Ik ben pas tbm sinds zwangerschapsverlof van onze jongste. Heeel wat aan vooraf gegaan voordat we besloten dat ik tbm zou worden: explosie in onze flat, huis verwoest, veel angst e.d. Sindsdien had ik het gevoel dat ik het nog belangrijker vond om van het gezin te genieten ;-D. En zoals je zegt Pleak en Madelief, het is bijna onmogelijk om voor extra centjes te gaan werken. @madelief: Wij zijn nog bezig met de heffingskortingen e.d., maar gelukkig een goede belastingadviseur die ons erbij helpt! Scheel heel erg veel! Al met al krijgen wij ook wel compensaties en meevallers! En zeker in deze tijd zijn we er erg dankbaar voor!
Wat een gezelligheid hier Wil ik wat uitgebreider reageren begint m`n kleinste mopke te pruttelen. Dus maar even kort Pluk en babybergen,ik hoor ook bij de bijna antieke haha Ben 33 jaar Ik heb er geen op de psz.De oudste is bijna 9 ,de middelste 7 en de jongste 5 maanden De oudste 2 hebben ook autisme,las dat jou oudste dat ook heeft pluk? Ik vind het erg fijn om tbm te zijn.Voor de oudste 2 is dat helemaal fijn,het gaat echt beter met ze sinds ik thuis ben (2 jaar nu). En nu moet ik er 1 uit zijn bedje vissen hihi
Mag ik ook gezellig met jullie mee kletsen hier ook een tbm. Heb een zoontje van 5 met pdd-nos gaat naar het medisch kinderdagverblijf hiervoor. En heb een dochtertje van 3. Ben zelf 27 jaar en ben altijd al bij de kinderen thuis geweest eigenlijk.
Nou ik kom me ook gezellig bij de antieke meubelen nestelen (bwjr okt 76) Had graag jong kinderen gewild maar ja dan moet je wel een partner hebben en die kwam ik tegen toen ik 32 was. Ik moet zeggen dat als je kinderen hebt het niet zoveel uit maakt of de een nu 24 is en de ander 35. Ik trek veel op met de buurvrouw die 25 is dus 10 jaar jonger als mij. en we hebben gespreksonderwerpen genoeg. De andere buuf is 46 en daar kan ik ook goed mee overweg. aan haar kan ik veel adviezen vragen. @pleak: hier net zo ouders ook kerkelijk en vonden het ook fijn dat ik thuisbleef. zussen zijn ook tbm. @ bumbaa: wel druk 2 kinderen met beperkingen. respect. @ mutti: welkom!!
dat is niet helemaal waar denk ik ! ons huis is ook op 2 volledige inkomens gekocht en toch ben ik thuis !en wonen toch best in een duur dorp waar je geen huis onder een 100.000 hebt het is passen en meten en manlief is enorm gegroeid qua salaris en hij werkt gerust 12 uur op een dag
ja hier wel heffingskorting en kot en zorgtoeslag alleen de belastingdienst heeft jaren zitten aanklote en betalen we nog heel veel terug aan kindgebondenbudget dit jaar hebben we voor het eerst het salaris goed gezet van me man
Madeliefje, Laatste loodjes hier idd.. Gelukkig!! Ben dr echt helemaal klaar mee, en vriend ook haha.. Ben de laatste weken niet te genieten. Dus hopelijk is ons meisje goed aan het groeien gegaan, zodat we niet de 42 weken vol hoeven te maken. (Ze liep iets achter met dr groei, waardoor er gespeculeerd werd dat we met evt weeënremmers zo lang mogelijk zouden moeten rekken mocht ze zich voor de 42 weken melden, maar ze is t langzaam aan t inhalen) Veel plezier morgen met gymen!! Leeftijd, Hier ook dat het gesprek eerder over mijn leeftijd gaat, dan dat ik een thuisblijf mama ben. (ben 21) Merk wel dat ik net als bijv op de PSZ al snel buiten word gesloten omdat ik zo jong ben. (woon ook sins 3 jaar in n klein dorp waar ons ons kent) Ga ff J van de PSZ halen . Kom straks nog ff verder reageren ..
Zozo, er wordt in hard tempo geschreven hier! Inderdaad jonge dames hier. Mijn vriendinnen vonden mij allemaal ook al erg jong met 25. Ben nu 29. Ik vind het een prachtige leeftijd om in de jonge kids te zitten, maar ik ben het wel eens met wat eerder gezegd werd. Als je eenmaal moeder ben maakt leeftijd onder elkaar niet zo veel meer uit. Je heb zo iets 'groots' gemeenschappelijk. Hier is het een beetje chaotisch vandaag. De jongste is behoorlijk aan de diarree en de oudste is een beetje grieperig. Hoest de longen uit d'r lijf en dan weten we eigenlijk dat de benauwdheid er weer aan komt. Ach ja, het gaat wel weer over en dan is het juist super om lekker bij ze te kunnen zijn en ze te vertroetelen.
Ja hier heeft de oudste Asperger wat dus in houdt dat hij ook een disharmonisch iq beeld heeft. Wel moeilijk (vooral voor hem) want cognitief (voornamelijk taal) loopt hij ruim een jaar voor terwijl hij emotioneel gezien ruim een jaar achterloopt.
Hebben wij ook gehad, echt jaren lang ruim 600 euro aan kgb en 600 euro een zorgtoeslag terug kunnen betalen. Vorig jaar was ik het zo zat dat ik alles stop heb laten zetten en in Januari heb ik alles opnieuw aangevraagd.
Mijn zoontje kan bij tijden ook heel erg druk zijn, krijgt ook heel moeilijk rust in zijn hoofd. Ze gaan nu kijken hoever hij achter loopt allemaal en vandaar uit word er verder gekeken naar wat voor onderwijs hij gaat. Hoe oud is je dochtertje en hoe doet zij het op school? En Pluk hoe doe jij dat?
Kylian gaat naar het reguliere onderwijs met een rugzakje en dat loopt op dit moment lekker. Toen hij in groep 1 begon was het allemaal erg moeilijk, hij was er niet op zijn plek, vond niet wat hij zocht (dingen leren). Hebben toen heel veel gesprekken gehad en toen hij zichzelf spontaan leerde lezen en dus kon lezen nadat hij een weekje crocusvakantie had gehad hebben we besloten hem te laten onderzoeken. Toen het moeilijke besluit genomen (hadden nog geen diagnose) om hem een groep over te laten slaan. (van groep 1 naar groep 3). Nu doet hij het op school goed, het ritme van de dag bevalt hem zeer goed. En nu heeft hij een juf die heel erg goed met hem meedenkt. Zo kopieeërt ze zijn rekenwerk (uit zijn boek) knipt het in stukken en bied hem steeds 1 stuk aan. Als hij die klaar heeft plakt hij dat in zijn schrift en haalt het volgende stuk op. Op die manier maakt hij precies hetzelfde als zijn klasgenoten alleen op een andere manier. Thuis is het wel pittig hoor, vooral het samen willen spelen met Kinley wat dan niet zo gaat zoals hij het zich had bedacht. Dan gaat hij Neanderthaleren (zo noem ik het) het is een soort van heel diep grommen (echt zo'n oerkreet) waar Kinley echt bang voor is. Een ander probleem is dat hij het leuk vind als Kinley huilt. Het gaat hem dan niet om de emotie (hij snapt niet eens dat een ander pijn kan hebben omdat hij het niet ziet en voelt) maar puur omdat ze dan zo'n grappig gezicht trekt.
mijn dochtertje is 4 enop school doet ze alles met volle overgave waardoor de prikkels dubbel zo hard aankomen en thuis de bom klapt en het huis voor de te klein is
Weet je dat ik soms het gevoel heb dat ik het drukker heb nu ik thuis ben dan toen ik werkte. poeh ben al de hele tijd bezig. nog 1 was te gaan en de caviakooi moet nog schoon.
Had je zelf al het idee dat het asperger was? En waar merkte je dit dan aan? Wij hebben het gevoel dat het bij onze oudste net allemaal wat 'anders gaat' (weet niet zo goed hoe ik het benoemen moet), maar we weten ook niet zo goed te plaatsen of dingen gevolg zijn van het vele ziek zijn of dat het ergens anders vandaan komt.