Thuisblijfmama's deel 2!!!

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Sannaa, 24 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sannaa

Sannaa Fanatiek lid

12 jan 2009
    2.232
    0
    0
    Velsen
    Hier een paar cakejesbak-foto's!

Eerst moet je met de mixer het deeg mixen:

2. Sannaa

Sannaa Fanatiek lid

12 jan 2009
    2.232
    0
    0
    Velsen
    Dan moet je alles even goed roeren, dat moet je wel heel precies doen:

3. Sannaa

Sannaa Fanatiek lid

12 jan 2009
    2.232
    0
    0
    Velsen
    En als laatste gaan de cakejes in de oven en mag je lekker van het deeg proeven!!

4. fafje

fafje Niet meer actief

sanna, wat super leuk die foto's....Luca is eecht een mannetje dat je goed bezig moet houden heh...of valt dat wel mee...hij vindt het in elk geval altijd erg leuk in de keuken :D

Ja ik wilde het even aankijken...maar merk dat het nu blijft...dus ik ga vanavond of vanacht geowon of zn kamer blijven en kijken hoe ik het ga oplossen, dan maar even weinig slaap voor mij...
    Ben benieuwd, dnek eerlijk gezegd dat het met de ontwikkeling en of verlatingsangst of iets in die richting is, wnat het wel ineens zo...vandaag trouwens erg onrustig einde van de dag, omdat ie vecht tegen zn slaap...doet ie normaal niet, nu dus wel...hij wilt vooral alles graag zien...
    Ja ik bespreek het gewoon met manlief wat het beste te doen..hem eruit sturen schiet niet op, wnat meestal moet hij al na een uur opstaan...en het hoeft van mij ook niet!

@hier, heerlijke dag op scheveningen gehad!

5. Sannaa

Sannaa Fanatiek lid

12 jan 2009
    2.232
    0
    0
    Velsen
    Over Luca: hij kan heerlijk spelen, gewoon alleen. Ik hoef hem niet veel te entertainen, hij zegt veel tegen me en vraagt of iets mag of niet, maar dingen zoals dit, bakken doen we heel weinig en doe ik meer voor hem om hem te laten zien hoe dingen werken.
    Het is een makkelijk kindje.

@fafje: Lastig hoor! ALs het verlatingsangst is, is het ook niet fijn om juist nu streng op te treden wat betreft in bed nemen, Misschien is het dan wel beter om te wachten tot hij minder last ervan heeft? Ik ken moeders die helemaal erin meegingen en zelfs haar studie even stopte om volledig met haar kind mee te kunnen gaan in zijn angst, nu vind ik het een beetje een moederskindje geworden. Of het ermee te maken had weet ik niet hoor, maar het was wel erg extreem, ze kon 3 weken lang de deur niet uit. Wat ik wil zeggen is dat hij nu gewoon zelfstandig is, en dat je ook niet te streng hoeft te zijn. Als je denkt dat hij eraan toe is moet je het doen, maar maak het niet te moeilijk.

6. fafje

fafje Niet meer actief

sanna, ohh wat goed van Luca, scheetje! (bekeek laatst de foto;s van toen hij baby wa,s ohhhh wat een schatttttttje! met zn bolle hoofdje, onwijs leuk!)

@mirza, ja precies en tot nu toe, vind ik...heb ik het telkens wel goed aangevoeld...dus tot op zekere hoogte mee gaan...ik test het met bepaalde dingen uit...van die maniertjes, waarvan ik weet...en nu meent ie het...of nu is hij gewoon "onrustig/moeilijk"....etc etc..
    Alleen ik ga nu niet gelijk hem pakken om in be dte leggen (om zelf beter te slapen ), ik ga eerst es kijken hoe ik hem kan bedaren in zn eigen kamer, en dat ie dan de rust weer vindt zelf te gaan slapen, desnoods blijf ik wel in de kamer bij hem...

want ik heb ook die dingne in mijn omgeving, bij 1 tante slaapt het kind nog steeds ( lees 10 jaar) bij haar moeder en wordt nog steeds snachts wakker

7. Sannaa

Sannaa Fanatiek lid

12 jan 2009
    2.232
    0
    0
    Velsen
    @fafje: sowww nog steeds bij haar moeder in bed. No way!! Haha! Ik denk dat mijn man dan niet gelukkig zou zijn...
    Ja als je dat in je omgeving hebt, dan kan ik me voorstellen dat je dat koste wat kost wilt voorkomen. Trouwens jij bent zijn mama en weet toch het beste wat goed voor hem is!

8. elsie22

elsie22 Niet meer actief

@fafje jeetje met 10 jaar nog steeds bij moeder in bed! sam wilde vanmiddag ook niet slapen maar als ik hem ging troosten ging ie weer lachen dus ben gewoon weg gegaan, want hij was echt moe. zodra ik weg liep was het huilen, heb het even gelaten en toen ging ie wel slapen.

@sannaa wat een leuke foto's!

@hier vanmiddag met vriend en sam naar de kinderboerderij geweest, wilden ook nog een ijsje maar er stond een hele rij, zelfs buiten dus maar niet gedaan. was wel lekker geweest.

9. fafje

fafje Niet meer actief

Palmie, ja heh hoort er allemaal bij!...hihi jeetje 1 slaapje....hoe is ze daaronder...wel vrolijk, of heeft ze er nog moeite mee?
    Hoe is het met jou, en stoppen met roken!!???

sanna, nee precies, maar ik ben ookw eer niet zo dat ik per se mijn "ding wil door drukken, omdat ik bang ben daarvoor! Natuurlijk wil ik hem dat niet aanwennen, omdat ik nou eenmaal graag wil slapen...zo zielig moet ik het weer afleren...

nee ik ga even goed kijken wat er aan de hand is...ik merk het wel dat het "ineens" ander gedrag is...

Elsie, oh wat leuk! ja lange rijen, gister waren we op Kijkduin, wilde ik ook een ijsje,...maar nee, ik had ehct geen zin zo lang in de rij te staan!
    Ik heb nog een Marsijsje in de vriezer:p die ga ik zo eten!

10. elsie22

elsie22 Niet meer actief

@fafje oh kijkduin daar woont mijn oma echt heel dichtbij! ben er al zo vaak geweest:)
    nee ik had echt geen zin om te wachten op een ijsje dan hoor! en vriend ook niet. volgende keer beter.

11. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Zo we zijn weer thuis..

Vanmiddag babydump, nou dat was vanaf de ingang file lopen!! We hebben in ieder geval een kinderstoel.. We hebben de groene triptrapstoel..

Buggy's en autostoelen hebben we niet eens naar kunnen kijken zo vol stond de winkel! Maarja heeft gelukkig geen haast dus we moeten maar een keer als mijn man vrij is op maandag..

Daarna nog even in eindhoven centrum wat gedronken en net bij schoonzus frietjes gegeten...

Nog even tv kijken en dan lekker naar bed..

12. elsie22

elsie22 Niet meer actief

@sandraske jeetje wat een drukte zo op een zondag in een winkel! maar gelukkig hebben jullie de stoel.

13. elsie22

elsie22 Niet meer actief

goeiemorgen meiden!!

hier goed geslapen, sam gisteravond al vroeg op bed gelegd om 18.45 want hij was erg moe en sliep ook meteen. gistermiddag wilde ie niet slapen, sliep pas rond 14.00 uur en werd om 14.45 alweer wakker, normaal slaapt ie wel anderhalf tot 2 uur dus dit was echt te kort. maar hij werd pas om 7.15 wakker! had verwacht dat ie wel vroeger zou zijn omdat er vroeg in lag, maar niet dus.

fijne dag allemaal!! nog plannen?

14. fafje

fafje Niet meer actief

goede morgen!

sandraske, fijn dat je geslaagd bent! mooi een triptrap!

elsie, ohh wat was ie moe dan heh!!

@hier, nou zo onrustig is mirz anog nooit geweest...ging om 19u in naar bed, wel meteen slapen...23 uur wakker, 1 uur wakker, 3 uur wakker...om 3 hem eruit gehaald om te weigen naast zn bedje...en dat werkte goed...daarna is hij ook verder gaan slapen..
    Werd wakker met een drolletjes...en later in zn poepluier wat hardere ontlasting, wie weet was dat het...zou kunnen...

Nu ligt ie lekker ochtenddutje te doen...ik ga mezelf ff klaar maken, dnek straks ff lekker wandelen, zonnetje is er in elk geval!

15. Sannaa

Sannaa Fanatiek lid

12 jan 2009
    2.232
    0
    0
    Velsen
    @fafje: mmm vermoeiende nacht zeg! wieweet speelde de ontlastin wel mee. Kan natuurlijk best!

@elsie: lekker uitgeslapen, dat is fijn!

Hier is luca weer naar de PSZ ik ga even schoonmaken! Tot later!

16. elsie22

elsie22 Niet meer actief

@fafje jeetje dat is wel erg onrustig idd!

@sannaa ik heb net ook hier ff een flinke was opgevouwen, wasmachine aangezet, afwasmachine aangezet, beetje opgeruimd en nu ff met sam een koekje eten en wat drinken en dat kan ie ff naar zijn bedje toe.

17. fafje

fafje Niet meer actief

vraagje....in mijn omgeving zegt iedereen dat ik Mirz aal moet inschrijven bij een pzs

wanneer moet zoiets dan, en hoe kies je!? ik heb al wat op internet gekeken, maar zie over het zelfde "kombijons-hetiszogezellig" praatje...

18. elsie22

elsie22 Niet meer actief

@fafje misschien is het goed om te kijken hoe lang de wachtlijsten zijn! dan kan ie gelijk met 2 jaar naar de psz toe.

meiden ik ga een andere nickname bedenken want er zijn mensen op dit forum uit mijn omgeving waar ik niet zo goed contact meer mee heb en nu kunnen ze zo zien dat ik het ben en dat vind ik niet zo leuk! maar weet alleen nog geen nickname.

19. fafje

fafje Niet meer actief

elsie, ja idd, maar op elke site staat pas vanaf 2,5 precies..

hmm andere nickname....die zou ik maar niet hier hardop bedenken dan :p

20. elsie22

elsie22 Niet meer actief

@fafje haha nee idd.. maar als ik dan dus een andere nickname heb dan laat ik het wel weten:)

Deel Deze Pagina