Ouderschapsverlof en pensioen

Discussie in 'Weer aan het werk' gestart door red88, 7 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Wat zouden jullie aanraden, wel of geen pensioenopbouw over de uren waar ik ouderschapsverlof voor opneem.
    Het gaat om 20u per 4 weken. Ik had er in eerste instantie voor gekozen om het niet te doen maar in m'n bevestigingsbrief staat van wel.
    De verschuldigde premie wordt verrekend op het moment dat ik weer m'n volledige salaris ontvang. Iemand een idee om hoeveel geld dat gaat? Ik werk in de zorg, heb normaal gesproken een loon van ca. 1000 euro en nu met ouderschapsverlof ongeveer 800.

2. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.555
    528
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Ja ik zou het wel doen, het scheelt je toch altijd weer in je pensioenopbouw. Zeker met al dat geouwehoer over de AOW enzo ;)
    Alleen wel vreemd dat ze die afrekening pas doen wanneer je weer volledig werkt. Bij mij wordt de pensioenpremie gewoon al tijdens mn OV ingehouden. Dus ik krijg betaald voor 32 uur (4 uur OV) en mn pensioenpremie wordt berekend en ingehouden over 36 uur.

Misschien even bij je werkgever/personeelszaken navragen hoeveel dat gaat zijn en in hoeveel termijnen dat wordt afgerekend.

3. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Ik heb op mijn loonstrookje gekeken en bij 92 uur werken (4 weken) is er 98,25 euro ingehouden.
    Mijn contract is 92-104 dus gemiddeld zeg maar 100 uur.
    Dan zou het om 20 euro per maand gaan.

In m'n brief staat ....in dit geval wordt de verschuldigde premie verrekend op het moment dat u weer volledig salaris ontvangt'.

Maar als ik m'n volledige ouderschapsverlof opneem, gaat het om 30 maanden en zou het om 600 euro gaan, wat voor mij een behoorlijk bedrag is.

4. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Ik denk dat ik maar even ga vragen of ze idd niet de premie over 92u kunnen inhouden, die 20 euro per maand mis ik niet, maar zo'n groot bedrag is wat minder leuk.

5. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.555
    528
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Ja dat kan ik me voorstellen inderdaad. Zeker wanneer je normaliter ongeveer 1000euro op je rekening krijgt...dan is 600 echt een hele hap.

6. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Ik heb het nagevraagd maar helaas kan het niet. Ik moet dan nl. de werkgeversbijdrage ook betalen.
    Dus dan maar geen pensioenopbouw over die uren.

Deel Deze Pagina