@fafje ik praat dan altijd tegen sam, of als ie op zijn kleed ligt en ik moet bijv. naar de wc dan zeg ik tegen hem mama gaat even naar de wc, weet niet of het helpt maar dan ben ik niet ineens "weg".
Idd, als je er niet onderuit komt, dan altijd ff zeggen waar ik heen ga of wat ik ga doen en dat ik zo terug ben. Moet natuurlijk niet contant met je kleine op de arm lopen, want daar krijg je later spijt van haha. Maar vind het zo cru om m maar gewoon te negeren. Denk dat je gewoon moet laten merken dat je er wel (voor hem) bent, maar dat hij niet 24/7 aandacht van je kan krijgen. Hoe je dat t beste laat merken kun je denk ik beter zelf ff uitzoeken. Ieder kindje reageerd natuurlijk anders op bepaalde acties.
Ik zeg ook altijd even waar ik heen ga maar geef niet toe aan elk pruillipje hoor want voor je het weet moet je 24 uur per dag bij je kind blijven en das niet handig lijkt me
nee klopt, dat doe ik juist altijd..ik praat eigenlijk heel veel tegen hem, ook als ik bijv op de laptop ben, doe zn geluidjes vaak na...en idd als ik iets ga doen... we hebben een open keuken, maar als ie in de box ligt kan hij me net niet zien als ik aan het afwassen ben...en dan praat ik tijdens het afwassen ook tegen hem.. maar dus sinds kort leg ik zn speelmat maar zo dat ie mij kan zien...ook opgelost!
@fafje dat doe ik idd ook, vouw ik bijv was op dan zit ik op de bank en hij ligt op zijn kleed te spelen, en ondertussen lekker kletsen tegen hem. net even op de wii fit, valt wel even tegen pff echt geen conditie.
@fafje moet het echt vaker doen, eigenlijk elke dag en ook elke middag wandelen, was natuurlijk vorige week ziek dus dan komt het er niet van en dat merk ik direct.
Rienke jengelt ook steeds vaker als ze mij niet kan zien, ik zing dan gewoon een liedje en stil is mevrouw.. Vanmorgen op kdv moest ze ook even huilen toen ik wegging maar meteen daarna kreeg ze fruit dus toen was het weer goed Zo even boodschappen doen en de hond borstelen..
Oh ik lul ook altijd tegen de kinderen Ms K was een huilbaby en die had ik in de maxi cosi op de keukentafel zodat ik haar daarin kon wiegen terwijl ik de afwas deed. Haar snel een slinger geven en dan omdraaien en een bord afwassen (niet dat ze daar stil van werd hoor maar ik had het idee dat ik er dan wat aan deed) Hier net ook zo iets. Wilde naar boven naar de kamer van Mr K (slaapt op zolder) zit er een spreeuw op zolder Gelukkig wilde mijn schoonzus wel helpen (werkt op de dierenambu) en hebben we hem kunnen vangen. Maar ik mag straks flink aan de poets want de kamer van mr K zit helemaal onder de poep en het trapgat ook (had ik daar net schone was liggen :x). En nu het grote raadsel, de ramen waren dicht dus waar is die naar binnen gekomen.
Ben je ook lekker mee dan......:S Jamie is eigelijk nooit echt een huilerd geweest. Ze is ook maar een paar dagen erg 1kennig geweest naar mij of dr papa, dus wat dat betrefd mogen we van geluk spreken. Wat ik me af vraag.. Ik wil een keer iets anders met Jamie doen dan de dagelijkse spelletjes, maar wat????? Hoe vermaken jullie je met je kind(eren)?? Ze is nu 15 maanden, maar er is toch wel meer te doen dan zingen, dansen, met speelgoed spelen, etc..
hum ik dacht even te gaan wandelen met sam, had voor de zekerheid de regenkap al op de wagen gedaan, en ja hoor ben nog niet ver van huis of het begint zachtjes te regenen! en even later komt het met bakken uit de hemel, sam vond het prachtig die zat lekker droog maar ik helemaal nat! haha fris dr wel even van op hihi nu maar lekker op de bank en een droge broek aan gedaan, sam die speelt lekker. hij heeft maar een uurtje geslapen tussen de middag dus die zal zo nog wel willen slapen anders red ie het nooit tot bedtijd vanavond.
Hallo! Ik ben weer terug van zwemmen! Erg leuk trouwens, ook met 15 maanden trouwens, doe het sinds luca 5 mnd is. @fafje: ik doe het in een klasje van 5-7 mamas met kinderen. Echt zoooo gezellig en Luca leert er ook heel erg veel. We doen iedere week de dignen in dezelfde volgorde dus de kindjes weten ook wat er komt, dat vinden ze heel prettig. Ik zou zelf luca nooit zoveel hebben kunnen leren als hij nu kan. Ik ga ook erg graag naar zwemles. @pluk raar hoor van die vogel. Ik had het ook een keer, maar toen was het raam toch echt open. En wat vies die vogelpoep brrr! Succes met schoonmaken. @joellyx welkom! En wat te doen? bedoel je binnen? Ik doe veel in een vast ritme per week maar wat ik allemaal doe: Babyzwemmen dus, wandelen met de hond, soms met Luca met de loopfiets/loopauto en dan rondje door het dorp. Naar de kinderboerderij, speeltuin, rondje fietsen, naar de hema voor koffie en iets erbij... Binnen: kleien (deed ik al vrij jong) wel opletten dat hij het niet eet, maar het is erg vies! verven, kleuren, stickersplakken (van die boekjes van de hema, met erin een plaatje waarbij de stickers horen. erg leerzaam en leuk! samen stofzuigen en afstoffen en hij moet natuurlijk ook zelf spelen, maar zo komen wij de dag wel door.
@pluk idd erg raar van die vogel vooral omdat het raam niet open was. succes met het schoonmaken ervan. @sannaa ik heb ook een keertje gezwommen met sam, wil het wel weer gaan doen als ik me nog beter voel en het ook alleen aandurf.
Nou de boel is weer schoon, pfffff als ik dan toch de trap al moet doen dan meteen maar alles activiteiten. - stukje wandelen (lees mr K weer ophalen van school) - boodschapjes doen - kleien (lees het in stukjes breken van de klei en het weer in het bakje doen tot treurens toe) - cakejes bakken (fred en ed is leuk hoeven ze alleen maar te roeren) - google eens want in sommige plaatsen wordt ook peutergym gegeven maar dit is meestal wel vanaf 2 jaar - baby/dreumes/peuter zwemmen
Zwemmen kan hier niet ivm Jamie dr eczeem, wandelen doen we dagelijks, speeltuin is voor de deur, dus ook wanneer het droog is, Jamie is 15 maanden dus peutergym valt al af (heb wel al voor ingeschreven), kinderboerderij weet ik eigelijk niet of die hier in de buurd is, cake bakken vind ze ook leuk, kleien nog niet gedaan. Zat juist naar de dingen te zoeken waar je zo niet op zou komen, maar kleien is idd wel een leuk idee.. Morgen ff kijken voor dat klei wat je af moet bakken.. (brooddeeg of iets was t toch??) Kinderboerderij ga meteen ff googlen of die hier ergens is. (dierentuin vond ze namelijk geweldig!!!) Thnx voor de tips
ik ga ook elke dag wel even wandelen, en hier in de buurt is ook een kinderboerderij, erg leuk! en een speeltuin maar daar is sam nog te klein voor.
@pluk lekker zeg zo'n vogel binnen!! wij hebben muizen, vannacht sprong een klem dicht, ik zat rechtop in bed!! Nou ik heb de hond ook maar even gewassen, buiten in de regen hoe stom is dat?!?! En weer lekker geborsteld, heb een halve hond in de vuilnisbak gekieperd, sjezus wat een haar heeft dat beest.. Rienke ligt ook weer eventjes op bed, ze kwam er om drie uur pas uit maar om half vijf zat ze weer te gapen.. @zwemmen, ik heb er zo'n hekel aan dus vandaar dat wij ook niet gaan babyzwemmen... Rienke gaat op zondag weleens zwemmen met papa, heb ik even een rustmomentje..
hoi allemaal! lekker gekletst! zag leuke tips wat betreft vermaken van je kindje...ik pastte ook vaak op mn nichtje en met haar deed ik altijd dingen/dieren/kleuren etc benoemen.. eendjesv voeren, of idd iets maken in de keuken!!! Ik zelf hou onwijs van zwemmen, maar het lijtk me ook idd zoals Sanna zegt onwijs leerzaam...gewoon leuk weer iets te doen @hier, klote regen, dat wel! maar voor de rest heel gezellig...net gegeten en nu aan de koffie, kleine wordt zo weer naar zn moeder gebracht Mirza heeft weer heel goed gegeten, zoete aardapel met broccoli, en broccoli uit zn vuistje! vanochtend meloen met banaan en nog stuk peer! Hij brabbelt ineens meer klanken en nu ehct heel vaak babababaaa...wilde maar 1 klein dutje doen vanmiddag...en nu net pas weer...ben benieuwd...lijtk toch weer en sprongetje...hij is ook heel de dag bezig met door rollen