Ik heb even een korte vraag. Ik sta gelijk na mn verlof ingeroosterd voor nachtdiensten. maar mag/kan dit eigelijk wel? Ik las dat je 6 maanden geen nachtdienst hoeft te draaien maar wat als je werkgever je gewoon inroosterd en er geen rekening mee houdt? dan heb ik gewoon pech toch?
Lukt het niet om uw werk volledig uit te voeren? Maak dan met uw werkgever afspraken over aangepaste werk- en rusttijden. Hier heeft u recht op: regelmatige werk- en rusttijden extra pauzes (maximaal 1/8 deel van uw werktijd) een geschikte, afsluitbare ruimte om te kunnen rusten (met bed of rustbank) geen verplichting tot overwerk en nachtdiensten zwangerschapsonderzoek in werktijd. Tot zes maanden na de bevalling gelden deze regels (behalve de onderzoeken). kopje andere werktijden Arbo-advies.nl - Zwangerschap
Je baas mag je niet verplichten tot het werken in de nachtdienst de eerste 6 maanden na je verlof. Gewoon wat van zeggen, en desnoods de CAO er even bijhouden. w.s hebben ze hier gewoon niet over nagedacht, en is het een kwestie van even veranderen
Zoals al beschreven mag je baas je daar niet toe verplichten. Als je geen nachtdiensten wilt draaien mag je dat dus gewoon aangeven! Zelf ben ik meteen weer nachtdiensten gaan draaien, maar ik zag er in de eerste instantie erg tegenop. Ik gaf bv en wilde mijn kindje lekker thuis kunnen voeden 's nachts. Eenmaal aan het werk is het me ontzettend meegevallen en ben ik het gewoon blijven doen. Succes!
Ik zou idd ook zeggen gewoon aangeven en evt de wettelijke regels op papier erbij houden, die zijn wel te vinden via google.
ja zal eens kijken, heb het al door gegeven en er is al heel at meer opgelost maar of ze me niet inplannen na de bevalling betwijfel ik! Maar ben al heel wat wijzer geworden!