Denk dat het een kwestie is van gewenning, kijk zelf overdag ook geen tv eigenlijk.. Hoop dat ik het vol ga houden zo, ik heb er namelijk een bloedhekel aan dat kinderen altijd maar voor die tv worden gezet of achter de computer. Als onze neefjes hier komen, is het eerste wat ze vragen mag ik op de computer of mag de tv aan, NEE! Inmiddels geen probleem meer want ze hebben alledrie (6, 7 en 9 jaar) een nintendo ds. Zitten ze met zijn drieen op de bank te gamen. Kan me er echt aan irriteren maargoed das mijn ding. Ik heb wel vaker disccusies hierover met mijn schoonzussen, net als over eten, drinken, opvoeding etc. Ik ben gewoon iets strenger in bepaalde dingen, komt waarschijnlijk door mijn eigen opvoeding.. Vannacht ging het hier al weer wat beter, het was half zes ipv half twee. Enige nadeel is dat ze niet meer wilde slapen dus maar naar benenden en om acht uur weer terug naar bed. Ze heeft echt zo'n last van luieruitslag, echt vuurrode billen.. Het enige wat helpt is de zwitsal zinkzalf, vanmorgen gesmeerd en warempel het is al stukken minder rood. Nou ik ga weer verder, stofzuigen (alweer) en dweilen. En afspraak maken bij de hondenkapper voor een keertje goed wassen en fohnen en borstelen, hoop dat het scheelt in de rondvliegende haren hier in huis.. @elsie succes met de pijn!!! ik heb er niet echt lang last van gehad maar bij mij zijn ze getrokken...
fafje ik dacht er precies hetzelfde over, als hij iets ouder is en we kunnen gaan knutselen, voetballen en lekker in de speeltuin rommelen dan ga ik dat zeker stimuleren. Nu kan ik nog niets uitleggen of aan hem vragen te doen. Ik kan hem ook nog niet uitleggen dat we straks iets leuks gaan doen. Ik ben zelf lekker buiten opgegroeid. Lekker buiten spelen, hutten bouwen etc. Dat wil ik zeker dat hij ook gaat doen. We zijn nu druk aan het oefenen met lopen. Tandarts hè bah succes
sandraske, ik deel die mening ook zeer zeker hoor.. kijk ik heb meer problemen met bijv...moeders die hun kinderne niet zel fkunnen/willen vermaken en dus maar een dvdtje opzetten zodat het kind stil is... persoonlijk kijk ik wel veel tv...maar zet de tv ook vaak op radio... smiddags kijkt ie nooit tv...ik schat dus 1 uur perdag aan tv ofzo.. en ik dnek als je dat in stand kan houdne, is het ook duidleijk voor je kind...dus niet altijd maar kijken...gewoon bepaalde momenten....maar ik geniet er wel van als hij heelrijk staat te klappen of zwaaien als hij iets ziet wat ie leuk vindt... straks kan ie veel meer doen, dara heb ik zo'n zin in...lijkt me heerlijk om te zien hoe hij creatief kan zijn...of btj buiten voetballen enz..dat soort dingen kunnen nog niet...half uurtje met mij buiten spelen en hij is al moe... soms zie je gewoon dat kids zichzelf niet kunnen vermaken omdat ze OF met iemand willen spelen OF tv kijken..maar iets ertussen kennen ze niet...dat vind ik echt 10x niks..
Inderdaad vaste momenten tv wil ik ook aan vast blijven houden. 's morgens ff en 's avonds net voor het eten (nu nog 's middags overigens).. Hier staat wel de hele dag muziek aan (kinderliedjes meestal) Ik merk gewoon dat ze dat rustmomentje wel even nodig heeft aan het eind van de dag. Zeker als ze de hele dag op kdv is geweest. Buiten spelen heeft inderdaad nog weinig zin hier, eerst maar eens staan en lopen. Ze gaat nu wel steeds meer staan dus gaat de goede kant in. Mijn man heeft de openingstijden van de garage aangepast EINDELIJK, hij is nu doordeweek maar tot 18 uur open ipv tot 19 uur (vrijdag 20 uur)!! Hij is natuurlijk voortaan alleen na 18 uur want dan zijn de monteurs naar huis en zijn zakenpartner is gestopt natuurlijk, mijn zwager heeft een tijdje 's avonds gewerkt bij hem zodat hij niet alleen zat maar die heeft nu ook weer een baan dus dat gaat niet meer. Ik vind het ook helemaal niet erg en hij ziet hij Rienke nog voor ze naar bed gaat
nou das een stuk gezelliger!!! toch fijn, kan manlief nog wat uit handen nemen voordat mevrouwtje naar bed gaat enz... hier helaas afgelopen 10 wkn adersom, is elke dag pas 19u thuis..en vaak gaat meneer hier kort erna naar bed...gelukkgi is het tijdelijk en vanavf november weer normalere tijden....vind dat zo sneu voor kleine man...gelukkig belt ie elke dag ff, en kan ie zn stem horen en geeft ie kusjes aan de telefoon en gaat zwaaien hihi Wat gaan jullie eten!? ik niets bijzonders heb niet zo'n zin, heb chipulataworstjes gehaald, gekruide krieltjes en maak er gewokte brocolli bij ofzo...
Hebben jullie trouwens speelgoed voor in bad? Rienke speelt met een lege shampoo fles en verder niets.. Ben aan het kijken voor sinterklaaskadootjes en ik bedacht me dat badspeelgoed misschien wel leuk is..
ja heel veel zelfs haha...voor zn verjaardag heeft ie die Octopus van Vtech gekregen ehct super leuk..bubbelmachine met liedjes en knopjes drukken..da staat dus sowieso aan... verder veel badeendjes, balletjes, stapelbekers....hij wijst aan wat ie wilt..en dan speelt ie lekker...met het schuim spelen is ook favoriet of "ik zag 2 katten, in 't water spatten, oh dat wad een woooonder...enz" en dan KEIHARD spetteren hahah
haha aaaa had het kunnen weten...haha nee hoor grapje! maar dat heb ik ehct nog nooit gedaan ...hmmm ik ga wat receptje sopzoeken, heb ook wel weer es trek in een stuk kipfilet uit de oven ofzo
Ik zag ze vanmorgen bij de slager liggen dus ik dat ziet er lekker uit! Ben inderdaad niet zo'n keukenprinses, begin koken wel steeds leuker te vinden trouwens.. Tis al heel wat dat we sinds Rienke mee eet, alles vers eten..
jaa zoiets groeit ook hoor...vooral toen ik nog heel veel werkte haaaaattte ik koken...maarja toen had ik het geld ook veel meer over om te halen, bestellen, makkelijk te koken enz... nu vind ik het sowieso zonde...en laatste jaren heb ik er echt onwijs plezier in...komt ook door man...sind sik met hem ben, wil ik ook ehct voor hem lekker eten klaar maken... daarvoor boeide het me niet...bij ex bijv
Het komt wel goed dus Vind het belangrijk om iets fatsoenlijks op tafel te zetten, al eten wij ook weleens een pannekoek of patat (in het weekend vooral) Mijn man maakt het geen bal uit, die eet vrijwel alles (behalve vis).. Ik hoor er eentje babbelen in bed, drie uur geslapen bijna dus zou wel tijd worden.. Zo even lekker eindje wandelen..
sam heeft 2 uurtjes geslapen, ik ben wel echt moe komt omdat de spanning er nu uit is! zit nu cup a soup te eten, pijnstilling helpt wel maar kaak is wel stijf.
Hoi allemaal! Welkom Hans! WIj zijn vanochtend naar tuitjenhorn geweest, naar de minidierentuin. Ik vond het erg leuk! Luca ook natuurlijk! Ennn! Hij heeft niet in zijn broek geplast grote jongen!! @tv kijken: tot 2 jaar vrijwel nooit. Miss 3 x per week een half uurtje nadat hij 1,5 jaar was. Daarvoor totaal geen behoefte aan. TV staat altijd uit, ik word er altijd helemaal onrustig van, dus vond dat voor mijn zoon dan ook. Lees ook overal hoe slecht het is voor kinderen om voor het 2de jaar TV te kijken, dus wil het voor de 2de ook te doen. Nu kijkt hij van 16.30-etenstijd wel tv als hetnodig is. Als hij er iniet naar vraagt natuurlijk niet. En sinds de Ipad mag hij daar ook op natuurlijk.vMaar ik houd wel de tijd goed in de gaten en als ik het te vroeg vind, dan gaan we samen puzzelen of zo of een boekje lezen. Er is natuurlijk meer te doen dan TV. Wij zijn erg conservatief met TV, Snoep en dat soort dingen, maar het werkt bij ons, dus waarom niet?