Thuisblijfmama's deel 2!!!

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Sannaa, 24 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.480
    113
    goedenmorgen dames

Nou hier gisterenavonde een Ms K die compleet uit haar dak ging toen ze in bed lag, uiteindelijk na een uur hebben we haar rustig gekregen door haar uit bed te halen, schone luier aan te doen , winterslaapzak verwisseld voor een zomerzak, weer een verhaaltje voorgelezen en even gepraat te hebben.
    Had haar namelijk naar bed gebracht toen haar tante hier was en daar was ze het niet mee eens, dus erkent dat we snappen dat ze boos is/was maar dat het toch echt bedtijd is.
    Gelukkig is ze na nog even mopperen toch lekker in slaap gevallen.

Onrustig slapen heeft Mr K ook gehad vanaf 6 maanden tot ongeveer 8 maanden, maar die draaide zich toen om op zijn buik en kon dan niet meer terug draaien. Dus ben ik er in die tijd vaak uitgeweest om hem terug te draaien.
    Denk dat het goed is als je inderdaad even op de kamer blijft om te observeren, dat heb ik ook wel eens gedaan en er bij Ms K ook achter gekomen dat ze vaak gewoon in haar slaap huilt en het sneller over gaat als ik er niet op reageer.

Fafje als hij last heeft van de ontlasting kun je ook door elke fles die hij krijgt een theelepel plantaardige olie doen. Dit heeft toen der tijd bij Mr K heel erg geholpen.
    Je kunt ook het bedje schuin zetten, zo helpt de zwaartekracht wat mee.
    Extra water door de fles kun je ook doen (zo'n 10 cc) maar dan moet je wel zeker zijn dat hij dat allemaal op drinkt want anders krijgt hij dus weer te weinig voeding binnen.
    Druifjes laten eten is ook goed voor de stoelgang.
    En als het echt vast zit kun je ook lactulose kopen (is in de vrije verkoop verkrijg baar maar je kunt ook overleggen met je huisarts)

2. fafje

fafje Niet meer actief

pluk, ja dankje! opzich drinkt ie best veel water en allemaal laxerend fruit...nougoed volgens mij is het er nu uit! :D

we zullen zien vanacht!

3. elsie22

elsie22 Niet meer actief

@fafje ik hoop idd dat mirza vannacht beter zal slapen. hier heeft sam zijn ochtenddutje overgeslapen, wel in bed gelegd maar slapen deed ie niet lag steeds op zijn buik in bed, dus na bijna drie kwartier hem er maar uit gehaald! nu ligt ie lekker te spelen ben benieuwd hoe lang ie het volhoud en hoelang ie tussen de middag dan slaapt.

4. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Fafje ik gebruik standaard kindicol van vsm voor de ontlasting, Rienke heeft er ook veel last van...

Rienke vanmorgen uitgeslapen tot half negen dus dat was fijn! Vandaag een rommeldag, mijn man is vrij dus die is allerlei klusjes aan het doen.. Vaatwasserzeepbakje kapot, slot achterdeur kapot, triptrap in elkaar zetten en zometeen met de loodgieter een nieuwe wc-pot plaatsen...

De wc-pot heeft zijn beste tijd gehad, lekt aan alle kanten, maar volgens mijn schoonvader heeft hij die nieuw laten plaatsen toen hij in dit huis ging wonen en dat is 36 jaar geleden :D

5. elsie22

elsie22 Niet meer actief

@sandraske hier ook een man die vrij is! maar nu is ie wel even weg ook klusjes aan het doen.
    oh die wc pot is als nieuw, pas 36 jaar oud:D haha;)

6. fafje

fafje Niet meer actief

ja opzich had ie alleen last in de eerste week van bijvoeding, maar nu peopt ie wel 1 a 2 x per dag hoor...gaat op zich goed...mss iets teveel banaan gehad of zo ik weet het niet!

7. elsie22

elsie22 Niet meer actief

@fafje banaan werkt idd verstoppend, dus dat zou ik dan idd niet al te veel geven.

8. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    pruimen werkt ook goed en bruine bonen.. Alleen worden ze daar ook winderig van, Rienke wel in ieder geval..

Rienke peuzelde net bijna een hele boterham (zonder korst) naar binnen, ineens heeft ze de smaak te pakken!

9. fafje

fafje Niet meer actief

sandraske, oh wat goed!! zo heerlijk als je ziet hoe goed ze kunne eten!

10. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    alleen na drie stukjes is ze te lui om zelf te eten dus moet ik het erin doen, doe ik dat niet dan is het gillen :D nu al een (drama)queen!

11. fafje

fafje Niet meer actief

hahaha wat schattig, ach joh...nog tijd zat om het Zelluf te doen :p

12. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.480
    113
    Straks is het andersom dan wou je dat je mocht helpen maar dan gillen en schreeuwen ze omdat ze het zelluf willend doen. :D

Het vogelraadsel is opgelost door de woningbouw, we hadden dus een gat in ons dak (bij de dakgoot), die is dus weer dichtgemaakt.
    Gelukkig maar want we hadden Mr K verteld dat het beest perongeluk door het raam was gevlogen want hij wilde nu al nauwelijks meer in zijn kamer slapen en checkte dus angstvallig of de ramen wel dicht waren.

13. elsie22

elsie22 Niet meer actief

@sansrakse haha nu idd al een dramaqueen! wel leuk dat er pit in zit! dan word nog wat:D

14. elsie22

elsie22 Niet meer actief

vanmiddag even op stap geweest samen met mijn vader en vriend en sam natuurlijk! ben het kruitvat binnen geweest en heb de luiers in de aanbieding gekocht een doekjes om gezichtjes&handjes mee schoon te maken, weer een stapje verder in de goeie richting!:) later op de markt nog een loempia gegeten en eenmaal thuis wat gedronken en nog een stukje gewandeld met sam en mijn vader. me vader zei dat ie vond dat ook mijn conditie vooruit gaat. nu nog die stomme angsten uit mijn hoofd, maar dat zal wel tijd nodig hebben.

15. fafje

fafje Niet meer actief

heey Elsie wat goed!!

zelf in de winkel geweest dus...en het klinkt idd zo dat je conditie zeker verbetert is!!
    Gaat de goede kant op...niet te snel gaan, maar vooruitgang is altijd goed :D...die angsten moet je gewoon proberen los te laten wnaneer je je helemaal lekker voelt!

16. Sannaa

Sannaa Fanatiek lid

12 jan 2009
    2.232
    0
    0
    Velsen
    @elsie: wow wat goeddd! Echt goed van je. Nou wel trots op jezelf zijn en het niet afdoen als iets van ach.. t kan beter of zo. Dit is gewoon heel erg knap hoor!!!

wij gaan zo lekker eten. snijboontjes met polenta en lamssparerib lekker hoor!

17. elsie22

elsie22 Niet meer actief

@fafje ja samen met mijn vriend had hem een beetje vast aan de arm en me vader sam zijn wagen duwen en daar ging ik dan, koste eerst wel even wat doorzettingsvermogen maar ik heb het gedaan! en idd die angsten zullen denk ik ook wel verdwijnen als ik nog wat sterker word en meer conditie krijg.

18. fafje

fafje Niet meer actief

wij eten lekker gamba's, rijst en ik denk gewokte broccoli!

elsie, echt goed meissie!

sanna, lekker! eetze

19. elsie22

elsie22 Niet meer actief

@sannaa ben ook trots hoor!! weer een stapje in de goeie richting!:D eetsmakelijke hier nog geen idee wat we gaan eten hihi koelkast ligt vol met vlees, maar vriend moest nu nog heel even weg en dan zien we het daarna wel, dan eten we als sam op bed ligt.

20. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    @elsie weer een stap in de goede richting! dat gaat helemaal goed komen!

@eten ik heb net een maaltijdsalade op, manlief is toch even gaan werken, personeel moet overwerken dus hij vond dat hij het dan niet kon maken om er niet te zijn..

Rienke lag om 18 uur al op bed, ze zat al bijna te slapen tijdens het eten.. Heeft een beetje een slaapdag, ze is echt heel weinig wakker geweest vandaag..

Deel Deze Pagina