Ik ben nu ook al bijna 7 jaar thuisblijfmoeder en mij begint het ook wel wat te vervelen. Ik ben daarom vorig jaar als vrijwilligster gaan werken bij de speelotheek. Ik draai diensten (dat is maar 2 ochtenden in de week) en ik zit ook nog bij de speelgoedcommissie. Verder ben ik wat aan het rondkijken voor een studie of parttime baan.
ik ben nog geen mama maar helaas door omstandigheden wel hele dagen thuis, ik moest van mezelf ook iets gaan doen want ik werd niet blij van die 4 muren om me heen, ik ben toen begonnen met taarten maken en nu bake ik alles wat ik maar bakken kan hahah, en tegenwoordig ben ik ook bezig met het beschilderen van stoeltjes met geboortekaartjes, en ik haak ook nog, dus genoeg leuke afleiding
Ik ben sinds de geboorte van de oudste thuisblijfmoeder. Soms verveel ik me ook wel hoor, maar met twee van die kleine druktemakers heb ik zeker overdag ook geen tijd om even rustig een taart te gaan maken ofzo . Nu gaat de oudste al naar de psz en vanaf volgende week zelfs 4 dagdelen dus dat geeft wel iets meer ruimte (alhoewel het nog steeds vooral heen en weer fietsen is). Als ze straks naar school gaat lijkt het me zeker leuk daar ook dingen met de ouderraad ofzo te doen, wil zeker een actieve ouder worden, ook juist om mensen te leren kennen (we zijn net verhuisd en ken hier bijna niemand). Voor nu schrijf ik 's avonds regelmatig teksten voor opdrachtgevers, alles online, en ik houd ik ook alle fotoalbums, babyboeken etc bij wat alles bij elkaar ook best veel werk is.
k reageer alleen even op de begin post. Ik ben ook TBM en beheer een weggeefhoek en een vraag en aanbod groep van mijn regio, het is inderdaad niet altijd fijn hoe mensen tegen je doen maar hey, daar moet je boven staan. Vaak zijn dit mensen die een hele grote mond hebben achter de pc maar als ze dan face to face staan hoor je ze niet. Laat je verkoop niet stop zetten door van die zuurpruimpjes, gewoon proberen er boven te staan.
Ik ben thuisblijf mama en heb gelukkig het gevoel niet. Moet zeggen dat ik wel studeer, waarvoor ik twee avonden college heb en dan nog de nodige zelfstudie. Verder doe ik veel bij de kinderen op school. Maar moet zeggen dat ik er ook wel weer naar snak om te werken, niet omdat ik me nu nutteloos voel maar meer omdat ik geld wil verdienen. Ik heb altijd gewerkt en ben dus gewend mijn " eigen" geld in het laatje te brengen. Dit wil ik gewoon graag weer. Ben dus ook op zoek naar een baan van 12uur. ..maar helaas is er weinig te vinden.
Klopt, ik moet er ook boven staan. Maar het lukt me gewoon niet. Heb echt slapeloze nachten ervan. niet zozeer van het feit dat er op fb mensen zijn die negatief doen als wel gewoon hier in het dorp!! Er is er eentje die kijkt me zo denigrerend aan! Heb helaas een verleden met haar zeg maar, en ze heeft me daarna nooit gemogen. Maar ze doet zo k.... Ik kan daar dus erg slecht tegen. Ik weet wel: sta er boven, je weet wel beter.. maar toch he, ik kan m'n gevoel niet uitschakelen. En zo weet ik dat ze dus (samen met al haar vrienden) bv de pagina niet liked maar wel de pagina's van alle andere shops... Dat geeft je een snert gevoel. Snappie? En dan denk ik: als ik stop, dan hoef ik me ook niet meer rot te voelen.
Daarnaast: ik moet gewoon een hobby oid zoeken! Vooral 's avonds heb ik gewoon afleiding nodig, heb alle dagen hoofdpijn tegenwoordig Hmm sorry nou wordt het vanlieverlee een klaag- en afreageertopic.. dat was niet de bedoeling.. ik ga gewoon eens kijken of ik iets kan vinden wat ik leuk vind om te doen!
Ik ben ook tbm en mijn zoontje gaat binnenkort naar school. Ik ga sowieso op school helpen (genoeg te doen!) en wil ook graag vrijwilligerswerk doen. Ik ben af en toe op zoek naar een parttimebaantje, maar die zijn heel schaars. En dan heb ik het niet over 32 uur, wat de overheid al pt noemt! Zoek je echt iets buitenshuis of iets om thuis te doen? Zijn al een paar dingen genoemd: Groententuin/tuinieren Koken/bakken Fotograferen/filmen en bewerken op de computer Bloggen over je leven als thuisblijfmama van 3! Ik verveel me eigenlijk nooit en ben 's avonds op, maar ik heb ook geen bijster goede gezondheid.
Liefst iets thuis omdat ik wel drie kindjes heb waarvan 1 maar 2 daagjes naar school gaat. Oppas heb ik niet dus waar moet ik ze dan laten? KDV vind ik te duur... Daarom zei ik al: moet gewoon een hobby gaan zoeken, fotograferen vind ik ook wel erg leuk maar heb absoluut geen goede camera daarvoor.. wel jammer en om er zomaar eentje aan te schaffen is ook zo wat toch! En zo is het telkens weer wat anders wat me tegenhoudt.
Ik herken je gevoel wel... na de geboorte van de 1e ben ik weer als oproepkracht gaan werken (werk in de zorg dus dat maakt het wat dat betreft wat makkelijker) en 3 weken na de geboorte van de 2e riep ik al dat ik zin had om weer aan de slag te gaan. Ik vind het ook fijn even afleiding te hebben, echt mijn eigen ding, ik geniet ook echt van mijn werk en doe het met veel plezier. Ik word er ook een leukere moeder van. Ik weet niet wat voor achtergrond je hebt, maar iets in de zorg is qua werktijden best praktisch, goed te combineren met je kindjes...
Ik heb altijd 3 dagen gewerkt 15 uur. En mijn contract is niet verlengd. Vind het nu al verschrikkelijk het thuis blijven. Voel me ook nutteloos en ik kan weinig doen in de avond uren omdat mijn man dan werkt. Overdag zit ik weer met oppas omdat man nachtdiensten draait en slaapt overdag. Ik ga nu veel weg maar ik mis het zo erg om buiten mama ook mezelf te zijn ( wat niet betekend dat tbm hun zelf niet zijn hoor!!! ) Maar zo voelt het voor mij. Ik hoop echt heel erg dat ik snel weer werk vind want word langzaam gek van het thuis zitten..
Hey meis, ik ben ook thuis alleen ik vind het heerlijk. Ik ga wel regelmatig weg naar vriendinnen en ik sport. Is vrijwilligers anders iets?
Ik zou echt zeggen; zet nog even door! Zorg dat je kleding in huis hebt, maak een aantrekkelijk logo, enz.. Bij mij loopt het ook nog geen vaart maar alle begin is moeilijk! Maar zorg wel dat je alles goed geregeld hebt, anders ga je wel voor gaas vroeg of laat. Succes meid!
Loesje: ik weet nog niet of ik doorga. Animo is erg weinig vind ik zelf.. dus ik wacht nog wel totdat ik de dingen die ik besteld heb, binnen heb. Maar plezier is er voor een groot gedeelte af. Ga nu lekker weekend houden en nergens meer aan denken alleen gewoon genieten.. Anders heb ik straks weer barstende hoofdpijn. Gisteravond visite gehad van vrienden, hebben super ideeen aangedragen. Dus misschien ga ik daar wel eens naar kijken.
herkenbaar ik ben bij beide kinderen het eerste jaar thuis gebleven, en werkte daarvoor bij mijn vriend in de winkel. Dat werd steeds minder en door de drukte thuis deed ik dat op het laatst alleen af en toe op zaterdags. Ik werd er op een gegeven moment depressief van. en hoewel ik alles had wat mijn hartje begeerde miste ik toch iets.. ik denk gewoon het 'ik' zijn. Ik was alleen nog maar bezig met boodschappen, kinderen, huishouden en koken. voelde me alles behalve een aantrekkelijke vrouw. (en ik wil hier geen mensen mee afvallen die wel gelukkig zijn als thuisblijfmama, maar dit is dus puur mijn gevoel) Ik heb dus ook de grote stap genomen om weer te gaan studeren en iets te gaan doen waar ik mij heerlijk bij voel. Ik ga in september alweer mijn afstudeer jaar in en ben ZOOO blij dat ik dit heb doorgezet toen. Ik leef weer en ik ben een leukere mama. Bedenk jezelf ook dat als je kinderen over bv 18 jaar het huis uit zijn, en je al die tijd niet hebt gewerkt, het erg lastig is om dan nog aan een baan te komen. Ik zou zeggen, volg je gevoel en probeer iets waar je je lekker bij voelt. Succes LIefs Muis
@cocko, wat verkoop je? linkje? @vakantiehuis in italië, is daar ook een link van? wij willen nl wel nog een keer die kant op @hier ook een tbm, bijna 4jaar nu. Oke, eerste 7maanden geen moeder En je moet eens weten hoe het me soms de keel uitkomt, elke dag maar weer hetzelfde: kinderen verzorgen/vermaken/uit elkaar houden, huishouden blablabla. En ook zoveel dagen dat ik gewoonweg niet weg kàn omdat we aan het varen zijn... Vrijwilligerswerk etc valt daarom al af. Dingen via internet verkopen ook omdat ik meer in het buitenland zit dan in NL. Taarten bakken: leuk, doe ik ook, maar aangezien we alles zelf moeten opeten doe ik dat ook niet elke week. Ze zouden eignelijk thuiscursussen moeten geven waarbij je van een hele hoop (creatieve) dingen de basis leren (kan iemand zo'n cursus maken? )
Jaaaaaaaaaaaaa wat herkenbaar!!!! Poeh he wat een opluchting dit draadje. Ik ben na het overlijden van onze tweede dochter huismoeder geworden (geen contractverlenging) en ben nu al meer dan 1,5 jaar thuis. Ik loop tegen de muren op. Heb mijn kleine beeb natuurlijk maar ja. Ik ben ook zo ontevreden maar wil ook beeb niet weg brengen en zeker niet voor die habbekrats die ik er aan over hou na aftrek van kdv kosten. Dan zit ikmet de oudste en een wachtlijst van een jaar op de bso. Het is een opluchting om te lezen dat ik hier iig niet alleen in ben.
Ja maar hoe ga je vrijwilligerswerk combineren met kleine kids. Dat is toch geen goede combi? En nu niet zeggen oppas zoeken he want daar is dan dus geen geld voor.