Kat (beetje emoverhaal, sorry)

Discussie in 'De lounge' gestart door Skatje, 15 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Pfff ik zit er een beetje doorheen. Wij hebben een kat van bijna 3. En die piest in huis. Het is nu zo erg dat ze meerdere malen per dag de gang volzeikt.

Net voor kerst hebben we haar laten checken en uit haar plasje bleek dat ze blaasgruis heeft/had. Dus pijnstillers gehad en speciaal voer. Dit krijgt ze nu 3 weken, dus pijn heeft ze niet meer. In de gang hebben wij tapijttegels en die halen we dus weg als ze erop gepiest heeft. Op een gegeven moment was 80% van de tegels weg, dus gewoon koude betonnen vloer. Daar zeikt ze niet op, vindt ze niet lekker of zo. Dan gaat ze gewoon op de bak. Dus we dachten dat het misschien weer de goede kant op ging. Tegels terug, en gelijk weer feest.
    Het is niet dat ze de bak niet haalt. Als ze boven is, waar de bak staat, gaat ze speciaal naar beneden om daar te zeiken.

Meerdere kattenbakken neerzetten heeft bij ons geen zin. We hebben nog een kat, maar die schijt elke kattenbak die hij tegenkomt vol. We hebben een tijdje een bak in de gang gezet. Dat ging goed, maar wij hebben een iniminihalletje en daar kan ik gewoon écht niet permanent een kattenbak kwijt! Plus die kater van ons die schijt 'm lekker vol, dus dan stinkt onze hal naar poep ipv naar pies. Weet niet wat erger is :p

We willen haar plas nog een keer laten checken, maar dat beest vertikt het om op de bak met speciale niet-absorberende korrels te piesen.

Maar ze heeft het eigenlijk altijd gedaan. Vooral op de babyspulletjes. De deuren van de kamers houd ik sowieso al krampachtig dicht. En eigenlijk ben ik er nu heeeeelemaal klaar mee! Want ze deed het ook ZONDER blaasgruis.

Toen ze net bij ons was, pieste ze overal op plastic tasjes, maar ook op het regenscherm van de wandelwagen en zo. Later vooral op de spullen van mijn zoontje en toen de jongste werd geboren, waren die spullen de l*l. Ik kán het gewoon niet meer! Er komt straks een baby bij en ik wil gewoon niet dat wéér mijn huishouden door die kat wordt geterroriseerd.

Maar ze is zooooo ontzettend lief! Komt gewoon bij de kinderen op schoot liggen, ligt het liefst de hele avond naast ons op de bank.. Ze doet ook geen vlieg kwaad! Was ze nou maar gewoon een kutkat, dan was het niet zo moeilijk. De oudste hebben we al voorbereid. In mijn hoofd blijf ik zoeken naar mogelijkheden, maar in mijn hart weet ik dat ze weg moet. Zeker met een nieuwe baby op komst. Als die kat zo stressgevoelig is, zit ze hier niet op haar plek met 3 kleine kinderen en een huis vol oppaskids.

Ik ben gewoon zo verdrietig.. :( Ik wil haar helemaal niet wegdoen, maar het kán gewoon niet meer zo..

Dit is het topic dat ik lang geleden een keer geopend heb:
    http://www.zwangerschapspagina.nl/de-lounge/282436-kat-weet-niet-meer.html

2. Merryl

Merryl Fanatiek lid

25 jun 2012
    4.368
    192
    63
    Ik herken je verhaal wel. Bij ons is de bank de pineut geweest. Nu af en toe de vloer of inderdaad een plastic zak. Wegdoen kan ik ook niet. Een ander opzadelen met mijn probleem vind ik niet eerlijk. Niet voor het dier en niet voor de mensen. Misschien eens feliway proberen. Daar zit een hormoon in wat nog wel eens de oorzaak kan zijn.

3. Loontje85

Loontje85 Fanatiek lid

19 sep 2008
    3.465
    0
    36
    Sales-/Logistic-Assistant
    Purmerend
    Heb je misschien al eens Feliway geprobeerd ? En dan de verdamper variant. Dat heeft bij ons in stress gevallen heel erg goed geholpen. Zou sneu zijn als jullie zo een lieve kat weg "moeten" doen.

4. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Nee ze komt gewoon uit een normaal nestje en was zindelijk toen we haar gingen halen.

Feliway heeft hier niet geholpen helaas.

5. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Oh en we zadelen er niemand mee op, als ze weggaat, gaat ze naar een asiel waar ze een non-euthenasiebeleid hebben. Er gaat dan een gedragsdeskundige aan de gang met haar.

6. MamaPeetje

MamaPeetje Niet meer actief

Kan me goed voorstellen dat je het heel erg zat bent. Ik zou er ook niet tegen kunnen hoor, het stinkt ook nog eens verschrikkelijk.
    Helaas ken ik iemand die daar ervaring mee heeft. Mijn eigen ouders hadden toen wij nog klein waren een kat die werkelijk alles onder piste... t/m het wiegje en de box aan toe. Beestje was ook geholpen dus daar lag het niet aan. Niks hielp en uiteindelijk hebben ze d'r in laten slapen.. Spijtig maar zoiets kan je gewoon niet hebben in een gezin en je kan ook niet een ander met de ellende opzadelen idd.

Sterkte ermee..

7. A2CA

A2CA Niet meer actief

Als je haar naar het asiel brengt naar die therapeut en het helpt kan je haar misschien daarna nog terug halen.

8. Leona

Leona Fanatiek lid

30 mei 2012
    1.195
    0
    0
    Wij hebben ook zo'n kat gehad, door omstandigheden konden we haar toen zelf niet buiten doen, en is ze door een heel lief iemand opgevangen nadat ik 3 jaar lang geprobeerd had om er wat tegen te doen. (positiebroeken slopen, mijn kleding, de kinderkleding, meubels, alles werd onder gepiest)
    Toen ze bij dat nieuwe adres werd opgevangen mocht ze op een gegeven moment, nadat ze gewend was, naar buiten.. En sindsdien heeft ze nooit meer ergens binnen gepiest. Misschien is dat voor jou een optie?

9. MamaPeetje

MamaPeetje Niet meer actief

? Dan kan TS toch zelf ook een therapeut inhuren? Beetje vreemd als een asiel die al op non profit basis leven dit soort dingen moeten bekostigen..

10. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Ze komt gewoon buiten..

Therapeut inhuren: daar heb ik écht geen geld voor! Dat is mega duur. Dit asiel is misschien non-profit maar we zijn al jaren donateur én je betaalt 100 euro of zo om afstand van haar te doen.

11. Baylee

Baylee Fanatiek lid

21 jan 2008
    2.417
    0
    36
    Ik zou Feliway en mocht dat niet helpen de medicijn Clomicalm vragen ik ken een kater die 7 jaar lang in huis plaste zo erg dat een andere dierenarts het beestje in wilde laten slapen ik heb hun doorverwezen naar mijn dierenarts en daar hebben ze dit middel gegeven en kater plaste na 2 weken dit medicijn gegeven te hebben niet meer in huis !!

Het is het proberen waard het is wel een soort anti depressiva

mss interessant om dit stukje even te lezen
    Onzindelijkheid bij katten

12. Jsvlinder

Jsvlinder Niet meer actief

Heb je al geprobeerd haar zo klein mogelijk op te sluiten? Ik heb een poes gehad die op andere plekken ging piesen. Vanalles geprobeerd, toen gelezen om haar 10 dagen klein op te sluiten. Heb toen een bench geleend waar alleen de kattenbak, een kleedje om op de liggen en haar eten en drinken in paste. Ze was natuurlijk heel zielig in de bench, maar ik heb volgehouden. Na die 10 dagen heeft ze nooit meer ergens anders, dan haar kattenbak gepiest. Ik ben toen nog twee keer verhuisd met haar maar ook toen kon ze haar kattenbak keurig vinden.

13. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Het is denk ik territorium afbakenen. Ze is verder heeeeeel relaxt! Super knuffelig, nooit angstig of schichtig.. Ze mauw niet tijdens het piesen.

Maar heel eerlijk, we hebben álles gedaan behalve een therapeut. Als dat nou garantie gaf, maar dat geeft het niet. Daar vind ik het te duur voor, dat geld heb ik gewoon niet (vriend zit al een tijdje zonder werk en zo..).

Het is gewoon een gebed zonder eind..

De dierenarts geeft aan dat het waarschijnlijk gewoon een heel gevoelig dier is dat overal op reageert door te plassen: buurtkatten in de tuin, mijn zwangerschap.. Tja, dan zit ze gewoon écht niet op haar plaats bij ons!

14. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Nee precies. Het is heel moeilijk, maar ik denk gewoon dat we geen andere keus hebben.

Schreef het ook vooral hier neer om even mijn ei kwijt te kunnen. We zijn er nu al járen mee bezig en de laatste tijd beheerst het gewoon ons leven. Voor mijn gevoel ben ik er ook wel klaar mee, maar het is gewoon zo rot. Hiervoor neem je geen huisdieren..

15. Baylee

Baylee Fanatiek lid

21 jan 2008
    2.417
    0
    36
    TS
    Ik zou het gewoon proberen die Clomicalm er zijn al heel veel katten en natuurlijk hun baasjes mee geholpen en het is goedkoper dan een therapie!
    Bedoel als je echt geen andere uitweg meer ziet zou ik het gewoon even een paar weken proberen en kijken of er verbetering.
    Die kater wat ik kon die was ook gewoon lief, knuffelig en is ook een binnenkat ze merkten totaal niet iets van stress of wat dan ook.

16. Baylee

Baylee Fanatiek lid

21 jan 2008
    2.417
    0
    36
    Pushen ik geef alleen maar een tip
    Omdat ik dit wel vaker heb gehoord in het kattenwereldje waar ik in zit en het waren allemaal territorium problemen maar 90% ervan zijn wel allemaal opgelost
    Maar goed ik push niets ik denk maar zo liever dit middeltje proberen dan je kat naar een asiel te brengen omdat je als baasje gewoon ten einde raad bent en weet maar al te goed hoe het voelt als je ten einde raad bent.

17. Nicky Lohs

Nicky Lohs Actief lid

20 mei 2012
    470
    0
    0
    Oh wat herkenbaar! Hier ook zo'n kat, alleen piest de onze in de vensterbank en in de speelhoek van de jongste. Ook blaasgruis, dus speciaal voer en regelmatig blaasontstekingen. Soms wel 3 of 4 keer in 1 winter.

Wat wij nu doen is de kat niet meer buitenlaten als het koud is, daardoor krijgt ze al een hele tijd geen blaasonstekingen. Verder gaat ze 's nachts in de bijkeuken waar ook de kattenbak staat. Als we lang weg zijn zit ze daar ook opgesloten. Vindt ze niet leuk maar ze peinst er niet over om daar op de grond te plassen.

Ik heb wel besloten om de eerste de beste keer dat het gepies weer begint de kat weg te doen. Ik kan er echt niet tegen, zeker niet met kleine kinderen in huis. Mijn gordijnen zijn echt te smerig voor woorden, er zitten vlekken in de natuurstenen vensterbanken en ik vrees voor de babyspullen straks. 1 keer de kinderwagen/box/wipstoel/speelmat vol en het is einde oefening, ook al ben ik de enige in huis die er zo over denkt. Ze accepteert namelijk ook de antibiotica niet meer, ik ben al meerdere keren volledig opengekrabd en dan mag je tig keer achter elkaar voor een injectie á €40,-.

18. Baylee

Baylee Fanatiek lid

21 jan 2008
    2.417
    0
    36
    Nee is ook zo hoor bedoel als het niet nodig is dan moet je ze niet volproppen maar goed mss dat het mogelijk zou kunnen helpen maar dat is natuurlijk aan ts
    Weet wel dat je het goed bedoel hoor :)
    even off topic
    met enten gooi je er ook een hoop rotzooi in bv ze zeggen elk jaar in te enten tegen kattenziekte terwijl de enting wel 2 jaar werkt.
    Hetzelfde was tot een paar jaar geleden met de rabies enting elk jaar enten terwijl de entstof 3 jaar werkt gelukkig is dit laatste nu wel aangepast.

19. Hexje

Hexje Fanatiek lid

16 feb 2010
    4.474
    0
    0
    Friesland
    Hoi, ook ik herken je probleem, heb 4 katten waarvan 1 die ik met de fles heb groot gebracht en blaasgruis heeft *gehad* Hij krijgt al jaren speciaal voer. En zo ineens begon hij overal te plassen. Hij mag aan een lijntje in de tuin *loslopen niet is gevaar voor zichzelf lol* en dit is hij gewend en vindt hij prima. Ik heb uiteindelijk ook Clomicalm geprobeert en het werkt! In zijn geval heeft hij alleen maar stress om mij..... want stel je voor dat zijn "mama" er niet is...... Hij begon weer toen we op vakantie waren en iemand anders hem kwam voeren. Had de medicatie nog in huis dus de oppas gelijk gaan geven en toen was het weer over.... Dus misschien nog een laatste ding om te proberen? Ik zou trouwens ondanks dat ik het steeds moest opruimen en er gek van werd mijn kat er niet om wegdoen! Hij deed het op "vaste"plaatsen en die maakte ik altijd gelijk schoon met dettol dus gelukkig geen stink lucht in huis. Heel veel succes met het nemen van een besluit.

P.s als je hem naar het asiel doet en hij leert het niet af met een therapeut gaan ze hem dan alsnog afmaken?????

20. Angelala

Angelala Actief lid

3 apr 2008
    296
    0
    0
    Hoiihoii,
    Kan me goed voorstellen dat je er klaar mee bent;)
    Hebben zoiets soortgelijks gehad alleen dan met een hond(uit het asiel gehaald)...het voelde vreselijk maar heb ze toen terug gebracht naar het asiel..kwam haar daarna tegen met haar `nieuwe`baasje en daar zat ze op haar plek...en die vond het niet erg dat ze het hele huis onder plaste en poepte:)Maar ben nog steeds blij dat ik het heb gedaan want werd er gilend gek van:$Heb me wel erg schuldig gevoeld:(
    Liefs

Deel Deze Pagina