Thuisblijfmama en ontevreden gevoel..

Discussie in 'De lounge' gestart door cocko, 12 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lioness74

lioness74 Niet meer actief

Ik werk sowieso 3 avonden in de week in een cafetaria...echt heel leuk werk en het is prima te combineren met thuis.
    Geen oppas nodig.
    Heb via de zaak nog wel mn sociale hygiene en mn bhv gehaald, dat is nooit weg.
    Ik kom daar echt tot rust, al klinkt dat gek, maar idd ff iemand anders zijn ipv mama, mama, màààààmàààà`;)

2. 2jees

2jees Niet meer actief

en een cursus haarknippen oid? naaien?

3. 2jees

2jees Niet meer actief

ik zou trouwens nooit s avonds willen werken dan zie ik mn man helemaal nooit meer! Plus dat hij zelf ook gemiddeld twee keer weg is. Maar misschien is dat bij jullie anders?

Ik heb veeel hobbies en vind huishouden ook niet erg. lekker koken en bakken, niet proffessioneel maar hobbymatig.

Maar dat wil niet zeggen dat ik het nooit even 'gehad' heb, dat is meer asl de kids vervelend zijn. Nu bijv als de kleine steeds na een half uur wakker wordt en dan niks wil, huilen (na de voeding.) daar kan ik dus niet tegen.. Het thuis zijn opzich wel.

4. Jo86

Jo86 Bekend lid

16 apr 2009
    658
    0
    0
    ik herken het heel erg, ben nu zwanger van de derde en kan nu ook zo weinig. Zat er ook aan te denken om ´s avonds te gaan werken, maar ja dat schiet zo lekker op met 20 weken zwangerschap...en daarna zit ik eerst nog een tijdje met BV.
    Maar ik vind er momenteel weinig aan, dat weer helpt ook niet mee en heleboel creatieve hobby´s vind ik wel even leuk, maar niet om elke avond mee te vullen. Verveel me echt heel erg de laatste week/weken. Dan bedenk ik sporten helpt misschien wel....maar ja dat werkt niet NU...
    Ik zou mijn kinderen ook weer niet naar het kdv/gastouder wat dan ook willen brengen, maar soms voelt het wel een beetje toekomstloos zo, thuis blijven voor de kinderen. Ik zal nooit meer bereiken wat mijn man wel kan bereiken (qua werk) of andere die hun kinderen wel naar de opvang (kunnen) brengen. Ik vind het zelf erg lastig hoor, aan de ene kant wil ik thuis zijn, aan de nadere kant voel ik me zo nutteloos, niets toevoegen en doelloos. Succes! En als je dé oplossing hebt, zet je hem hier neer ;). (voor mij persoonlijk denk ik dat ik even moet wachten tot de jongste een half jaar is en dan misschien toch werk voor in de avond gaan zoeken).

5. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Misschien zelf eerst een naaicursus volgen en kinderkleding maken? Voor je eigen kids of verkopen.

6. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Heb ook op naailes gezeten maar voelde me ontzettend opgefokt daar.. kan wel kijken naar iemand anders natuurlijk. Maar ik voel me erg op m'n handen gekeken en word daar onwijs zenuwachtig van (haha ben je moeder van 3 kids :))

7. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Bij de volksuniversiteit hebben ze ook vaak een breed aanbod met betaalbare cursussen, creatieve dingen, talen, mindfullness, tuinieren, weet ik veel wat.
    Kinderkleding verkopen en taarten maken en decoreren, nou, dat was 5 jaar geleden misschien nog redelijk origineel, tegenwoordig niet meer.
    Ik wil ook weer gaan werken als de jongste naar school is, hoop werk te vinden. Voor de zomer zoeken ze ook vaak mensen voor de thuiszorg, bijv. schoonmaken bij bejaarden. Dat heb ik vorige zomer ook gedaan, aangezien mijn andere baan in mei ophield. Is totaal iets anders dan waar ik voor opgeleid ben en ervaring in heb, maar ik vond het prima om er 1 of 2 daagjes even uit te zijn. Dat je dan invalwerk doet en steeds andere adressen hebt, maakt mij helemaal niet uit, denk dat ik me dit jaar weer voor dat werk opgeef.

8. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Voor mij is het wat lastiger om buitenshuis te werken, m'n jongste is nog geen 1 jaar..
    Tuurlijk heb ik gedacht aan de thuiszorg maar ja, dat is gewoon niet handig nu met twee kids nog thuis en de oudste gaat maar 2 dgn in de week naar school. Na de zomervak wordt dat wel een hele week maar goed, heb er dan nog steeds 2 thuis.
    Kga eens kijken op de volksuni, wat ze daar aanbieden. IS nog wel een goeie van je! Bedankt

9. mamamadelon

mamamadelon Fanatiek lid

13 aug 2007
    4.077
    5
    38
    Ik herken je gevoel ook hoor ts, dat is ook de reden waarom we niet meer voor een derde gaan. Ik moet er niet aan denken om weer 4 jaar naar peuterochtend/kinderboerderij/speeltuin te gaan. Over een half jaar gaat m'n dochter ook naar school en daar kijk ik best naar uit. Dan wil ik weer gaan werken,heb dan hulp van oma die met pensioen is en de kids af en toe op kan halen van school etc...
    Nu hebben ze geen tijd en ze willen nergens aan vast zitten..

Heb ook vaak nagedacht om iets te beginnen maar ik ben zo creatief als een bos uien dus dat wordt m ook niet:D

10. JongeMama22

JongeMama22 Niet meer actief

Kan je niet iets van vrijwilligerswerk gaan doen, een cursus of een sport oppakken. Ik ben een tijdje thuisblijfmoeder geweest. Niet heel lang ofzo. Ik ging toen het weer mocht lekker sporten en een EHBO cursus doen. Alleen voor de EHBO cursus had ik oppas nodig, dat was een middag in de week. Met hardlopen ging zoontje gewoon mee of als mijn man thuis was, bleef hij bij mijn man.

Misschien is omscholing nog een optie naar een baan waar je wel parttime kan werken. Als je echt geld wilt verdienen.

11. mv3hartendiefjes

mv3hartendiefjes Niet meer actief

ik herken het ook heel erg
    en ben inderdaad toen zelf taarten gaan maken en cupe cakes en lolly pops heerlijk het gaat mij ook steeds beter af ben er zo blij mee
    familie kopen nu vaak taart van mij en dat vind ik wel leuk en vinden mijn creaties ook heerlijk en leuk om te zien
    zondag ga ik bakken voor de school van mijn dochtertje ben heel erg benieuwd wat ze daar van gaan vinden...
    heb kinderen van 7,4 en 2,5 jaar en verveel me heel snel dan heb ik dus al mijn huishouden al gedaan en vaak ook maar wandelen
    het is best moeilijk en snap je heel goed
    hoop je snel een hobby zal vinden of iets wat je leuk vind om te gaan doen

12. Kris81

Kris81 Fanatiek lid

14 mrt 2013
    3.418
    378
    83
    Vrouw
    Het verre Oosten ;)
    Er zijn inderdaad best veel leuke dingen te doen als vrijwilliger. Ik werk zelf ook bij een organisatie waar het merendeel van de medewerkers vrijwilliger is (en die altijd zit te springen om nieuwe medewerkers). Is wel weer buitenshuis, dat dan weer wel :).

13. Shawarma

Shawarma Fanatiek lid

2 nov 2008
    1.853
    127
    63
    In een huis
    Ik herken het erg wat je omschrijft.
    Vooral het nutteloos voelen.
    Ik kan ook erg deprimerend voelen als ik weer eens alles gedaan heb in huis en de kids op school zijn en tja daar zit ik dan te wachten.
    Maar ja wat ik wel kan gaan doen, geen idee.
    Ben totaal niet creatief, en ben maar vaak spelletjes aan het spelen.
    Wat leuk is voor even maar ben er al snel op uit gekeken.
    Ik ben dol op mijn kinderen en man, en sta altijd klaar voor ze.
    Maar vaak denk ik wel, is dit het dan?
    Maar denk dat veel mensen dat wel hebben.
    Altijd maar iets anders willen of iets missen.
    Want als ik dit tegen familie vertel begrijpen ze niet waar ik om zeur.
    En die "dromen" van wat ik heb.
    Dan zeg ik ook altijd als je in mijn schoenen staat voor 6 jaar, praat je wel anders.

14. Jo86

Jo86 Bekend lid

16 apr 2009
    658
    0
    0
    Idd, dat gevoel van ´is dit het dan´

15. MamavanM1

MamavanM1 Fanatiek lid

23 jan 2013
    1.347
    0
    0
    Overijssel
    Ik ben ook thuisblijfmama :). En ben het soms ook wel zat hoor, of zat.. maar dan heb je echt van die HANGGGGG dagen. :S

Ik doe nu sinds een tijdje een thuisstudie nagelstyliste, echt leuk om te doen ( al las ik zo nu en dan even een pauze in) Kan namelijk zelf weten hoelang ik er over doe. Ik kan het bij mezelf doen, dus je kunt altijd je nagels mooi maken. En heb je iemand waarbij je nagels kan doen, dan ben je zo al weer 2 uurtjes onderweg.

Ik kan wel 20/25 euro vragen voor 1 keer iemand z'n nagels doen. ( ligt er aan wat natuurlijk), maar doe is 2 tot 4 mensen in de week. daar heb je al 40-80 euro, en je hebt nog wat te doen ook.

Ben nu zelf niet heel actief bezig hoor, maar heb de basis al gehad, en 't is nu echt nog de dingen eromheen wat ik nog moet leren.

Kijk is op de NHA of LAUDIUS. leuke cursussen. haar knippen, nagelstyliste, naaien en een hele zooi andere dingen waar ik nu niet op kan komen, hihi!!

Ik hoop dat je gauw wat vind en je lekker iets om handen hebt ;)

16. Pluis81

Pluis81 VIP lid

16 mrt 2010
    6.445
    2
    0
    Pedagogisch werker
    Brabant jonguh!!
    Ruilen? Ik zou graag thuisblijfmoeder willen zijn,kan me niet voorstellen dat mij dat ooit gaat vervelen :D

17. MrsSnuggels

MrsSnuggels Actief lid

9 feb 2013
    441
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb je stukje vrij vluchtig door gelezen. Heb je papieren in een bepaalde richting? Ik zou sowieso eens langs uitzend/arbeids bureaus gaan.

Nu je nog thuis bent zou je ook een thuiscursus/opleiding kunnen doen voor iets dat je leuk vindt.

Als ik echt de mogelijkheid had om fulltime thuisblijfmama te zijn zou ik proberen om toch eens per week oppas te regelen en een studie te gaan volgen. Ik kan me voorstellen dat het een moeilijke opgave is, maar je kunt dan wel iets gaan doen wat je leuk vindt.

Ik heb ook verschillende ideeën gehad om iets voor mezelf te beginnen als ZZP'er. Die bedrijven en dan vooral de kledingwebsites, schieten als paddestoelen uit de grond. Ik denk dat je een grote kennissenkring moet hebben die genoeg mond tot mond reclame kunnen doen, of een innoverend idee (zelf een nieuw merk op de markt brengen). Anders zal het sproradisch een lucratief handeltje zijn. Valt denk ik ook tegen wat je er aan werk in moet stoppen (inpakwerk, opsturen etc).
    Ik ben in ieder geval van het idee af gestapt.

Ik werk zelf wel, maar in een richting waar ik niet tot mijn pensioen in wil blijven werken. Dus nu op zoek naar mogelijkheden om een opleiding te gaan volgen in een andere richting.

18. Line

Line Fanatiek lid

7 jan 2007
    2.694
    266
    83
    Wat denk je van een eigen groentetuin?

Geen vrijwilligerswerk in de buurt kan ik me haast niet voorstellen. Of je moet in een heeeeel klein dorp wonen.
    Bij onze in de stad zijn er diverse maatjesprojecten; vrijwilligerswerk wat je gemakkelijk kan combineren met een gezin. Google eens op vluchtelingenwerk, humanitas, een welzijnsorganisatie in jouw omgeving. Ik weet zeker dat je daar als vrijwilliger aan de slag kan. Of loop een willekeurig verzorgingshuis binnen.

Verder: boeken lezen, filosofiecursus, muziekinstrument leren spelen, kookcursus.

19. Smile

Smile Fanatiek lid

11 sep 2008
    4.358
    0
    0
    Party's geven iets voor jou?
    Oriflame....tupperware?

20. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113
    Er is genoeg vrijwilligerswerk. Zat bejaarden bv die staan te springen om een wandelingetje of gewoon een praatje.

Deel Deze Pagina