Haha die hebben we genoeg maar we wonen in een redelijk goedkoop huurhuis als de toeslag eraf is betalen we ong. 280 per maand dus dat scheelt een hoop verder zou ik het niet weten we krijgen nog wat kindtoeslag en zorgtoeslag maar moeten de riool en gemeentelijke belastingen wel gewoon betalen... We hebben geen auto dus dat zal ook wel veel schelen denk ik ..
Ik ben ook een thuisblijf mama. Maar ik zit ook in de ziektewet! Loop na mijn bevalling met erge buikklachten en er lopen nu allemaal onderzoeken. *snik*
Hier ook een bewuste thuisblijfmama, zou niet anders willen. Auto de deur uit en geen onzin-dingen kopen.
Ik ben ook thuisblijfmama sinds de geboorte van de eerste (2 jaar geleden)! En bevalt me heeel goed En we hoeven echt niet op de kleintjes te letten hoor. Doe gewoon mijn boodschappen, ik shop, gaan vaak dagjes of weekendjes weg, en ook op vakantie! We hebben 2 auto's en kunnen ook nog sparen .. Ligt er maar net aan wat je inkomsten en uitgaven zijn met 1 loon. Gewoon alles op een rijtje zetten, hebben wij destijds ook gedaan. Natuurlijk is het eerst even wennen, maar dat gaat snel.
Hier ook een thuisblijfmama. Heb twee kindjes, van 2,5 jaar en 16 maanden. Heerlijk vind ik het. In het begin heb ik het werk wel gemist, de contacten met collega's enzo, maar dat heb ik nu niet meer. Wel wil ik beginnen met een webwinkel zodat ik toch nog iets anders te doen heb dan alleen de zorg voor twee kindjes. En financieel gaat het goed, mijn man heeft een redelijk goed inkomen en we kunnen daar ook nog een klein beetje van sparen. Hebben een auto, doen gewoon de boodschappen en echt niet zuiig ofzo als ik eerlijk ben. Succes!
Hier is het plan om straks na de bevalling mijn baan op te zeggen (baas weet hiervan). Ik vind mijn werk ook niet echt leuk; heb 1,5 jaar geleden een carriere switch gemaakt die niet erg goed is bevallen uiteindelijk. (Was al op zoek naar een andere baan, toen ik zwanger bleek te zijn.) Wij hebben de afgelopen tijd de uitgaven goed bijgehouden, alle onnodige abonnementen, verzekeringen etc opgezegd. De mobiele telefoon- en internetabonnementen eens goed onder de loep genomen, enfin, eens even goed bekeken op welke vaste kosten we makkelijk konden besparen. Het zal je verbazen hoeveel overbodige/onnodig dure dingen daar tussen zitten! (Zo had ik 2 uitvaartverzekeringen EN een levensverzekering EN een ongevallenverzekering ). Het huis dat wij gekocht hebben, hebben wij op basis van mijn man zijn salaris gekocht (wel op beide namen). Het plan is dat ik straks mijn studie wat beter oppik. Studeren en werken gaat wel samen, maar je gaat niet echt heel snel (tenminste ik niet ). Of het thuisblijven bevalt, dat weet ik niet! Maar ik heb gelukkig de luxe dat ik altijd weer makkelijk aan een baan kan komen in mijn branche en met mijn diploma's.