silver, leuk geknutseld! sandraske, gebruik je wel slabbers met opvang bakje ? anica, hoe is het gegaan? @hier, kleine goed gegeten, bordje pasta, kwarkje, samen gedoucht en heeft moeder lekekr gestofzuigd&gedweild voor me..ben net klaar met al het strijken van de babykleertjes! dus ik eet ff wat chocola en dan ga ik ehct in bed liggen! truste!
Nee die moet ik eigenlijk eentje bijhalen ja! Ach nubruimt de hond het op en is de vloer ook meteen weer gedweild Ik ga slapen, morgen om negen uur kinderarts en daarna even over de markt als t niet regent...
Hier het hele verhaal! Staat ook op FB @silver thanks die vriendin in het verhaal is Silver Nou hebben we even? Het verhaal van Max. Zondag heb ik samen met mijn moeder Max weg gebracht, zo wel mijn gevoel als die van mijn moeder zei dat het goed was. Ze woonde niet heel groot maar als je hem regelmatig uitlaat is het geen probleem. Zondag avond kreeg ik een heel leuk mailtje dat het super goed ging ene dat hij zelfs al met 2 andere reuen had gespeeld. Ik terug gemaild met een paar vragen en ik hoorde niet meer. Gisteren avond (dinsdag) had ik nog niet gehoord en ik ben op onderzoek uit gegaan, kom ik op marktplaats een advertentie tegen over een rottweiler in Dordrecht! Mijn maag draaide meteen om! Dit zit niet goed, ik een vals email adres en marktplaats account aangemaakt. Ik wist nog niet zeker, er stond geen foto bij en ook geen naam van de hond. Mailtje gestuurd en vanmorgen (woensdag) kreeg ik een mailtje terug, voor mij was het meteen duidelijk dit is Max!!! Heb mijn moeder gebeld en die is hier heen gekomen. Heeft hun gebeld en een lul verhaal opgehangen dat ze dacht dat Max op marktplaats stond, nou daar was niets van waar en het was echt Max niet. Vervolgens citeert zijn precies het zelfde als wat er in de advertentie stond! Nou 1+1 is 2!!! Ik was al over de jank en nu nog meer, we hadden duidelijk afgesproken dat als het niet goed ging dat we hem op kwamen halen of dat nou na 1 dag was of over 2 maand! Ze zei ook nog als we Max heel erg miste dan mochten we hem wel ophalen. Nou dat laat ik me niet 2 keer zeggen. Meteen weer gebeld dat we hem op kwamen halen. Onder tussen is een vriendin van mij gaan mailen dat ze interesse had, nou toen ik dat mailtje las was het helemaal duidelijk! Dit is Max!!! Ze hebben Max gewoon weer op marktplaats gezet al na 2 dagen. Steef en ik zijn die kant opgereden en hebben hem opgehaald. Ik heb me van de domme gehouden, anders had ik haar echt iets aangedaan. Nog steeds heel vriendelijk, alsof er niet aan de hand was. Nou als je het mij vraagt dat mens is schizofreen!!! Wat een idioten en om ook nog gaan vertellen dat we alles fout doen, ja joh ga mij ff vertellen hoe ik met mijn hond die we al 4 jaar hebben moet omgaan! We hebben Max gepakt zijn spullen en zijn weg gegaan. Hier het mail verkeer: Dit was de advertentie die op marktplaats stond. Hallo, We hebben hier een redelijk grote Rottweiler kruising Franse Herder van een kleine 70 cm hoog. Is een wereldhond als hij je vertrouwen heeft. Mijn man is sinds kort aan het werk en dat vind deze kanjer helemaal niet leuk en jankt/huilt/loeit en blaft daardoor de hele dag.Dat geeft voor mij in huis de nodige koppijn wat natuurlijk ook niet leuk is. Om die reden zoeken wij na lang overleg een andere baas voor hem met een tuin.Hij heeft wel een verleden maar als je daar rekening mee houdt is het echt een schat. Hij is waaks, als hij weet wie er op het terrein thuishoren dan zal hij een ander niet 123 binnenlaten. Bij interesse horen we graag van U via de mail. De reactie die ik vanmorgen kreeg na mijn mail hoe het met Max ging. Hoihoi, Tot nu toe doet hij het echt buiten verwachting, is ie aan de lijn en ziet een hond aankomen dan is hij niet altijd blij of vriendelijk maar die 2 herders is hij echt maatjes mee.Het enige dat hij heeft is dat hij als we weg zijn uit de vuilnis bak eet terwijl er eten in zijn bak ligt. Maar goed tot nu toe valt het allemaal reuze mee, zelfs de slaapkamer laat hij met rust en komt er niet. Hij is veel met ons buiten omdat hij dat echt heerlijk schijnt te vinden. Fleurt dan helemaal op en we hebben de luxe dat we het hem ook kunnen geven. En verder slaapt hij veel als hij niet buiten aan de wandel is. Eet netjes en goed en drinkt gewoon als hij er zin in heeft. Een hele rustige hond eigenlijk. Hoe is het daar al wat gewend dat hij niet bij jullie is? Mvg, Fem en Chris De mail die ik met mijn valse account heb verstuurd: Beste Acer Laptop, Ik ben al een tijd op zoek naar een waak/huis hond. Kun u wat meer vertellen over de hond? Zijn naam? Leeftijd? Is hij zinderlijk? Luisterd hij? Zijn er andere dingen die ik moet weten? Heeft u een foto? Welk verleden heeft hij? Kom het huilen echt omdat uw man aan het werk is? Of mist hij ruimte? Andere oorzaak? Heel veel vragen maar ik zou graag weten of hij evt geschik is voor ons, voor ik ons verhaal vertel. Groetjes Sandra Kersies De reactie die ik terug kreeg: Hallo Sandra, Dank U voor Uw reactie en de vragen, omdat we niet al te veel over hem op marktplaats hebben gezet zijn de vragen begrijpelijk en helemaal niet erg. Hij is 5 jaar(niet de jongste maar ook zeker niet de oudste), hij kan niet 123 goed met andere honden of jonge kinderen samen. Kinderen van een leeftijd die weten hoe je met een hond om moet gaan dan gaat het wel maar zijn ze kleiner dan hem dan is het al niet meer geweldig omdat hij niet tegen de drukte kan. En door de stress van drukte gaat hij confrontatie met de veroorzaker aan. Door erheen te lopen en te grommen en echt dominant naar die persoon over te komen, hij doet het alleen heel erg met kleine kinderen tot een leeftijd van 13-14 jaar. Zijn verleden wat wij weten en wat ons is verteld : voordat hij een jaar was compleet in mekaar geslagen, geestelijk gekleineerd en verwaarloosd door mensen, 2-3 maanden lang bijna elke dag gebeten door een andere reu die veel ouder was en waar hij niks tegen terug deed. Uiteindelijk is hij daar weggehaald en de mensen die hem toen hebben gehad waren er deels goed voor, luisterde hij niet dan kreeg hij slaag en schoppen(dat is dus niet goed geweest van ze). Naar mensen is hij verder heel lief, wil graag aandacht en tegelijk ook weer niet. Als je hem aait en het lijkt voor hem fijn te zijn dan begint hij te grommen en als hij dat blijft doen terwijl je hem aait kan hij ineens een hap geven die raak is en duikt dan meteen in mekaar. Het grommen op zich is denken wij wantrouwen en angst en onzekerheid en daardoor de hap. Hij is enorm aan mijn man gehecht en neemt zijn taak serieus als mijn man er niet is, er hoeft dan niemand in mijn buurt te komen want hij begint te grommen. Ergens heel veilig gevoel en tegelijk kan het soms ook vervelend zijn als je buiten loopt met hem. Hij is zindelijk, we hebben heel stom getest hoe lang hij het kan volhouden met uitlaten na eten en drinken te hebben gehad, dan kan hij als het echt nodig zou zijn 1x op een dag naar buiten, maar hij is graag buiten en we laten hem 4-5 keer per dag uit waarvan 1 langere wandeling is en de rest uitlaatbeurten. Een foto zal ik later moeten sturen want mijn telefoon ligt nu nog in de winkel, zodra ik die heb opgehaald want die zou vandaag klaar zijn kan ik foto maken en deze naar U sturen. Tenzij U nu al zoiets heeft van denk niet dat hij bij ons zou passen. Dat kan natuurlijk ook. Het enige dat je met hem echt moet hebben is overwicht, dat hij weet wie de baas is, we willen gewoon niet dat hij nog slaag of wat dan ook gaat krijgen, want echt waar maak je stem harder en hij duikt in mekaar, hij is heel slaafs en tegelijk ook dominant uit angst en zet daarmee een masker voor. Het is een lieve hond met gebruiksaanwijzing die wel gevolgd moet worden vinden wij om hem zo het vertrouwen in mensen terug te geven. Wij hebben het ook niet altijd goed gedaan, omdat we ook een grens hebben van tot hier en niet verder. Aan de lijn buiten luistert hij goed, loopt rustig mee en in huis luistert hij geweldig. We horen graag van U of U nog interesse heeft en eventueel met wat U wilt vertellen over Uzelf. En mocht U denken na deze mail, dit gaat hem niet worden of U heeft nog vragen laat het dan aub gewoon weten. Mvg,
Toen de Reactie vriendin: ik zag uw advertentie mbt de rottweiler, nav daarvan heb ik wat vragen die u mij hopelijk kunt beantwoorden, kan deze hond samen met onze herder of is dat geen optie? mag ik vragen hoe de hond heet? hoe oud is hij precies want in uw advertentie staat 3 tot 5 jaar? heeft u misschien een foto voor ons? op welke termijn wilt u de hond kwijt? kan de hond samen met mijn kinderen? is er een mogelijkheid om langs te komen bij de hond? graag hoor ik van u, mvg Ben Reactie gestoord mens: Dank U voor Uw reactie. Ligt aan de hond die U heeft. Is het een reu of teef? Dit is een gecastreerde rottweiler reu die niet altijd goed met andere honden overweg kan. Hier bij ons in de buurt zijn veel honden waar hij niet mee samen kan, maar aan de lijn buiten op het grasveld en in huis met 2 herders van een vriend van ons gaat heel goed tegen alle verwachtingen in, hij denkt alleen dat 1 van de 2 herders die gecastreerd is een teef is en ondanks zijn castratie rijd hij erop. Hij kan er speels op afgaan en soms gaat hij door het drukke ineens bijten wat geen speelsigheid is. Kinderen kan maar moeten wel oudere kinderen zijn die groter zijn dan hem, kleine kinderen is niet aan te raden. Hij is halverwege maart 5 jaar geworden, dus is net jarig geweest. Hij heet Max en heeft geen haast om hem een nieuwe baas te geven. In die zin wij willen wel dat hij goed terecht gaat komen en dat hij geen klappen of schoppen krijgt. Die heeft hij helaas van geboorte tot aan 1e jaar al genoeg gehad en dat is iets waar hij nog steeds bang voor is. Heeft U na deze informatie nog steeds interesse, is het geen probleem om een foto te sturen. Langskomen kan, advies van ons is wel en misschien ook dat jullie het zelf willen dan dat je je eigen hond meeneemt. Dit om te kijken of het goed zou gaan met hun onderling wat natuurlijk ook heel belangrijk is. Met mensen is hij heel makkelijk, kinderen zijn ook mensen maar als ze te klein zijn dan accepteert hij ze niet. Wie weet horen we nog iets van U, ook als u geen interesse meer heeft zouden we het fijn vinden als u het laat weten. Mvg, Fem en Chris Reactie vriendin: ten eerste, hartelijk dank voor uw snelle reactie! onze hond is een gecastreerde reu, zie verder geen problemen aangezien wij een behoorlijk stuk grond hebben en onze reu altijd buiten is, verstandiger is om max op ons erf kennis te laten maken inplaats van op uw terrein, maar daar komen we wel uit. kan max ook buiten of is max een echte binnehond? wat overigens geen probleem zou zijn want onze herder wil niet meer naar binnen en mis op dit moment wel wat gezelschap binnenshuis. U heeft max in uw bezit sinds zijn 1e jaar neem ik aan? omdat U zegt dat hij van pup tot 1 jaar mishandeld is? heeft u trainingen met hem gedaan om dit gedrag weg te halen bij hem? graag zou ik van u een foto of meerdere foto's willen hebben zodat ik straks kan overleggen hier. mvg! Hoe kan iemand je zo voor liegen, hoe kun je zo met mensen en dieren omgaan. Ik wil het helemaal niet meer weten! Wat ik nog het ergste vind is dat mijn gevoel zei dat het goed was!!! We kwamen daar binnen en ook de sfeer die er hing de zelfde als de vorige keer, niets aan de hand. Echt eng dat je gevoel het zo mis kan hebben. Ik ga altijd op mijn gevoel af en nog nooit heeft mijn gevoel me in de steek gelaten maar nu wel en ook heel hard. Ik denk echt dat dat mens schizofreen is! Snappen we het allemaal nog? Ben blij dat ik het met jullie kan delen.
anica, jeeeeeeeeeeetje vreselijk dit gewoon! sorry hoor..maar wat erg zeg, gelukkgi hebben jullie hem terug!!!!!!!!! nu is het natuurlijk helemaal moeilijk iemand nog te vertrouwen...wnat ik neem aan dat je hem alsnog graag wilt herplaatsen? pff nou probeer maar wat te slapen!
Wat een verhaal zeg, idioten!!! Wil je hem nog steeds herplaatsen? Misschien een idee om dat dan te doen via een rottweilerforum ipv marktplaats?
goede morgen! heerlijk mn huisje is al schoon! hangt nog een was aan de drooglijn...alleen btj vouwen en strijk voor vanavond...tis klote weer, wilde naar de speeltuin, maar die is nat! mss alleen ergens even voetballen met hem
@anica, graag gedaan!! @san, succes bij de KA! @faf, vanmiddag zonnetje als het goed is! @hier, ons aan het klaar maken gaan zo op kraambezoek! moet alleen nog een kadootje verzinnen vind dat zo moeilijk voor een 2e kindje, 1e is net zo oud als alyss en nu heeft ze dus een 2e jongetje dus alles van de 1e kan ze nu weer gebruiken dus ja wat moet je dan nog halen he
goeiemorgen! @anica jeetje dat mens is echt gek! wat een verhaal. hier goed geslapen tot 7.45 was alleen vergeten sam het broekje aan te doen dus die was nat, dus lekker onder de douche geweest vanmorgen. verder de bedden enzo verschoont en wat opgeruimd, nu ff koffie en dan de was ophangen en ff naar de winkel! fijne dag!
@herplaatsen ja wil het nog steeds maar wel met een groot aantal voorwaarden, denk dat het heel moeilijk word, het was al moeilijk om hun te vinden. Ik denk dat het misschien nog wel een jaar duurd voor we iets vinden Rottweiler forum staat hij al ook op andere flora's is hij te vinden. @silver veel plezier! @fafje hier geen regen gisteren ook al niet, en lekker bezig na al alles schoon, moet nog beginnen Door de stress van gisteren loop mijn hele planning achter, de vieze was roept, ik moet naar de AH en de Aldi, het huis moet ook gepoetst bah zo geen zin.
ff gekopierd van FB: Nou in tegenstelling tot de vorige gesprekken, deze keer wel een GOED gesprek gehad met de kinderarts! Voorlopig doorgaan met de preventieve AB en over een jaar weer onderzoek met contrast om te zien hoe het er dan voor staat. En in de tussentijd word ze goed in de gaten gehouden.. @anica ja ik dacht misschien heb je hem alleen op mp staan..
sandraske: fijn dat je vandaag wel een goed gesprek hebt gehad! anica: jeetje wat een verhaal zeg... rest: sorry dat ik zo afwezig ben... voel me op dit moment niet zo happy... denk dat ik gewoon erg moe ben... tot later!
@sandraske fijn dat je een goed gesprek hebt gehad met de kinderarts en dat rienke goed in de gaten word gehouden. hier net lekker ff naar de winkel gelopen, was 2 weken dicht vanwege verbouwen! nu open en echt mooie winkel weer en hoe blij kan je zijn dat de winkel weer open is
@san, fijn dat het gesprek goed ging! @laetitia, rustig aan doen! @elsie, hier was AH ook 2 weken dicht, maar nu ook weer geopend en wat ben ik blij zeg haha @hier, ongi is er nog steeds, oh bedenk me dat ik dan weer nieuwe banner moet!
sandraske, jeetje nou wat een opluchting een goed gesprek! zijn al je vragen beantwoord? elsie, haah dus je kan weer lopend winkelen hihi leatitia, lekker rustig aan doen vandaag heh, is je moeder er nog? anica, pff nou wat een ellende, al ben ik blij voor je dat je er zo snel achter bent!!! silver, ja balen joh, voel je je ook ehct irritant ongi, heb je er veel last van? @hier, had ineens vanochtend een inkakker, moest even op bed liggen, mirza was gewoon aan het spelen en kwam vaak bij me o bed, ik viel vaak weg...pff...wat erg die vermoeidheid...maar ik ben er achter dat het dus ook nog es door dat magnesium gebrek kan komen, dus MOET echt die pillen gaan halen! tis maar rotweer vind ik...denk straks even wandelingetje maken met kleintje
@fafje ja vind ik heerlijk hoor! ff lekker lopend wat dingetjes halen. de grote boodschappen doe ik op maandag gewoon met de auto, maar voor brood ga ik daarheen en als ik wat vergeten ben. ik heb ook een hele tijd magnesium pillen gebruikt, hielp wel goed hier
Mijn mama is vanmiddag vertrokken. Ze is met mijn vader naar the Passion in Rotterdam. En alst goed is zijn we vanaf morgen of anders zaterdag. En dan gaan we maandag weer naar huis. Alleen vertrekt manlief dan op maandagavond naar Frankrijk voor 4 dagen.. (voor zijn werk.. dat kregen we net voor de lunch te horen).. dus is wel ff omschakelen... pffff
@fafje ja alle vragen beantwoord! @elsie heerlijk toch lekker te voet boodschappen doen! @laetitia dat wordt aanpoten dan volgende week zonder man @hier, ben een cake aan het bakken