thuisblijf moeders

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door elsie22, 12 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. avon

avon Fanatiek lid

6 apr 2010
    1.177
    0
    0
    verpleegkundige
    Regio Groningen
    @madeliefje; Bedankt voor de tips!

@lovelymom: welkom en je zit al bijna op de helft van je zwangerschap. Hier bezig voor een broetje of zusje voor Casper.
    Mijn cyclus is nogal wisselend dus lastig om mijn eisprong te bepalen.

Plannen van vanmorgen vielen in het water, heb de halve ochtend naar mijn sleutels lopen zoeken. Uiteindelijk ze gevonden in de pannenla (fijn zo'n peuter).
    Straks even lekker bijkletsen met de buurvrouw!

2. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.480
    113
    zo hier eindelijk een beetje rust, kinderen naar school en psz en papa naar het werk (late dienst)

Heel even rust voordat de drukte weer begint van het ophalen, naar zwemles en vanavond nog naar school voor een info avond over groep 4. Gelukkig komen mijn ouders oppassen en kan ik er heen.

Ik ben blij dat ik tbm ben helemaal nu gebleken is dat Kylian autistisch is. Dat is bij tijden toch wel heel pittig vooral als hij niet lekker in zijn vel zit.
    Ik zit er nu wel over te denken om met Kinley naar peuterzwemmen te gaan, gewoon om ook iets te hebben voor ons 2-en.

Groetjes Anita

3. elsie22

elsie22 Niet meer actief

@pluk ik ga peuterzwemmen met sam op vrijdag, vind ie echt leuk!

sam weer een beetje driftig vanmiddag helaas, waren even er op uit maar na 2 uurtjes weer terug nu de tv maar even aan.

4. lovelymom

lovelymom Fanatiek lid

30 nov 2011
    3.798
    0
    0
    Madelief de oudste is een meid en de jongste een jongen!

Avon ja alweer op de helft tijd vliegt als je er al 2 hebt rondlopen

Las dat iemand in een gelovige dorp woont en normaal is als je thuis blijft bij de kids
    Hier zelf een christen en bij ons is het allemaal wat moderner geworden
    De nieuwe jeugd van mij leeftijd zeg maar werkt allemaal en is ook moeder

5. elsie22

elsie22 Niet meer actief

hier in het dorp zijn veel mensen ook erg gelovig en geloof wel dat er meerdere thuisblijf moeders zijn. ik zelf woon hier nog maar 3 jaar en heb nog weinig contacten met mensen uit het dorp behalve de buren en mensen van de supermarkt. vriendinnen wonen op 20 min rijden.

6. Madeliefje1987

Madeliefje1987 VIP lid

13 okt 2010
    6.203
    7
    38
    Zuid Holland
    @lovelymom Leuk, hier ook christen. Ja tegenwoordig zijn de rollen helemaal omgedraaid, iedereen werkt en thuismoeders zijn meer uitzondering.

Hier zie ik ook dat moeders vaak begin 30 zijn als ze moeder zijn. Niks mis mee natuurlijk, maar ben zelf 25 jaar en mis dan wel ervaring van leeftijdsgenoten. Voel me dan wel broekkie zeg maar. Heb wel leuk contact hoor met andere moeders die ouder zijn.

7. elsie22

elsie22 Niet meer actief

@madeliefje ik ben ook 25 bijna 26 dus ook lekker jong moeder, en ben wij zijn ook de enige met een kind in mijn vriend zijn vriendengroep nog! vriend is 30 en heeft nog zijn vrienden die hij kent van de basisschool.

wij gaan zo lekker eten.

8. Madeliefje1987

Madeliefje1987 VIP lid

13 okt 2010
    6.203
    7
    38
    Zuid Holland
    is toch wel leuk om hier dan jonge moeders tegen te komen!

9. elsie22

elsie22 Niet meer actief

vind ik ook!

10. kadotje

kadotje Lid

16 mei 2008
    69
    0
    0
    Inderdaad leuk om jonge moeders tegen te komen! Ik ben "pas" 28, en erg blij dat ik de mogelijkheid heb om heerlijk te genieten van mijn twee jongens ;-D.

Chris gaat in December voor het eerst wennen op de basisschool! Dat gaat erg stil worden, maar hij is er aan toe :-D

@Avon: Wij hebben bij C. zijn luier uitgedaan en verteld dat we voortaan plasjes en poep op de w.c. doen. Binnen 4 a 5 dagen was hij zindelijk. 1e dag veel ongelukjes, 2e en 3 moesten we nog wel even helpen met vragen als: moet je al plassen? En de 4e dag was het klaar voor ons ;). Hij was er aan toe blijkbaar.

@ros: Gefeliciteerd!!

11. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.480
    113
    Klopt hoor de jongere generatie combineerd wel, maar ze zullen nooit een opmerking maken over het feit dat een ander er voor kiest om tbm te zijn/worden. (misschien dat ze er wel wat over denken hoor maar hardop zeggen doen ze niet zo snel)

12. BabyBergen

BabyBergen Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.848
    0
    0
    nieuwe meiden welkom!

zo te lezen bijna iedereen zijn kleintje wel op de psz!
    Hier pas vanaf 2,5 jaar dus ik heb nog een ruim jaar te gaan...

niet praten over de leeftijden dames haha, nu voel ik me 1 van de oudste :cool:

13. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.480
    113
    je bent niet de enigste hoor ik kom ook uit de prehistorie :D

14. BabyBergen

BabyBergen Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.848
    0
    0
    vertel :D

15. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.480
    113
    Bouwjaar 1974 :cool:

16. BabyBergen

BabyBergen Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.848
    0
    0
    ja maar de 70tiger jaren zijn beste jaren :D

17. Pleak

Pleak Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.620
    218
    63
    zuid-holland
    haha ahhh... ik hoor nog wel tot de wat jongere garde, maar moet ook wel een beetje lachen om je opmerking hoor :)

Poeh er word flink wat geschreven hier.
    Ik las iets over de PSZ, als ik terzijnertijd nog niet werk wil ik daar mijn zoontje zeker ook naar toe doen! Maar voor als nog toch nog veel te klein ;)
    Er werd ook iets geschreven over christelijk dorp / meer tbm... Ik ben zelf christelijk opgevoed, doe er zelf verder niets mee; maar mijn ouders zijn nog van de oude stempel zeg maar, die vinden het helemaal geweldig dat ik nu thuis ben, die vonden het maar niets dat ik werkte en mijn zoontje naar de opvang. Maar de tijden zijn veranderd! Alles is duurder geworden! Zoals mij oma zo mooi zegt, vroeger werkte een vrouw meer voor luxe, voor extra's. Tegenwoordig is het financieel niet meer zo vanzelfsprekend dat de vrouw thuis kan zijn. Wij hebben er ons leven naar ingericht dat de optie financieel openbleef op thuis te kunnen zijn, maar als je een hypotheek hebt gebaseerd op 2 volledige inkomens heb je niet veel keus als er kindjes komen.

18. Madeliefje1987

Madeliefje1987 VIP lid

13 okt 2010
    6.203
    7
    38
    Zuid Holland
    goedemorgen allemaal, reageer zo even hoor! Hier aant oppassen op buurjongetje. Doe dat regelmatig, zodat de moeder met een van de andere kinderen naar het ziekenhuis kan of iets. Ook een voordeel als je thuismama bent, je kunt er anderen mee helpen.

tot zo!

19. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.480
    113
    Dat klopt heb ik voor de vakantie ook nog gedaan op een klasgenootje van Kylian. Zijn broer moest naar het ziekenhuis en ze konden geen oppas vinden. Nou dan gaat hij toch met ons mee na school en we zien jullie dan wel weer verschijnen.

Het fijne is ook dat als ik dan een keertje erg omhoog zit er ook de helpende hand uitgestoken wordt.

20. Madeliefje1987

Madeliefje1987 VIP lid

13 okt 2010
    6.203
    7
    38
    Zuid Holland
    @Pleak Idd is het nu bijna onmogelijk om met kinderen voor de extra centjes te werken..je bent meer kwijt aan de opvang. Dat is wel een van de redenen geweest dat ik ook niet ben gaan werken bij de oudste. Ik was nog bezig met kraamopleiding toen ik onverwachts zwanger was en toen kreeg ik tijdens mn verlof te horen dat ik binnen 3 maanden mn opleiding diende af te maken na mn verlof. Terwijl ervoor nog afgesproken was dat ik het op gewone tempo af mocht maken. Dat redde ik gewoon niet.
    Tja, zonder opleiding is het helemaal geen doen om te gaan werken.

Maar mij hoor je niet klagen, ik krijg al heel veel van de overheid qua kindgebondenbudget, kinderbijslag, heffingskorting bij de belastingteruggave, (via die van man) en dat is zoveel geld bij elkaar...juist in deze tijd van crisis, krijg ik toch veel meevallers hier en daar. Laatst nog van de CAG dat ik 85 euro terugkreeg als compensatie voor de eigen risico. Ik ben er dankbaar voor hoor!

ik neem aan dat jullie dit ook allemaal krijgen?

Deel Deze Pagina