Elsie; je kunt ook nAar de acupuncturist gaan He? Kan echt een goede hulp zijn. Ik heb er zelf heel veel aan gehad. Was het eerste jaar na de bevalling heel moe en sliep slecht. Nu gaat het veel beter dankzij de acupunctuur.
@fafje, zo'n schuimrubber/foammat hebben wij ook, merk zeker dat rienke daar beter op kan draaien dan in bijv de box.. ik zit me suf te denken waardoor het eczeem getriggerd kan worden maar kan niks bedenken tot nu toe.. ik was al vanaf het begin met zelfde wasmiddel, verzoringsprodukten ook niet veranderd.. Het enige wat overblijft is voeding, maar wat? @elsie medicijnen is inderdaad niet alles, maar als het helpt? (ken er genoeg die a.d. gebruiken) Ik zou inderdaad wel eerst medische dingen uitsluiten @hier weer een probleem erbij, op Rienke's kamer is de temperatuur opgelopen naar 27 graden vanmiddag doordat bijna hele dag de zon er op staat.. veel te warm dus, ik ging uurtje geleden kijken en ze voelde helemaal klam van het zweet dus heb haar voorzichtig overgelegd naar ons bed (met een constructie aan kussens er omheen) waar het een stukje koeler is.. Even nadenken hoe we dat gaan doen als het nog warmer wordt..
sandraske, oeh lastig is dat heh.. hmm tja peer, aardbei, melkproducten, citrus, ...moeilijk zeg...ik roep maar wat...je zou es kunnen kijken wat ze de afgelopen dagen heeft gegeten.. Volgens mij is het zo, dat een allergie kan ontwikkelen, dus ookal was ze voorheen nog niet allergisch ervoor.. wie weet heeft ze wle een btj hooikoorts, die zich uit op dr huid..of had ze het altijd al?! ehct vervelend, en zo zielig als het erg jeukt! Bij mij zel fhelpt het als het erg rood op opgezwollen bultjes zijn ofzo..btj sudocreme of bepanthen...!
Elsie, wat vervelend meid maar ja als medicijnen enigzins helpen zou ik dat wel overwegen hoor want dit is ook niet wat! Sandraske, wij hebben dat ook dat het zomers qua temperatuur erg kan oplopen en wij houden dan zoveel mogelijk alles dicht en doen Chloé luchtige dingen aan. Vervelend hoor die exeem, kan je haar niet laten testen op allergieen? Fafje, hoe is het eiegenlijk met jouw gezondheid, hoe voel je je? Tukker, hoe is het met jullie tuin, daar was je toch mee begonnen?? Waterlelie, waar ben je?? Hoe gaat het met je kleine hummel? Hier gaat het wel, Chloé is vannacht niet wakker geweest, sterker nog ze slaapt nog steeds Ik moet deze week ook de ha bellen want heb het gevoel dat ik van een of ander iets een tekort heb want voel me vaak leeg, misselijk en duizelig, gister ook weer zo'n dag en nu voel ik me erg slapjes! Wij hadden via marktplaats een tuinset gekocht en gister opgehaald, erg mooi Vanmiddag verjaardag van Chloé der neefje die word 6!
goeiemorgen meiden! @medicijnen, ik wil eerst gewoon weten of het echt niet mijn hb is of een vitamine te kort, als dat het niet is ga ik wel over medicijnen na denken, want dit is idd niks! ben vandaag ook weer slap, gister voelde ik me eigenlijk nog beter, maar dan wel voor het bloed prikken. kan weer heel weinig nu
goede morgen! palmie, ja laat je dan ook maar prikken, want dat klintk niet gezellgi ..hihi ja met mij gaat het dus echt heelmaal goed...die medcijnen helpen echt, moet echtttt even weer langs gaan om te prikken, en dan kijken of het zonder kan..maar als ik zwanger probeer te wordne, moeten ze mn schildklier waardes wel nauw in de gaten houden..omdat door die hormoondingen het dan weer omlaag kan gaan enz...maargoed..dan maar wat vaker bloed prikken..! Heb jij trouwens het gevoel dat je nu echt verlost bent van de sigaretten? of heb je nog steeds die drang wel? bij mij was het ehct snel over! gelijk een afkeer! @waterlelie, die zie ik nog wel op Facebook, helaas niet meer hier...dnek dat ze het drukjes heeft, natuurlijk zwanger en dna met die kleine! Elsie, ja meid hoop dat er snel duidelijkheid komt.. @hier, Mirza heeft bij mij geslapen vanacht, oh oh oh hij werd 2330u btj overstuur wakker, en ik dnek door al dat gekruip en voort bewegen, hij kan nu trouwens echt snel!ik dnek ehct binnen een week dat ie kruipt!...hij gooit nu ehct telkens die knietjes eronder en blijft dan een poosje zo zitten, hij moet ff wat meer kracht krijgen en dan gaat ie hihi Manlief had toch nachtdienst, maar ik had me voorgenomen dat niet meer te doen...heb het ook al een hele tijd niet meer gedaan...maar nu dahct ik...het is nu aan het begin van de avond, dan kunnen we beide gewoon goed slapen..en ja hoor 0730 sloeg hij me wakker
eczeem hier 2 kindjes met eczeem dus enige ervaring zodra de weerstand minder is (door iets simpels als verkoudheid of inenting) dan zal de eczeem meer aanwezig zijn omdat het gewoon de kans ertoe heeft door de verminderde weerstand. Als je wilt kijken of voedsel toch de oorzaak is (wat naar ik weet met atopisch eczeem, die die van mij hebben, niet vaak voorkomt) moet je echt gaan opschrijven wat er gegeten wordt en hoe de eczeem zich gedraagd en dit voor langere tijd. Als er dan na 2 of 3 keer de eczeem erger wordt na het nuttigen van een bepaald voedingsmiddel kun je dat uit het dieet schrappen en er vanuit gaan dat dat een trigger is. Advies voor kindjes met eczeem is te wachten met citrusvruchten, kiwi een aardbeien totdat ze een jaar zijn geweest omdat die allergeen zijn. wassen Dat doen we hier met allerlei soorten wasmiddel maar meestal die van de liddle, als wasverzachter gebruiken we azijn, azijn maakt de was zacht maar haalt ook alle zeepresten uit de kleding en als bijkomend voordeel ontkalkt het ook nog eens je wasmachine. verzorgingsproducten helaas is het hier gebleken dat vooral mr K erg sterk kan reageren op verzorgingsproducten. Zo is hij allergisch voor de meeste zonnebrandmiddelen, hij kan alleen tegen die van de cien van de liddle. en tegen iets simpels als uierzalf kan hij ook niet. Goed hier gisteren toch nog met enige spoed naar de huisarts geweest toen beide kinder na hun middagslaapje met over de 40 graden koorts wakker werden. Mr K bleek een oorontsteking te hebben gehad en moet morgen een longfoto laten maken om zeker te zijn dat er niet weer een longontsteking zit. Ms K bleek een dubbele oorontsteking te hebben, haar amandelen zijn ontstoken, haar holten zitten helemaal dicht en heeft een drekoog. Die heeft antibiotica gekregen en wordt bij de volgende keer door gestuurd naar de kno arts. Zo en nu gaan we even boodschappen doen want mama wordt gek van die 2 die elkaar steeds weer in de haren vliegen.
pluk, jeetje wat zielig zeg voor ze!!! Hoe kan een kindje dat eigenlijk krijgen, oorontsteking, ik lees dat hier altijd, maar in mn familie en omgeving komt t nooit voor...dus weet er eigenlijk niets van.. @trouwens, ik zag dat het zou gaan regenen echt irritant, heb nu mn was wel buiten hangen...ik ga laer op de dag alleen eventjes paar kleine dingne halen
@fafje misschien is het bij idd ook wel mijn schildklier, daar is ook op onderzocht, maar de volgende keer dat ik bloed moet prikken vraag ik denk ik of het thuis kan gebeuren i.v.m gister en angstaanvallen en dan ben ik toch liever thuis. maar die mevrouw die mij ging prikken dacht echt dat het mijn HB gehalte was die omlaag is gegaan, ookal is die 2 maanden na de bevalling ook gecontroleerd, heb geen idee of dat dan nog omlaag kan gaan eigenlijk.
Fafje, ik heb af en toe nog wel zin in een siggaretje maar niet extreem zeg maar, kan er wel van afblijven en dat doe ik dan ook Pluk, sjee meid beide kinderen ziek is ook geen pretje, sterkte!
@palmie goed hoor dat je nog steeds gestopt bent met roken! @pluk sterkte met de kids! @hier het gaat eigenlijk best aardig, ben wel moe, maar heb ook wel een druk weekend achter de rug en gister zat ook niet echt mee, vannacht wel goed geslapen en voelde me eigenlijk ook wel uitgerust vanmorgen. heb wat opgeruimd in huis en de was machine net voor de derde keer aangezet. verder wel wat meer rust tussendoor maarja komt wel weer goed
Je hebt weleens van die dagen dat alles verkeerd gaat of anders loopt, nou dat was hier vandaag... We hebben al in een hagelbui gelopen, met mijn vinger tussen de deur gezeten, rienke van top tot teen onder de poep dus haar in bad, draai ik de douchekop open in plaats van de badkraan, dus ik ook zeiknat! En toen dacht ik net, ik ga een lekker ei bakken.. Loopt de hond tegen me aan en pats daar lagen de eieren! Nou daar zit ik dan op de bank, met een cracker
Zullen we ruilen, ik jouw pech dag en jij mijn elkaar constant in de haren vliegende kinderen. Man wat zal ik blij zijn als die 2 straks in bed liggen.
@pluk behangplaksel al geprobeerd?? of ducktape?? @fafje kan er nu ook wel om lachen eigenlijk, ga maar op tijd naar bed dan kan er weinig meer mis gaan..
haha ja ik wie net zeggen, gelukkgi is de dag al bijna voorbij ...sms heb je van die dagen heh... ik had vanavond een vlam in de pan pfff was ook ff spannend trouwens mirza kruipt ehct bijna nu, hij ontwikkelt zich echt per uur ofzo.. hij staat nu telkens op zn knietjes te wibbelen en probeert dan met zn knieen te stappen zegmaar...heel leuk! Hij weet nu gewoon dat ie alles kan pakken, vanmiddag kam ie me zelfs achterna de gang in..natuurlijk wel in slakkentempo...wnat tussendoor rust ie uit haha
elsie, ach ja wie weet gaat Mirza wel laat praten...al moet ik even zeggen dat hij sinds vandaag dus ook ma ma ma ma zegt, maar nog niets los het woord "mama"...ik zeg het steeds, maar dan doet ie gewoon mamamamamama hahaha...en vooral als ie dus aan het stunten is met die knieeen, lijtk een btj op klaagzang mamamamama hahahah
@fafje idd de een gaat met praten harder en de andere lichamelijk, maar uiteindelijk kunnen ze het allebei!