thuisblijf moeders

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door elsie22, 12 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Abster

Abster Lid

18 jan 2011
    73
    0
    0
    NULL
    Delft
    @ Pluk,
    Volgens mij heb jij erg vrolijke kindjes! En heerlijk in dit weer naar het bos!

@lovelymom,
    Spannend, denk je zelf dat je het hebt?

Heeft iemand tips hoe ik ervoor zorg dat mijn zoontje aardappels eet? Hij vind het echt niet lekker, ook niet als patat. Hij kan het missen toch?

2. lovelymom

lovelymom Fanatiek lid

30 nov 2011
    3.798
    0
    0
    abster ja denk het wel aangezien me dochter het ook heeft

3. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.480
    113
    abster als je alle varianten al hebt geprobeert dan kun je ervan uit gaan dat hij ze gewoon niet lust. Aardappelen zijn voornamelijk koolhydraten maar die kan hij ook binnen krijgen via pasta, bruine bonen (dat is wat ik er zo van weet). Maar ook de kindjes in japan etc worden groot en ik geloof dat ze daar ook niet zoveel aardappelen eten ;)

Lovelymom spannend dat je ook getest wordt. Vaak is het wel zo dat het vaker in de familie voorkomt. Nu wij het weten van Kylian hebben wij ook sterk het vermoeden dat papa het heeft. Alleen vind papa het niet nodig om ook getest te worden omdat het hem geen meerwaarde brengt.

4. Abster

Abster Lid

18 jan 2011
    73
    0
    0
    NULL
    Delft
    Wat zijn echt de symptomen van ADHD? Ik krijg namelijk wel vaak van andere mensen de vraag of Rayan dat heeft, ik vind hem gewoon druk.

@ Pluk,
    Hij eet gelukkig veel rijst maar pasta is ook niet echt favo.. Rijst en brood doet hij het op.

@ lovelymom,
    Hoe gaat die test te werk?

5. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.480
    113
    abster persoonlijk denk ik dat Rayan nog te jong is om al over adhd te praten. In overleg met Kylian's psychologe/orthopedagoge hebben wij ook besloten om ons geen zorgen om Kinley te maken (ze ontwikkeld zich ook heel anders dan Kylian dat altijd deed) en hetzelfde aan te pakken als met Kylian. Dus als er wat aan de hand is dan komt het er op de basisschool wel uit.

En als hij wel rijst en brood lust, hij groeit en hij bloeit goed dat zou ik het lekker laten gaan.

6. Madeliefje1987

Madeliefje1987 VIP lid

13 okt 2010
    6.203
    7
    38
    Zuid Holland
    Wat een mooie foto's van jullie kinderen!!! knapperds hoor!

Vanmorgen hier kasten en slaapkamers opgeruimd...echt geen leuk karwei, maar tis nu wel gebeurd gelukkig!!
    De was ligt hier nog in een berg boven om te wassen, dus nog genoeg te draaien/te hangen en te strijken!

@LM nog gefeliciteerd met je verjaardag, of had ikdat al gedaan?:) wanneer was je jarig, sorry ben het even kwijt!

7. lovelymom

lovelymom Fanatiek lid

30 nov 2011
    3.798
    0
    0
    symptomen ja N was hier extreem druk driftig boos gefrustreerd en vooral concentratie loos impulsief vergeetachtig !

bij kinderen krijg je een observatie fase, en iq testen enzz,,

hoe het bij mij straks in zijn werk gaat zou het niet weten

8. lovelymom

lovelymom Fanatiek lid

30 nov 2011
    3.798
    0
    0
    was afgelopen donderdag al jarig maar volgens mij had ik dat hier niet gedaan
    was er die dag niet helemaal bij vanwege het gesprek met de HA over mijn psychische toestand om het zo maar even te noemen

9. Abster

Abster Lid

18 jan 2011
    73
    0
    0
    NULL
    Delft
    Ik denk gewoon dat Rayan gefrustreerd is dat hij nog niet praat en moeite heeft met zichzelf uiten zonder woorden, dus hij is al gauw driftig en boos en dan vliegen de dingen om je oren!

10. lovelymom

lovelymom Fanatiek lid

30 nov 2011
    3.798
    0
    0
    hier ben ik het mee eens
    T is hier ook erg druk
    maar hij kan wel weer geconcentreerd spelen
    dus hier is het echt de peuter fase!

11. lovelymom

lovelymom Fanatiek lid

30 nov 2011
    3.798
    0
    0
    kan goed hoor!!
    en jongentjes zijn nou eenmaal ondernemender enzz

12. Abster

Abster Lid

18 jan 2011
    73
    0
    0
    NULL
    Delft
    Even iets heeeeel anders!

Wij willen dit jaar graag sinterklaas vieren, alleen is Rayan het enige kind in de familie aan beide kanten. Hoe hebben jullie het eerste sintfeest aangepakt?

13. lovelymom

lovelymom Fanatiek lid

30 nov 2011
    3.798
    0
    0
    hier hadden we fam uitgenodigd, maar achteraf gezien konden we dat allemaal beter niet doen want ze was nog weken van slag door de drukte

hier hebben we nu dus op 1 dec 2 sinterklaasfeesten
    en dan vieren we het woensdag zelf thuis en dan is het klaar

14. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.480
    113
    Tja misschien raar om te vertellen maar misschien kun je met Rayan zijn boosheid wegnemen door met tekeningetjes te werken.
    Waarschijnlijk weet je zelf wel wat een boze bui veroorzaakt. Maak dan tekeningentjes waarop verschillende situatie's staan zodat hij aan kan wijzen wat hij bedoelt. Misschien is het voor hem iets makkelijker als hij op die manier alvast wat kan communiceren.

Sinterklaas.

De allereerste sinterklaas hebben we nog met Jan's opa geviert, en opa en oma en oom en tante.
    Zijn tweede met alle opa's en oma's en oom en tante. Mijn schoonmoeder gaat alleen zo overboord met het halen van cadeau's dat we dit 2 jaar geleden een halt toe hebben geroepen.
    (ja als je kleintje dan in zijn bed ligt te huilen omdat sinterklaas weg is en dat hij terug moet komen omdat hij veel te veel heeft gekregen en hij het niet wil hebben).

Dus nu vieren we het overdag (zodat er nog een rustige avond volgt) met opa's en oma's oom en tante en krijgen ze gewoon van ieders 1 cadeau. (dus 4 in totaal).

15. Abster

Abster Lid

18 jan 2011
    73
    0
    0
    NULL
    Delft
    Die tip met die plaatjes is misschien wel handig, alleen weet ik niet of hij dat begrijpt.. Hij is nog geen 1,5..

Vorig jaar hebben we bewust geen sinterklaas gevierd en ik denk dat we het dit jaar misschien maar met z'n 3tjes gaan doen. Zo raakt hij niet van slag en word hij niet overladen met cadeautjes.

16. MinnieMe

MinnieMe Fanatiek lid

17 apr 2011
    1.724
    0
    0
    Noord-Brabant
    Dekbed, daarom hebben wij ook voor de goedkope Hema gekozen. J zit ook nog in de luiers, dus als dat straks vies word vind ik t niet erg. Maar wss koop ik na dat ze goed zindelijk is s nachts ook weer de zelfde.

Knutselen, is hier ook n hobby. Deed t eerst altijd s avonds, maar tegenwoordig komt J dr bij zitten met haar eigen knutsel spullen.

Spam, wauw!! Wat n leuke foto's komen er voorbij!!
    Ik spam bewust niks ivm privacy..

Lovelymom, spannend!! Succes. Oh, nog gefeliciteerd!!

Sinterklaas, iEdereen hebben we gewoon hier uitgenodigd. Maar nu hebben we ook alleen mijn kant van de Fam. contact mee, en die is niets groot.
    Hoewel als zondag komt m'n schoonvader op kraambezoek. M'n schoonboen had al weer ff contact met hem, maar wij niet. Ook op verjaardagen van schoonbroer en z'n kids zagen we m wel, maar nooit mee gesproken.. Om n lang verhaal kort te maken: hij had z'n kansen gehad. Maar Nu we 2kindjes hebben wil vriend het weer proberen, dus ben benieuwd......

17. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.480
    113
    abster hij zal je misschien verstelt laten staan. Gewone simpele smilies voor boos, blij, pijn, een boterham voor eten, appel voor fruit, beker voor drinken etc. Soms kan een vaste dagindeling ook heel veel duidelijkheid bieden. En dat betekend niet dat je elke dag precies hetzelfde moet doen hoor, maar gewoon vertellen we gaan eerst ontbijten en daarna gaat mama afwassen en dan ga jij even met je auto spelen. Als het ontbijt dan afgelopen is Nu ga jij met je auto spelen en dan gaat mama afwassen en daarna gaan we wandelen. etc etc.

Ik weet nu dat je je kinderen soms moet vertellen wat je van ze verwacht en in geval van Kylian dan ook hoe je verwacht dat hij moet reageren.

Minnieme spannend zeg, snap best dat je vriend hem nog een kans wil geven (het is toch zijn vader) maar ben wel heel benieuwd of jij denkt dat hij veranderd is.

Hier zijn de kinderen weer even lekker naar school, dus even rust voor deze mama

18. lovelymom

lovelymom Fanatiek lid

30 nov 2011
    3.798
    0
    0
    pictogrammen zijn hier ook echt een uitkomst

19. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.480
    113
    Hier ook en dan niet eens voor Kylian (die is van het geschrevene) maar voor Kinley.

20. lovelymom

lovelymom Fanatiek lid

30 nov 2011
    3.798
    0
    0
    ja ik merk toen ik het iedere dag gebruikte dat T er ook baat bij heeft want meneer zit anders heel de dag op schoot

Deel Deze Pagina