Thuisblijfmama en ontevreden gevoel..

Discussie in 'De lounge' gestart door cocko, 12 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Zucht, ik moet het even kwijt..

Ik ben een trotse moeder van 3 kindjes, resp. 4, 3 en bijna 1 jaar. Sinds de komst van onze eerste ben ik thuisblijfmoeder, mede doordat ik niet parttime kon gaan werken bij m'n werkgever destijds. Qua geld was het ook niet nodig dat ik bleef werken dus had zoiets van: ik kijk wel wat er op m'n pad komt. Maar na de komst van de tweede had ik toch wel iets van: hmm ik wil eigenlijk toch wel iets van werk doen.. Maar goed, toen kwam nr. 3 en had ik het helemaal gehad. Had m'n handen vol aan drie kindjes.
    Paar weekjes terug ben ik gestart om via facebook wat kleding te verkopen maar er zijn al zoveel van die mensen die dat doen dat het eigenlijk niet echt leuk is om dit te doen.
    Maar ik wil wel iets doen, naast m'n huishouden. Echt hobby's heb ik niet, dus dat is al lastig natuurlijk.. Het weer werkt ook niet mee, dus naar buiten en lekker wat rommelen in de tuin en wat frutselen gaat ook niet echt..
    Al met al voel ik me gewoon ontevreden. Ik geniet van m'n kindjes, ben blij met m'n man etc. Maar ik wil er gewoon iets bij doen! Niet eens specifiek voor geld, maar gewoon voor afleiding ofzo.

M'n emoties lopen weer hoog op, manlief zegt dat ik gewoon even moet volhouden op facebook. Maar hier in de omgeving zijn ze erg negatief helaas. Ik trek me dat nogal aan, en manlief zegt: trek je er niks van aan. Ik kan dat niet, dus ik ga stoppen met dat verkopen. Maar ja, ik wil toch wel wat anders gaan doen, weet alleen niet wat.

Wie herkent dit gevoel wat ik heb? En wat heb je ermee gedaan?

2. Sterrefeetje

Sterrefeetje Niet meer actief

Ik ben een motor bedrijf begonnen, ik vond het ook saai om alleen voor de kids te zorgen.
    Kleding verkopen doet iedereen, voor de hobby leuk maar je hebt er denk ik niet heel veel aan..

3. lin80

lin80 Fanatiek lid

7 apr 2008
    2.798
    1
    0
    Ik vind de tip van je man om door te zetten toch wel een goede. Je met niet te snel opgeven en bewijs je omgeving maar dat ze er naast zitten. Je vind het leuk om te doen, dus het is toch een hobby, je hebt iets om handen en het levert ook nog een leuk zakcentje op als je geluk hebt.

4. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Lin: maar het lastige is gewoon: de mensen liken de pagina ivm een bon die ik ga verloten.. maar verder komt er niets. Ja dan houdt het voor mij al snel op hoor! Er wordt niets gedeeld ofzo. En idd, kleding wordt al zoveel verkocht! Daar gaat de lol ook gewoon vanaf dan, al die concurrentie, zelfs op fb! En als ik dan bij andere mensen zie die dat dus zijn begonnen en 900 likers hebben en vervolgens binnen het uur alles verkocht hebben, tsja, waar doe ik dan nog de moeite voor??

5. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ik ben ook tbm en hebben kindjes in ongeveer dezelfde leeftijd. Nu heb ik geluk met een hele fijne school met veel activiteiten voor ouders incl kinderopvang. Ik volg daarom daar al 2 cursussen daar (1 taal en 1 soort van opvoed/weerbaarheidscursus), heb een dreumesochtend en binnenkort hebben we sport voor moeders. En verder doe ik vrijwilligerswerk bij een oudere alleenstaande en aardig eenzame vrouw (waren er eerst 2 maar 1 is overleden).

6. mvl

mvl Fanatiek lid

16 dec 2009
    3.699
    210
    63
    administratief
    zuid holland
    Ken het gevoel wel.... Hier ook thuisblijfmoeder, alhoewel ik wel wat werk, doe een klein gedeelte van de administratie van eigen bedrijf man. Maar dat is dus als de jongste slaapt en dan heb ik ook juist wel weer behoefte aan heel even mama tijd ipv de hele dag achter de vier aan te rennen...

Maar goed, KDV is echt te duur, krijgen nauwelijks tot niet iets erop terug, dus betalen de volle mep. Oppas oma's zijn er wel, maar voor mijn (schoon) zussen en broers... Helaas heb ik aan beide kanten van de familie weinig hulp..

Misschien idd toch even doorzetten via facebook. Wie weet hoe het straks toch gaat lopen, en hoe blij je er dan mee bent. Je kunt op een later tijdstip altijd nog overwegen om te stoppen.

7. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.361
    266
    83
    Noord-Brabant
    cocko ik herken wat je zegt via facebook. Ik verkoop dan geen kleding maar verhuur een chalet. Als ik een actie doe met like/share dan krijg ik een paar likes en er wordt niks gedeeld. Schiet dus niet op. Ook via MP krijg ik weinig reacties en als ik kijk naar andere verhuurders: die zitten in de zomer helemaal vol en wij half.

Heb je geen andere hobby: taarten bakken en versieren of kinderfeestjes organiseren.

8. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    mvl: dat heb ik dus ook, 1 opa en oma zitten ver weg, de andere dichtbij maar werken nu bij m'n broer... dus weg oppas. En kdv is idd te duur.

sjorsje: hihi waar staat dat chalet? ;) moeten nog vakantie boeken :p

ja ik zou taarten kunnen bakken en dan?? haha ik zou best zoiets willen doen hoor, maar wat daarna? Ik kan taarten bakken voor de verkoop ofzo? Pff ben niet zo handig hoor!

9. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.361
    266
    83
    Noord-Brabant
    Cocko haha in Porlezza, Italië.

tja dat taarten decoreren moet je wel echt kunnen. Ik zie in dat topic zo'n geweldige creaties voorbij komen. Het bakken en vullen kan ik ook, maar dan de rest.

10. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Sjorsje: oh haha das wel erg ver weg! wat jammer zeg!
    Zo gek krijg ik m'n man niet HELAAS!!!

ja bakken lukt wel maar dat versieren, pfff... wel goed idee om over na te denken

11. raspberry

raspberry Niet meer actief

ook die markt voor taartenbakken begint wel aardig verzadigd te raken hoor... Daar zou ik het ook niet in zoeken.
    Ik zou vooral kijken naar dingen die je echt structureel kunt doen, want als ik je zo hoor, heb je gewoon naast de kids structureel iets anders nodig. Dat kan werk zijn, of vrijwilligerswerk.
    Opvang is misschien te regelen in overleg met vrienden of andere moeders op school?

12. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    rozemarijke:
    ja dat idee had ik ook wel, met die taarten.. ken zowiezo hier al paar mensen die dat doen..

oppas is dus erg lastig om te krijgen, kdv vind ik te duur. dan kan ik net zo goed thuis blijven want dan gaat het geld naar kdv.. Vrijwilligerswerk ben ik ook naar het kijken, maar ook niks in de buurt helaas..
    Daarom wil ik proberen iets vanuit huis te doen. Vriendin zei gisteren iets over haarspeldjes maar volgens mij is die markt ook al aardig verzadigd..

13. engeltje1977

engeltje1977 Actief lid

24 nov 2008
    313
    0
    16
    Kweet niet of je creatief bent?? wellicht zou je eens op Welke.nl of pinterest ofzo kunnen kijken om wat inspiratie op te doen voor een projectje DIY???

14. MamaPeetje

MamaPeetje Niet meer actief

Ja ik herken het wel hoor, heb soms geeneens meer zin om me eigen netjes aan te kleden en dan loop ik maar de hele dag in een huispak. De kids zitten er overigens wel altijd netjes en verzorgd bij, maar als ik niet weg hoef die dag (en dat zijn er nogal wat) dan doe ik weinig moeite. Maak me tegenwoordig alleen nog maar druk om het huishouden en de kinderen. Verlang echt naar een beetje een leuke baan buiten de deur voor een paar uurtjes, gewoon even sociaal bezig zijn. Helaas... tot op heden geen enkel sollicitatiegesprek en alleen maar afwijzingen. Zit er nu aan te denken om in september met de opleiding honden trimmen te beginnen en in ieder geval het vakdiploma te halen, weer een doel te hebben. Kindjes zijn heel leuk maar altijd thuis gaat erg vervelen. Ben ook niet het type van hele dagen in een binnenspeeltuin hangen.

15. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    engeltje: zal eens kijken wat dat is.. ben niet heel creatief, tenminste, dat vind ik zelf..

mamapeetje: ja nou ik kleed me aan omdat m'n man (vaak) thuis werkt hahaha.. nee hoor dat is een grapje. m'n kids zouden dat ook echt wel vragen of ik ziek was. Maar soms heb ik gewoon geen puf en denk ik: pff weer de hele dag dat gezeur, geruzie en gejank.. Bleh.

16. babylove26

babylove26 Fanatiek lid

Waarom zoek je niet een baantje voor in de avond uren? Ik werk in een hotel 3 a 4 avonden in de week en ik vind het heerlijk! Overdag ben ik er voor ons kleine meisje en in de avond werk ik. Zo heb ik natuurlijk ook mijn sociale contacten met de gasten en collega's.

Hier super goed te combineren met vriend lief want die zorgt voor K als ik aan het werk ben.

En je verdient er ook nog iets mee ;)

17. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    en wat doe je dan voor werk in t hotel? Ik had wel gezocht als gastvrouw maar haha, heb totaal geen ervaring in horeca.

18. babylove26

babylove26 Fanatiek lid

Ik ben allround medewerker dus van receptie tot bar en bediening ik doe eigenlijk alles. Heerlijk veelzijdig werk. Ik heb wel een diploma gastvrouw.

19. Lizzy1986

Lizzy1986 Fanatiek lid

22 feb 2011
    4.230
    28
    48
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Heel herkenbaar.. Ik vind het geweldig om mama te zijn en Dex is een scheet.. maar ik wil ook wel iets anders zijn dan mama.. Echt iets om handen hebben.. Ben op zich best creatief.. kan best wat leuke dingen maken maar zoveel dingen zie je al zo vaak dat ik niet denk dat dat iets wordt.

20. Robijntje74

Robijntje74 Bekend lid

10 mrt 2009
    606
    2
    18
    Ik ben ook een thuisblijfmoeder,vanaf dat de eerste geboren is tot nu en dat is nu 17 jaar geleden.Tussentijds nog wel een baanje gehad voor huisjes schoonmaken waarbij de kinderen mee konden.Nu de jongste 3 en half is en 4 dagdelen naar de peuterspeelzaal gaat wil ik toch wel weer wat gaan doen.

Deel Deze Pagina