid

Dec 13, 2005
    16,246
    4,480
    113
    Ros gefeliciteerd. Morgen reageer ik meer want nu kruip ik lekker bij mijn man, de kids liggen in bed dus we hebben even rust ;):D

6. Pleak

Pleak Fanatiek lid

May 30, 2011
    3,620
    218
    63
    zuid-holland
    @ Ros: Gefeliciteerd!! :) Leuk hoor!

@ nieuwe tbm :) gezellig nog meer zielen :) ;) nog meer vreugd ;) Ik denk dat er best veel moeders lekker thuis zouden willen zijn... daarom geniet ik er maar extra van ;)

7. BabyBergen

BabyBergen Fanatiek lid

Oct 8, 2010
    2,848
    0
    0
    welkom nieuwe!
    ros84: gefeliciteerd! spannend zo pril

8. Anita1983

Anita1983 Bekend lid

Aug 18, 2010
    524
    27
    28
    NULL
    NULL
    Goede morgen dames,
    Na een druk maar leuk weekend meld ook ik me weer even.

@Babybergen. Wat een mooie website. Prachtige foto's maak je, echt heel gaaf. liefkinderspul.nl is mijn site. Voorlopig is dit ook puur hobbymatig. Gewoon om uit de materiaalkosten te komen en hopelijk ietsjes meer dan dat.

@Pleak. Wat een pittige start zeg! Wel heerlijk dat het nu wel goed gaat!

@Ros84, Gefeliciteerd!! Spannend hoor.

@nieuwe dames, welkom!

Jaloerse reacties. Tsjah, ze vallen hier nog best mee. In het begin heel veel positieve reacties gehad maar ook best wat minder begripvolle reacties. Maar ach, voor ons werkt dit en ik moet heel eerlijk bekennen dat ik het voorheen ook niet goed kon begrijpen als moeders volledig thuisbleven dus ook die reacties kan ik best begrijpen.

Iedereen fijne dag weer vandaag. Volgens mij wordt het weer aardig weer dus wij gaan lekker op pad. Stukje fietsen en boodschapjes doen denk ik.

9. BabyBergen

BabyBergen Fanatiek lid

Oct 8, 2010
    2,848
    0
    0
    ook een leuke site, lijkt mij leuk als je zo handig kan zijn met stof
    ik wil het ook graag maar weet nu al dat ik daar het geduld niet voor heb.

10. avon

avon Fanatiek lid

Apr 6, 2010
    1,177
    0
    0
    verpleegkundige
    Regio Groningen
    Meestal wordt er gevraagd waar ik werk, en als ik dan zeg dat ik thuis ben dan wordt er niet vaak wat op gezecht maar aan de blik te zien weet je genoeg.
    1 x heb ik meegemaakt dat een kennis zei"Wauw wat leuk zeg! stoer van je. Er zullen weinig mensen zijn die je keus begrijpen. Ik ga dat ook doen als ik kinderen heb" Dat was wel een verademing, niet het gevoel hebben je te moeten verdedigen.

Vandaag maar eerst de weekend rommel opruimen. heir schijnt het zonnetje nog, als die er straks nog is lekker met de honden en Casper wandelen.

We gaan vanaf morgen beginnen om Casper zindelijk te krijgen.
    Dus ervaren mamma's..... alle tips zijn welkom!

11. pluk

pluk VIP lid

Dec 13, 2005
    16,246
    4,480
    113
    Ik woon in een redelijk gelovige stad dus dat je als moeder hier thuisblijft is vrij normaal en dus hier ook geen rare reactie's. Daarbij ben ik volledig afgekeurd dus heb ik ook weinig keus :cool:

12. Madeliefje1987

Madeliefje1987 VIP lid

Oct 13, 2010
    6,203
    7
    38
    Zuid Holland
    @avon O wat snel begin je al met zindelijkheid!zou wel lekker zijn als het gaat lukken!M.aaike is hier net een ruime maand zindelijk...en die word alweer bijna 3 jaar hihi. Ik heb het boekje
    'zindelijk in 1 week' gebruikt van Gina Ford. M.aaike bleef gelijk vanaf dag 1 droog. Al heeft ze de eerste week nog wel ongelukjes gehad voornamelijk buiten met spelen, maar het gaat heel goed en nog geen natte broek gehad in een winkel ofzo.En het is zooooooooooo lekker als ze zindelijk zijn!

13. Bibiche79

Bibiche79 Fanatiek lid

Jun 10, 2009
    1,364
    0
    0
    @ros Gefeliciteerd

Zindelijkheid: boekjes bij de bieb gehaald, samen naar de wc. Maar mijn meiden vroegen er allebei zelf om. En op psz worden ze ook bij betrokken als andere naar wc gaan

Mijn man waardeert enorm dat ik thuis ben bij de meiden en neemt het nooit vanzelfsprekend dat ik mijn werk heb opgegeven voor onze meiden. Hij werkt fulltime, volgt tevens een opleiding en zijn werk vraagt veel verantwoordelijkheid dus aardig stress. Straks als de jongste op school zit dan komt mijn tijd wel weer :)

14. elsie22

elsie22 Niet meer actief

hoi meiden!!

leuk weekend gehad?

zaterdag t/m zondag heeft sam bij mijn ouders gelogeerd:) wij lekker gourmetten met ze 2 en gisterochtend heb ik hem op gehaald en zijn we s'middags naar american sunday geweest.

nu is sam weer naar de psz! zo alweer ophalen.

sam is de laatste tijd erg van het nee zeggen, en soms echt van die driftbuien:(

15. Madeliefje1987

Madeliefje1987 VIP lid

Oct 13, 2010
    6,203
    7
    38
    Zuid Holland
    @elsie lekker hoor even met zn tweetjes zijn! Wij laten binnenkort die meiden ook even logeren bij schoonouders...even rust! En heerlijk he psz! vanmiddag mag M.aaike weer.En driftbuien komen hier ook elke dag wel een keer voor!

Woensdagmiddag ga ik met M.aaike voor het eerst bij peutergym kijken. Een van jullie kinderen die er ook heen gaan? ben heel benieuwd hoe ze het gaat vinden!

16. MinnieMe

MinnieMe Fanatiek lid

Apr 17, 2011
    1,724
    0
    0
    Noord-Brabant
    #56 MinnieMe, Sep 17, 2012
    Last edited: Sep 17, 2012
    Hoi,
    Ik ben ook een thuis blijf mama.... Lijkt me gezellig om mee te kletsen als dat mag :)
    Zal me eerst even voorstelen.
    Ik ben MinnieMe, 21 jaar en trotse mama van J (december 2009) en 34,5 weken zwanger van Zusje..

Ros, gefeliciteerd!!!

Madeliefje, Leuk peutergymen!! Hier ook iedere woensdag ochtend n uurtje met J naar de peutergym. Ze vind het echt super leuk, en iedere dinsdag avond moet dan ook haar tasje al helemaal klaar gemaakt worden voor het gymen:)

Jaloerse reacties, Heb ik geen last van. Trek t me ook niet echt aan. We hebben t idd niet breed, maar we kunnen prima rondkomen.
    En als dat voor mij betekend dat ik zelf in 'goedkopere' kleding moet lopen, en niet iedere week uit eten kan, maar wel zelf mn kinderen op kan zien groeien, ipv de oppas....... Ach ja.. Dan zijn de monden al snel gesnoerd....

17. avon

avon Fanatiek lid

Apr 6, 2010
    1,177
    0
    0
    verpleegkundige
    Regio Groningen
    @Madelief: we gaan het proberen geen idee of het gelijk lukt. Maar Casper stapt speciaal uit zijn bad om te plassen.

@elsie: ben blij dat wij de nee fase nog niet hebben.

We hebben casper al in mei opgegeven voor de psz voor een plek in januari, maar nog geen bericht gehad of het doorgaat.

18. elsie22

elsie22 Niet meer actief

@madeliefje sam vind de psz echt leuk! dit is nu de derde week. woensdag mag ie weer. was vanmorgen ook weer goed gegaan.
    leuk peutergym!

sam ligt nu lekker te slapen hij is altijd lekker moe na de psz.

19. lovelymom

lovelymom Fanatiek lid

Nov 30, 2011
    3,798
    0
    0
    mag ik me ook hier weer melden??

hi! ben lovelymom 24 jaar
    moeder van 2 kinderen 1 van 4 en 1 van 2,5
    en de 3de spruit is op komst
    zit sinds nov thuis en het bevalt me eerlijk gezegt nog iedere dag !

20. Madeliefje1987

Madeliefje1987 VIP lid

Oct 13, 2010
    6,203
    7
    38
    Zuid Holland
    @Minnieme Leuk, zo jong mama! en leuk hoor straks 2 meiden:D Het zijn je laatste loodjes van de zwangerschap alweer! Tot nu toe alles goed gegaan? Wat leuk zeg dat J met zoveel plezier naar gym gaat! ben echt heel benieuwd woensdag hoe M.aaike het gaat vinden:)

@avon knap dat hij het al zelf aanvoelt! nou, het zou wel lekker zijn als het zou lukken en dat gaat het vast! Heeft hij al paar keer op het potje gezeten? Je kan hem dan eerst paar keer op een dag op het potje zetten en met jou mee laten gaan naar de wc als je zelf moet plassen (doe je ms. al) om te zien dat het heel normaal is. En als hij daar beetje aan gewend is, kun je zn luier uit doen en uitlaten. (behalve met slaapjes, want dan mogen ze die wel weer even aan)

@elsie Leuk, M.aaike gaat hier ook op maandag en woensdag! En ze vindt het ook erg leuk! En ik vind het zelf ook even heerlijk!:) Ze heeft al een vriendinnetje op de psz. M.aaike is echt een gezelschapsdametje, die wel met anderen kan spelen, maar alleen zich gauw verveeld. Dus ik maak regelmatig een speelafspraak. Van mij mag er nog wel een derde dagdeel bij op de psz, maar dat kan hier niet. En hier mogen ze er pas op vanaf 2,5 jaar. Bij jullie dus wel eerder! Heerlijk hoor!

@Lovely mom Welkom en wat leuk de derde erbij!Heb je nu een jongen/meisje? of meisje/meisje? of jongen/jongen?

Share This Page