Ja, hier in het zuiden issie ook populair (op school en op kdv hebben ze die ook)... misschien dat hij nog eens op een van de slaapkamers komt... maar eerst de kamers maar verbouwen en daarna bezig houden met inrichten
Nou ik heb boven inmiddels wel alles schoongemaakt nu nog stofzuigen. Wasje erin gedaan. Jee fafje 3 keer per dag. Nou mij niet gezien ik heb zo'n hekel aan stofzuigen. Voor mij 2 keer per week genoeg. Wat betreft de kinderen, kruimeldief voor mij een geweldige uitvinding.. Bij boet ook van baby af aan geprobeerd . Rond de box etc. Maar boet is extreem gevoelig voor prikkels. En als er iets om hem heen gebeurd dan wil hij kijken en erbij zijn. Al van kleins af aan. Hij slaapt ook bijna nooit in de auto en ook niet in de kinderwagen. Erg neiuwsgierig mannetje dus. Tot nu toe is het altijd wel gelukt met stofzuigen . Het is alleen een behoorlijke opgave met hem in de kamer. Als hij op bed ligt dan doe ik beneden altijd uitgebreid. Maar boven is lastig. Ach ja , over een paar maanden ka ik hem wel alleen laten voor de tv. Dus een paar maandjes overbruggen kan geen kwaad. Ach ja wie heeft niet zijn hele huis vol staa met Ikea! Het is ook gewoo. Top spul. Goede prijs, efficiënt en ook niet lelijk. Die speelgoedkast hebben wij nie genomen, omdat wij die ook niet bij de rest in het huis vonden staan. Wel hebben wij dat bureautje(bank) met die lade eronder. In de lade zit al het speelgoed en dan hebben we er nog 1 staan zonder lade en dat is gelijk een bureautje. Ook heb ik nog een oude veilingkist gekocht op marktplaats. Deze schoongemaakt, beetje geschuurd en stoere wielen ondergezet. Ook daar zit allemaal speelgoed in. Zo even een kopje thee , daarna Boet op bed en dan zelf aankleden.
hansje, jammer dat je ongi bent geowrden! volgende ronde dan maar weer heh Ja 3x per ag alleen de woonkamer hoor ahhahaha...als hier ene cracker wordt gegeten...dan ligt er zoveel op de grond...als hij daar steeds met zn sokjes doorheen gaat lopen, wordt het echt vies...ik swfffer ookw el tussendoor, maar 1 minuutje stfozuigen is ook zo gebeurd, heb de stofzuiger ook vaak op degang staan ... ik vind het nooti zo erg...wel lekker eigenlijk ahaha
Hansje: wel vervelend dat Boet zo gevoelig is voor prikkels. Dan moet je volgens mij ook 3x nadenken voordat je iets doet enzo... Maar dan kan ik me voorstellen dat het ook erg vermoeiend is om te zuigen... hier wordt de woonkamer trouwens 1x per dag gezogen (we hebben vloerbedekking) en de slaapkamers en gangen enzo die worden 1x per week gezogen... De keuken wordt hier ook 1x per dag met de swiffer afgenomen (linoleum) en 1x per 3 dagen ofzo ff met de stomer eroverheen... (is sneller dan dweilen) Echt dweilen wordt dan ook maar 1x per 2 maanden ofzo gedaan (maar dat is dan meer voor de geur want de stomer alleen is ook afdoende, alleen ruik je dan niet dat gepoetst is ) wel bale trouwens dat je weer ongi bent geworden... ach ja.. nog een maandje doorklussen...
ja hier heel donker laminaat dus je ziet werkelijk alles...althans IK zie alles...dus hier toch wel m de dag/om de 2 dgn dweilen...maar meerendeels de woonkamer hoor...daar leven we nou eenmaal het meest, de rest vand e kamer gebeurd heel wienig, dus daar wordt ook minder vaak gedweild ofzo....geiwooon 1 xper week ofzo... badkamer doe ik trouwens als ik zelf douche....we hebben een inloop badkamer..dus de tegels waar ik op sta om te douchen lopen door....dus ik schrob vaak wel evne de tegels op de gron schoon, die voegen worden snel vies... ook omdta het badje altijd op de grond staat en ook langzaam leeg laten lopen...
de badkamer wordt hier 1x per week gedaan... als de kids in bad zitten maak ik de douche goed schoon (het meeste doe ik als ik zelf douche al schoon maken.. maar echt poetsen doe ik dan als de kids in bad zitten) en de wasbak en de vloer. Het bad gebeurt dan als de kids in bed liggen of als mannetje de kids is aan het aankleden ofzo (als we weg moeten )
ja en zoals hansje zegt, hoe ouder de kids worden, hoe makkelijker het wordt of je vind er weer andere maniertjes op... hier wordt de box ook niet meer gebruikt..dus dat zijn idd even die periodes dat het allemaal wat passne en meten is allemaal
hahha ja wat is eeen paar mnd nou op een mensenlvene ( dat is minjn gedachte altijd als meneer in een fase zit....dna denk ik ach...al duurt het een jaar...wat is een jaar nou )
Ha ha inderdaad ik ga het allemaal wel merken. Ik maak de verdieping en de badkamer altijd schoon als hij lekker op de verdieping aan het spelen is. Of als hij slaapt. Dat kan redelijk stil. Dat doe ik 1 keer er week. En het stofzuigen ook. Beneden ruim ik de hele week door alles op en maak schoon. De keuken elke dag en 1 keer per 2 weken de afzuig etc. De vloer 2 keer per week soms 1 x stofzuigen, 2 keer per maand dweilen. Wij hebben eiken houten vloer en ga wel eens met de stofswiffer of kruimeldief erdoorheen. Moet wel zeggen dat ik daarin erg makkelijk ben. Komt voornamelijk omdat ik echt een hekel heb aan stofzuigen. Met boet is inderdaad lastig. Ook als ik 's nachts naar de wc moet, moet ik echt stil doen en niet doortrekken? Maar het went, je moet alleen wel dingen soms om iets heen plannen. Soms zijn we bij vrienden en dan vind hij het zo leuk dan wil hij niet gaan slapen, maar wordt dan vervelend omdat hij moe is. Hij valt dan echt bijna om van de slaap. Dan gaan we weg , denk je dan slaapt hij wel in de auto. Nee hoor blijft meneer gewoon wakker. Van de vakantie ook. Reis van 9 uur gewoon wakker gebleven. Op dit moment is hij helemaal verliefd op zij vader. En hij vind het dan zo leuk dat papa het weekend er is de hele dag. Dat hij dit weekend gewoon zaterdag en zondag geen middagslaap heeft gedaan. Rare gast toch? Wel een voordeel, hij was natuurlijk zo moe dat die uurwissel in de klok niet is opgevallen.
Ach ja, het heeft dan ook zo z'n voordelen (= je hebt altijd een reden om eerder ergens weg te gaan ofzo... en met klokwissel is het ook makkelijk.. hier helaas niet.. onze kids zijn erg volhardend ) En qua poetsen. Ik ben hier het type dat een ontzettende hekel heeft aan strijken en afwassen... de meeste kleren worden direct na het drogen opgehangen zodat ik ze niet of minimaal maar hoef te strijken en alles gaat hier de vaatwasser in. (behalve als mijn moeder hier is, die begint gelijk vol overtuiging af te wassen en te strijken... soms schaam ik me dan wel maar van de andere kant heb ik haar ook al vaak genoeg gezegd dat ze het niet moet doen als ze geen zin heeft/niet wil... haar reactie is dan dat ze het graag doet. ) Willen jullie alsjeblieft op Thessa stemmen? Dan maakt ze kans om volgende week vrijdag naar de musical Droomvlucht toe te gaan! (Thessa als elf - Elfendag - De Musical Droomvlucht)
thx... ja, weet je wat het ergste is.. ze was daar boos... (ze kijkt ook boos) want ze mocht haar mooie schoentjes niet aan omdat die haar nog een beetje te groot zijn.... )
Inderdaad soms is het wel handig. Zeker die vervelende familie verjaardagen van tantes etc. Kun je lekker snel er weer tussenuit piepen. Ach ieder heeft een ding waar ze een hekel aan hebben. Bij mij is het stofzuigen en ramen zeemen. Die worden ook echt het laatst gedaan.
ja, ramen zemen wordt hier ook weleens vergeten.. niet zozeer omdat ik er een hekel aan heb, maar meer omdat wij zo'n grote ramen hebben dat ik (vooral bij het voorraam) zeker 2 uur bezig ben.. en dat vind ik altijd zo moeilijk met de kids te combineren... dus dan moet ik er al net zin in hebben (en het weer moet goed zijn) als Roger thuis is en op de kids kan letten.....
Ik heb ook gestemd! Vanmorgen twee dozen kleren van rienke uitgezocht.. dinge om te bewaren, dingen voor de voedselbank en paar dingen die nog op mp kunnen... Mijn kleine schatje is vandaag een draak! Pfff stuitert van links naar rechts, smijt met alles, gilt de hele dag... Man doe mij een rol behang en lijm... Ga ze zo bed leggen en dan ga ik zelf ook even liggen.. ben nog niet helemaal fit...
Sandraske: hier ook al een paar dagen draken-humeur... en op school hoor ik ook niet anders.... Thx voor het stemmen! De kids liggen er nu al van 10 voor 1 in omdat ze aan het zooien waren tijdens de lunch... zometeen Thessa van school halen maar denk dat ze dan nog zullen slapen... ach ja, als ze daarna maar lief zijn Ik ga voor de kids trouwens een kleine ovenschotel maken... broccoli, aardappelen en frikadellen... huppa de oven in en dan kunnen ze dat lekker eten.... Voor Roger en mij weet ik nog niet echt wat ik moet maken... denk dat ik dat vanavond wel bekijk....