Thuisblijfmama's deel 2!!!

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Sannaa, 24 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. fafje

fafje Niet meer actief

wat leuk dat ze lalemaal nog leven! en zo oud!!
    mijn opa was overleden toen ie 59 ofzo was!
    andere opa voor mijn geboorte en mn andere oma was iets van 69 ofzo...best wel vroeg eigenlijk zo in vergelijking..

maarja mn oma die nog leeft had al op dr 18e haar eerste kind en ik haar eerste kleinkind op haar 44e..in mijn ogen is zij nog heel jong

2. elsie22

elsie22 Niet meer actief

@fafje dat is idd best jong! mijn opa& oma's zijn wel oud idd, maar vind het wel leuk dat ze sam nog mee maken! had ook anders gekund.

3. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    mijn oma wordt eind mei 97.. Is de enige oma die ik nog heb. Mijn opa is gestorven toen ik nog net geen 1 jaar was (dus 30 jaar geleden). Opa en oma van mijn moeders kant zijn al 20 en 11 jaar dood..

Mijn vader was de jongste thuis (van de tien) dus ik heb al een oom van 71..

Oma heeft vorige week een interview gegeven voor de plaatselijke omroep omdat het 100ste familielid is geboren.. Familie bestaat uit 10 kinderen, 23 kleinkinderen, 38 achterkleinkinderen en dan de aangetrouwden.. Grote familie dus..
    Voor de rest gaat het goed met haar, alleen moet ze in juni gaan verhuizen (nieuw bejaardencentrum)en daar ziet ze heel erg tegen op. Ze moeten dan in de zaal gaan eten en zelf boodschappen doen terwijl ze dat niet wil en kan..

Ze moest op de foto met Rienke want kan goed de laatste keer zijn, zegt ze dan..

4. fafje

fafje Niet meer actief

sandraske, wauw das zeker een grote familie!!! wat een leuke foto, zo zie je dat Rienke echt een lange meid is :D...vind haar echt leuk gekleed! stoer broekie!

5. Sannaa

Sannaa Fanatiek lid

12 jan 2009
    2.232
    0
    0
    Velsen
    Sandraske mooie foto met je oma! Hier geen oma of opa meer. Wel jammer, maar mijn oma was dement en zo. Dan is het op een gegeven moment wel goed.
    Mijn schoonvader is jarig, daar gaan we zo heen. Ik ben weer beetje boos, want ze konde t weer niet laten en hebben een zomerjas voor luca gekocht, terwijl we een uur errvoor hadden gezegd dat we dat niet wilden!! En ipv iets dat ik dan mooi en leuk vind een goedkoop ding!! Als je er dan perse een wil kopen maak je er dan niet af met een goedkoop lelijk ding! Of koop iets dat wat kost en dat we wel nodig hebben, zoals sandalen. Iedere Keerr doen ze dit! Ik mag er nu weer heen en zeggen ja mooi hoor? Ik weet ook niet hoe k me moet gedragen. Eerlijk zijn? Ik ben bang dat ik dan echt ondankbaar ben, maar daar gaat t niet om. Ik wilde gewoon samen met luca een jas kopen en dat heb ik dus weer niet kunnen doen. Van de winter hebben ze er ook al een gekocht( ook erg lelijk).
    Nou ja sorry voor mijn gezeur, ik ben ook weer onwijs verkouden, dus vrolijke word ik er ook niet op. Tot later!

6. palmie37

palmie37 VIP lid

8 jun 2009
    5.294
    40
    48
    administratief medewerkster
    overijsel
    Lekker even de stad ingeweest en lekker gewandeld:)
    Met Chloé gaat het wel, ze heeft wel nog steeds koorts, 38.2 maar das niet zo hoog toch??
    In ieder geval lijkt ze er geen last van te hebben want ze oogt goed te pas vandaag!

Hier ook geen opa en oma meer, nooit gekent ook!

Sannaa, wat een vervelende situatie, tja wat doe je dan, eerlijk zeggen?
    Hmmm tja ik weet niet wat ik zou doen eigenlijk:(
    Gefeliciteerd trouwens met je schoonvader!

Sandraske, leuke foto!

Fafje, hoe was het met je vriendin, gezellig gehad?

7. fafje

fafje Niet meer actief

Hoi!!

Sanna, jeetje das ook irritant! Ik zou daar niet zo goed tegen kunnen, nou heb ik een erg lieve en begrijpvolle schoonmoeder...en ze heeft wel es kleertjes gekocht, die ik echt lelijk vond...Mirza heeft t ook ngo nooit aan gehad...maar toen heb ik een x een moment gepakt..toen ik ineen winkel was met haar...en dan gezegd, kijk dat vind ik mooi..stoer voor mirza...ik hou van stoere kleertjes voor hem, en dat en dat dat...

En toen leek het alsof ze de hint begreep en zei toen, ja sorry ik weet nooit goe dwat ik moet kopen, en toen zei ik nou dan doen we dat toch samen...zodoende koopt ze vaak wat als we samen zijn..

Blijft idd lastig, lijkt zo ondankbaar...toen ze het vroegen heb je toen nogmaals gezegd, dat je liever iets anders dan wilde?
    Beterschap trouwens!!

Palmie, ja het was echt onwisj gezellig, mega lang in de duinen gewandeld en softijse gegeten en thee met appeltaart :p
    Mirza is het trouwens wel steeds sneller zat in de wagen...zal wel bj die kruipfase horen..heb vandaag de wagen ook omgedraaid, vond ie wel leuk!
    Beterschap voor Cloé, op zich is 38,2 niet echt hoog en zolang ze vrolijk is zal ze er niet zo'n last van hebben...hopelijk kan ze wel wat slapen vanacht!!

8. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.256
    4.486
    113
    Goedenavond dames.

Met de kinderen gaat het al veel beter, al is Ms K nog wel onrustig 's nachts en Mr K is snel moe .

Het verhaal van de jassen kon die van mij zijn.
    Hier heeft het 4 jaar vechten gekost om tot mijn schoonmoeder door te dringen dat ze niet elke week een cadeautje mee moest nemen voor Mr K (maar in haar optiek waren het geen cadeautjes omdat ze niet ingepakt waren)
    Elk seizoen kon ik geen jas kopen want dan had zij het al gekocht (gelukkig wel mooien hoor).

En toen ineens werd Mr K boos omdat hij een week niets kreeg en toen viel het kwartje in eens. Wij hadden haar al jaren gewaarschuwd dat dit zou gaan gebeuren.

Jan heeft toen tegen haar gezegd dat we het heel fijn vonden dat ze jassen voor de kinderen wilde kopen maar dat wij dan graag mee wilden. Niet omdat ze geen mooie jassen uitzocht maar omdat ze gewoon constant de verkeerde maten kocht (maat 104 is zelfs voor een jongentje die op het +2 lijntje groeit te groot als hij nog maar 2 is)

Ik zou het toch gewoon bespreekbaar maken, hoe moeilijk ook.

9. elsie22

elsie22 Niet meer actief

@sannaa jeetje dat is idd vervelend, en erg lastig! zou ook niet zo goed weten hoe ik daar mee om moet gaan hoor.

@palmie 38.2 valt wel mee geloof ik, misschien voor de nacht een zetpil?

@fafje fijn dat je zo'n leuke middag gehad hebt!

@hier nou sam doet echt zijn best om te kruipen, echt leuk! hij was ook helemaal bekaf, viel tijdens de fles al in slaap hihi.

10. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.256
    4.486
    113
    Trouwens wel grappig als ik hier lees dat er hier dames zijn met grootouders die 70 jaar zijn.
    Zo oud zijn mijn ouders namelijk ook :D

11. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    @kleertjes, ik kreeg laatst van mijn moeder ook een jurkje en die vond ik echt afschuwelijk.. Echt zo'n popperig jurkje met kant en tule en daar houd ik absoluut niet van.. Gelukkig was hij te klein en toen ze hem ging ruilen hadden ze maat groter niet meer..

Ik houd echt van stoere kleertjes, en je hebt ook stoere jurkjes gelukkig ;)

12. Sannaa

Sannaa Fanatiek lid

12 jan 2009
    2.232
    0
    0
    Velsen
    @ sandrakse: haha! Had jij even geluk!
    @kleertjes. Wij hebben laten zien wat we mooi vonden en ook welke merken evt leuk zijn, maar ja. Ze snappen het niet. Zeggen we geen grote teksten, komt ze met kleine teksten. Als hij een keer een koekiemonster trui aanheeft, denken ze dat alles van koekiemonster leuk is voor hem en kopen daar dan van...... En ja als we nee zeggen en ze doen het toch? tsja.
    Ik heb eerlijk gezegd dat ik hem niet leuk vonden toen zeiden ze: ja maar, je man heeft net zo'n soort jas. Dus ikzeg: Ja en hij is groot en al in de dertig en Luca is twee en een half! Die hoeft niet zo'n jas, die is leuk voor mijn man!
    Nou ja, zeggen ze dan, hij was maar 15 euro! Nou gelukkig! pfff
    Als het goedkoop is is het kennelijk altijd goed.

Ik ben er klaar mee hoor! Ben blij dat anderen het ook wel herkennen. Dat van die kadootjes hebben ze ook een handje van, maar daar luisteren ze gelukkig wel goed naar mijn man. Ik wordt altijd een beetje een bitch bij dat soort dingen. grrrr!
    Zo zei mijn schoonvader: hij mag met pasen wel een chocolade konijntje. Mijn man meteen (gelukkig wel!) Nee, waarom zou hij dat krijgen? Hij krijgt nooit dat soort dingen.
    Dat snapt hij dan echt niet. Nou ja zolang ze het maar respecteren. Nou nog met kleren. Je moet ze blijven opvoeden, haha!

@pluk fijn dat ze weer wat beter zijn, je kindjes.

13. fafje

fafje Niet meer actief

sanna, ja kan me het echt goed voorstellen, heeel irritant...en dan ben je dr op een gegeven moment ook klaar mee...tja gewoon aannemen en nooit dragen...is de boodschap dan es duidelijk..

wat ik dan wel weer heel irritant vindt is dat wanneer jij uitlegt dat dat dus helemala niet bij Luca past...en zij het afwimpelen met het was toch goedkoop ipv ohhh nou weetje wat zoeken jullei het voortaan zelf maar uit...of ga anders een x met mij wat uitzoeken...achjaaaaa

14. elsie22

elsie22 Niet meer actief

goeiemorgen!

@sannaa echt vervelend! gelukkig dat ze wel naar je man luisteren.

@hier net de huisarts gebeld, vitamines zijn nog niet binnen helaas. kan dus eigenlijk pas weer naar het spreekuur als die binnen zijn omdat we dan verder zouden praten, maar eigenlijk wilde ik wel een herhaal recept van de medicijnen, misschien straks nog een keertje bellen?

fijne dag allemaal!

15. palmie37

palmie37 VIP lid

8 jun 2009
    5.294
    40
    48
    overijsel
    Goedemorgen,

Hier wel een redelijke nacht, jeroen heeft nachtdienst dus ik was alleen maar Chloé was alleen om 00.00 even wakker en huilen en daarna toen ik geweest was heb ik haar niet weer gehoord en ze zit nu net achter haar boterhammetje:D

16. fafje

fafje Niet meer actief

elsie, ja dat kan je doen, assistent mag dat toch ook uitschrijven?

palmie, nou dat klinkt goed!! nog koorts?

@hier, Mirza widle gisteravond niet slapen...heb em op ons bed in slaap gekregen...en toen over getild...toen werd ie 3 uur wakker en wilde niet meer slapen...pff maar ik was niet goed genoeg wakker, en heb em (zoals wel vaker) bij ons gelegd...ik ga dat vanaf nu niet meer doen ( zeg ik streng tegen mezelf :))

we werden 8u wakker! Nee maar ik wil Mirza dat natuurlijk niet aanwennen...maar soms komt het er niet uit dat ik in zn kamertje blijf, ik heb het dan bijv zo koud...en wil zooo graag verder slapen...tis echt luiheid en makkelijk..maar niet goe dvoor Mirza
    Al moet ik wel zeggen dat ik rekening hou met het feit dat hij zo in de ontwikkeling zit , hij gaat als een speer!

17. elsie22

elsie22 Niet meer actief

@fafje ik denk dat als het een herhaal recept is wel, weet het niet zeker en misschien moet de huisarts ervan weten ofzo als ik ermee begin.

18. palmie37

palmie37 VIP lid

8 jun 2009
    5.294
    40
    48
    overijsel
    Fafje, ik snap het wel dat je hem dan lekker bij je neemt( al hebben wij dat nooit gedaan omdat ze dat niet wil) maar inderdaad pas op dat ie er niet aan went en straks niet meer anders wil!
    Ja deze strubbelen ken ik, als ze echt sterk aan het ontwikkelen zijn dan horen die kleine probleempjes erbij...

19. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.256
    4.486
    113
    Die van mij slapen nooit bij ons in bed, die denken dat ons bed gemaakt is om flink in te spelen en te ouwehoeren (ook al is het midden in de nacht)
    Maar hier ook dingen gedaan waarvan ik zei dat ik dat nooit zou doen alleen maar om zelf weer lekker te kunnen gaan slapen hoor.
    Zo sliep Ms K alleen maar verder als ze een warme fles melk kreeg (toen ze een jaar was), ik had zo'n antilek speen van de nuby en gaf haar gewoon de fles in haar bedje en kroop dan snel zelf weer onder de wol.
    Pas toen ze in januari door had dat ze het flesje ook leeg kon laten lopen door in de speen te knijpen ben ik ermee gestopt (toen wilde ze het trouwens alleen nog tussen de middag mee naar bed)

Hier een rot nacht gehad, Mr K sliep door, Ms K sliep door en mama was in de benen vanwege een niet te harden hoofdpijn (voelde alsof mijn ogen eruit zouden ploppen). Pas tegen 3 uur (na een ibruprofen 600 en 2 paracetamol) werd het dragelijker en ben ik in slaap gevallen.

20. fafje

fafje Niet meer actief

pluk, zoo dat is geen pretje zeg!!! lekekr veel water drinken vandaag!!en niet te fel in de zon!

palmie, ja daarom ...het is juist zielig als ikd at straks moet afleren...Maar soms duurt het zo lang voordat ie inslaap valt. dat ik op de grond in zn kamer hem in slaap probeer te krijgen...das ook niet ehct fijn voor mij haha...Maargoed het zijn van die sporadische dingen, en die zullen er echt bij horen!

Klinkt mss overdreven, maar sinds ik ben af gaan bouwen met de borstvoeding ..lijkt hij meer aan me te hangen, in de zin van, in mn armen inslaap vallen..dat "kon" hij voorheen NOOIT....lag dan niet lekker...en nu sinds 1,5/2 mnd kan hij dat wel weer ineens...mss is de link ver gezocht...en heeft het gewoon met een sprong ofzo te maken!

Deel Deze Pagina