@faf, als ik jou strafmanier gebruik dan gaat ze me uitdagend aankijken om vervolgens me recht in the face uit te lachen toevallig liep ik gisteren in de hema en ja hoor daar lagen ze!!! dus echt hema!
@fafje als ze wakker is, voelt ze zich gewoon redelijk goed, ze speelt in ieder geval gewoon... Ik voel me ook wel beter, wel ontzettend moe nog..
Hoi! Nou man wilde wel thuis werken dus ben ik bij mijn ouders gaan schilderen. Dat was echt even lekker. Heerlijk relax hoor! Heb echt heel veel geschilderd! Sandraske : ik heb vroeger wel geleerd over reflux van de nieren, is wel weggezakt. Fijn dat je mandag meer hoort, ipv donderdag. Silver: toch Hema! Haha. Straf: hier tot 2 jaar eigenlijk niet nodig. Wel corrigeren en weghalen bij hetgeen dat niet mag, maar daarna in de gang. Vond en vindt hij afschuwelijk. Ik zet hem er ook nooit een minuut per leeftijd, vind ik onmenselijk. Dus we tellen tot 10 of 20 en dan weer knuffelen en verder. Werkt meestal wel goed.
silver, oke thanks...ga van de week ff kijken! haha ja en wie weet als mirza L's leeftijd heeft doet ie dat ook wel ...maar nu kijkt ie altijd heel serieus ...en begrijpt dat ie op zn kop krijgt...en probeert me heel snel een kusje te geven hahaha slijmbal Sanna, wat heelrijkd at je toch nog ff hebt kunnen schilderen! leuk! sandraske, oh gelukkig maar! @hier, ff lekker een uur in de speeltuin geweest...geef het kind ene bal en hij vermaakt zich wel..dit is een heel klein speeltuintje, achter bij ons...alleen een glijbaan waar ik hem dan op moet zetten...verder niks bijzodners...maargoed..hij kon lekker schopen en bal gooien! zo met zn 2tjes eten!
die 3 minuten van mij zijn bij wijze van spreken hoor lekker geschilderd dus! nog foto's ervan gemaakt? @faf, lekker in de speeltuin geweest leuk! @hier, weer thuis en op de bank
Silver was niet als aanval hoor, maar voor luca is het gewoon geen doen, 3 min op de gang, voor her ene kind zal het nodig zijn voor de andere niet. Ja ik maak altijd foto's m de voortgang ook te zien, vind ik wel leuk. Daarnaast blij het schilderij bij mijn ouders en wil er soms thuis nog eens naar kijken, dus an moet ik toch een foto hebben. Nou ik ga zo maar naar boven, vast lekker in bed liggen. De baby ligt nou zo hoog met zijn billen en benen dat hij de hele tijd mijn maag irriteert, word ik een beetje onpasselijk van de heel tijd... Ach ja nog maar een paar weken.
nee zag het ook niet als aanval maar dacht dat je mij onmenselijk zou vinden hmm das minder zeg snap dat je daar net lekker van word rust maar lekker uit! morgen weer een dag
auw.. dit is vroeg L. hele nacht wakker geweest want die is verkouden gaan maar eens douchen misschien knappen zowel mama als L. lekker op
Ow das balen! Douche ze! Wij hebben weer een nacht doorgeslapen en rienke is weer redelijk de oude. Ze stuitert in ieder geval het huis door en overal ligt alweer speelgoed. Niet te vroeg juichen, kan nog veranderen vandaag..
Silvermist: hier is de kleine niet bang om alleen te zijn... hij gaat gewoon op onderzoek uit.. (behalve als het donker is, dat vind hij dan wel weer eng) Sandraske: graag gedaan Fafje: hier heeft "in de hoek staan" geen effect. Bij alle 3 niet, want dan gaan ze elkaars aandacht proberen te trekken. Voor straf = naar bed. Meestal ook omdat de kids vaak pas echt stoute dingen gaan doen als ze al moe zijn (aandacht trekken ofzo).. en als we ze dan naar bed brengen gaan ze heerlijk een uurtje slapen ... bij Joshua wordt wel vantevoren al uitgelegd waarom hij naar bed moet. Dan vertellen we hem wat hij stout heeft gedaan en dat we aan hem merken dat hij moe is en dus maar even moet gaan rusten op zijn kamer. Bij Collin leggen we het ook uit maar daar heb ik nog niet echt het idee bij dat hij het kan/wil snappen... Thessa hoeven we eigenlijk zelden maar straf te geven. Bij haar is het dreigen met straf bijna altijd al voldoende om te stoppen met haar gedrag.... Laptop is trouwens gevonden. Mam krijgt een Dell met een verwisselbaar frontje... dan kan ze weer haar spelletjes op de pc zelf spelen en kan ze ook weer een beetje bijbenen met de spelletjes op facebook... Silvermist: beterschap!!!! Sandraske: fijn dat ze zich nu beter voelt... Sannaa: wel leuk dat je steeds foto's maakt en zo het "proces" vastlegt! hier: vandaag gaat mijn mannetje de kelder leeghalen (daar staat alles wat naar het milieupark moet) en dan kan hij de dozen van een van de zolderkamers naar de kelder brengen. Als alles goed gaat kan hij dan in de namiddag beginnen met het slopen van de muren en kan hij daar morgen mee verder gaan. Dan kan de dakdekker komende week aan het dak beginnen. Ik moet zometeen nog even met de kids terug naar de HEMA want Joshua had een te grote zwembroek van het rek gehaald (had ik niet nagekeken.. domme ik) dus die moet even geruild worden voor een kleiner exemplaar. Daarna met de kids op de bus stappen om naar de juwelier te gaan want Thessa haar oorbel is gisteren kapot gegaan (papa had nogal hardhandig haar trui uitgetrokken dus haar oorbel in erin vast... het was een hangertje dus die is nu helemaal vervormd)... nu gaan we kijken voor kleine creooltjes omdat die niet zo snel in de kleding gaan haken... Verder de was bijwerken en in de namiddag (als papa de auto niet meer nodig heeft) even naar Duitsland voor de grote boodschappen. Tot later!!!
goede morgen! @sanna, ja het gaat er gewoon om dat ze de straf begrijpen..en sommige kinderen zullen dat idd me 3 min kunnen en andere een paar sec! ik heb ook last van maagzuur! @silver, ah arm meisje...nou dan is 8u vroeg @sandraske, hopelijk houdt ze het slapen vast! @leatitia, hihi ja ach het is ook maar zien wat hier werkt, bij mij deden mn ouders altijd de hoek...dus mss dat ik het daarom bedacht! we zullen zien wanneer die peuterpubertijd aantreedt! @hier, ik hoorde het meneertje al om 7u...uit eindelijk schrok ik weer wakker om o0745 van zijn geroep en kabaal . ... Ik slaap laaste tijd zo diep, pff mn ogen zijn amper open te krijgen! nahja voel me wel goed op zich niet suuuper moe ofzo..man is vrij...dnekd at we rustig aan doen vandaag...gister al alle boodschappen in huis gehaald...dnek wel dat we nog een speeltuintje pakken.. hij kan er nu echt zn weg in vinden, eerst vond ie het lopen nog moielijk in dat hobbelige gras en of zand!
ja, wij moesten als klein kind ook altijd in de hoek maar ik merkte bij Joshua al dat dat niet ging werken.... misschien omdat het jongens zijn... die kunnen (als ze straf hebben) erg sneaky zijn... ik pak ze wel altijd bij hun kin vast zodat ze mij moeten aankijken als ik tegen ze spreek als ze stout zijn... dat helpt wel al.. en dat direct willen knuffelen/zoenen om het goed te maken is hier ook wel favoriet bij de jongens.. haha....
Ja, ik stond helemaal versteld toen Joshua wat ouder werd... omdat Thessa altijd heel lief was en nauwelijks straf kreeg was het echt heel raar dat we Joshua (in onze ogen dan) zo vaak straf moesten geven.. haha... maar dat went vanzelf
@fafje geniet nog maar van je lieve mannetje! @laetitia gaan jullie verbouwen? @hier Rienke ligt alweer op bed, zat alweer te gapen. Straks even naar buiten, tis heerlijk weer! Vanavond een verjaardag van een vriendin de 30 wordt maar ik ga even alleen. Man blijft thuis met Rienke, het lijkt ons beter om haar ff niet heen en weer te slepen.. Morgen gaan we dagje weg met de familie en dat vind ik belangrijker
Straf: ja Hier gaat her ook best. Meestal een paar weken achter elkaar weer een eigenwijs en stout en uitproberend jongetje en dan weer een tijdje rustiger. Ik ben benieuwd hoe nr twee zal worden.. Man is al de hel ochtend aan het mokken, eerst deed het ene ding het niet op zijn ifoon en kan hij niet maken, toen ging er een knopje van zijn laptop af en is stuk... Nounou. Ik wilde even de stad in, maar man wil natuuuuurlijk thuisblijven. Gezellig dus.
sanna, hihihi mopperende mannen beloof hem wat lekkers te koken als hij mee gaat naar de stad sandraske, oh veel pelzier!! @hier, hier is man net wakker...straks met mirza douchen en dan gaat ie naar bed! daarna ff wat leuks doen want man gaat eerst nog sporten! en guess what ...ik heb al gestreken!hiihihihih
Pff ik heb opstartproblemen.. Ik heb alleen nog maar een was in de machine gedaan @sanna sterkte met je chaggi man.!!
ach daar is zaterdag toch voor @hier, moet zo lachen...mirza probeert nu ehct veel uit te spreken...en druiven zijn wuiwui HAHAHA...