jurkjes, rokjes, shirtjes voor de zomer maar ik heb een aparte smaak denk ik want er staat niet echt iets tussen.. Wel twee keer een bod gedaan op kleertjes van Billy en Lilly.. Huisarts heeft ook teruggebeld inmiddels, ze heeft overlegd met de kinderarts. Er is gehandeld volgens protocol maar nu ze weer blaasontsteking heeft, moeten we toch terugkomen voor verder onderzoek.. En als de koorts morgen niet gezakt is, moet ik de huisarts bellen want dan slaat de ab toch niet aan..
@fafje, nee das lekker wakker worden , en ja dat zou inderdaad kunnen dat je dan je man op zijn werk afzet maar is dat niet ingewikkeld straks met 2 kinderen want dan zal je ze wakker moeten maken denk ik of niet? en inderdaad spannend zeg van je nichtje, lijkt me wel een geweldig mooi land! gaat ze in een hotel of? @sandraske, jeetje meid wat een gedoe, snap dat je hier gigantisch van baalt, zou ik ook doen, zeker omdat ze nog zo jong is wat voor onderzoeken gaan ze nu doen of weet je dat niet?
silver, nou vanaf mei gaat mn man bij zn 2e baan fulltime aan de slag en dat zijn "normale tijden" ...tis ook lekek rin het centrum dan ...zou ook later op de dag kunnen gaan met openbaar vervoer...en da auto pakken...ligt er natuurlijk aan waarvoor je em nodig hebt..maar zou het wel makkelijk vinden..maarja joh ik praat oevr ene jaar
@ fafje dat zijn leuke plannen. Ik wil ook best rijbewijs.. Maar van het rijlessen doen dat idee schiet ik al in de stress... Luca weer opgehaald van PSZ en helemaal nat geregend. Bah! Er was smarties getrakteerd, nou ja zo'n buisje. Luca had t natuurlijk helemaal opgegeten. Ik ben daar best wel tegen, waarom niet gewoon een klein doosje? Ik ben volgens mij best wel een zonnatura moeder.😜 ik begrijp niet waarom er van dat chocolade snoep moet worden gegeven in zo'n hoeveelheid.. Maar ja. @ sandraske meid ik leef mee. Wat een gedoe! Sterkte met wachten en onderzoeken en alles.
@fafje, oh dan heb je nog even om over na te denken haha, was het wel gezellig trouwens vanmorgen? @sanna, gatsie ik heb ook echt een hekel aan regen, verder maakt het weer mij niet zo uit maar regen? bah! dan doe ik met je mee hoor, ik hou daar ook niet van, waarom smarties? en geen rozijntjes? ik maak mijn meisje waarschijnlijk onwijs blij met smarties maar zolang ze nog tevreden is met rozijntjes, soepstengels en crackers zie ik het nut niet, maar goed ze gaat dan ook nog niet naar psz waar traktaties worden uitgedeeld dus dat maakt natuurlijk wel een verschil, theoretisch gezien weet ze niet beter over half jaartje zal dat wel anders zijn
@ silver hoe oud is je dochter? Luca kreeg tot zijn 2 de vrijwel niets met suiker, alleen bijn anderen. En nu thuis nog steeds geen chocolade of zo. Hij vindt alles lekker, maar rozijntjes net zo lief als iets anders. Ik vind dat altijd wek moeilijke dingen. Maar je voorkomt het niet hè? Ik had lekker zelf cakejes gebakken voor luca's verjaardag, maar ja....ik werk ook niet! 😜 dus heb natuurlijk alle tijd!
haha! Hier ook een 'zonnatura-moeder'! Ik vind het echt onzin om een klein kindje al aan allerlei zoetigheid te laten wennen. Ik laat mijn zoontje wel steeds vaker ergens een hapje van proeven, maar inderdaad, zolang hij nog helemaal blij is met soepstengel oid, houden we het daar mooi bij!
hier mag ze ook regelmatig proeven hoor, toevallig vorige week een koekje met suiker erop (weet even niet hoe ze heten) ze nam 1 hapje en zei mjamm ja ja, ik wilde haar nog een hapje geven mar nee mevrouw pakt haar eigen koekje (soepstengel) wijst naar mijn koekje en zegt mama wijst naar haar eigen koekje en zegt ... (naam) dus onmdanks de suiker en het beetje chocola wat erop zat vond ze het niet eens bijzonder, vorige week ook koekjes gebakken en tijdje terug cakejes maar beide kan ik zelf opeten in de avond want ze vind er niets aan ze is nu 21 mnd
ik ben dan geen echte die hard zonnatura mama, maar wel flink tegen teveel onnodige zoetigheden! ik leng echt alles aan, crackers, rijstewafeltjes en soepstengels en hooguti een liga zijn hier de tussendorotjes..ontbijtkoek mag dan weer wel.. chocola vind ik ook een lastige, ik had pure hagelslag gehaald, voor mezelf..en mirza kwam "proeven," hij vond het zooo vies..leek wel..dus ik was allang blij hihih... aaals het dan chocola is vind ik puur wel het beste... wij eten zelf amper iets bij de koffie, en chocola komt heir pas na zijn bedtijd te voor schijn, idem chips...hij krijgt wle zn goodie chips soms...vind ie heerlijk..ach lekker laten kraken..en laatste op ee verjaardag mocht ie een paar paprika chipjes...stond op tafel... Maar smarties vind ik idd ehct zooo...tja..."inspiratieloos" hahaha...ik bedoel er zijn zoveel andere dingen.. ben beeiuwd hoe het mij zal vergaan als M naar de psz gaat!...maart volgend jaar is het zover
@ silver, dat herken ik wel ja! Het gaat wel over hoor! Opeens wint de zoetere smaak of de leuke kleur het van de simpelere koekjes. @ Anna ja dat vind ik dus ook, maar het is wel moeilijk hoor om vol te houden. Ik kan zelf niet tegen suiker en koemelk, dus voor luca is het wel altijd normaal om dingen van mama niet te mogen en dat mama ook niets van hem eet. Hoewel hij soms heeeeel graag wil delen met me en dan doe ik alsof, want het is natuurlijk heel Lief dat hij wil delen. Dus ik eet wel chocola zonder suiker en hij eet dan zijn koekje, dat snapt hij omdat het zo hoort. Dat is wel prettig. Maar omdat ik zelf zo slecht reageer op suiker, heb ik erook moeite mee het aan hem te geven. Hoe goed is het voor een kind als ik er al zo'n last van heb? Dus ik heb zoiets alles met mate. Dat kan nooit verkeerd zijn.
@ fafje Aah over een jaar alweer! Ik lees vaker over die goodies waar koop je die? Lijkt me wel wat, maar ken het totaal niet, terwijl ik dus wekelijks in de reformwinkel kom, haha!
inderdaad inspiratieloos haha, wat dat betreft ben ik wel een echte knutselmama, vind het heerlijk om te freubelen en gelukkig dochterlief ook dat scheelt, ook met fruit kun je hele leuke dingetjes maken, maar ja uit ervaring van mijn nichtjes word de helft niet eens opgegeten omdat ze het niet lusten dan heb ik het niet over 1 fruitsoort maar echt over gezichtje van appel, mandarijnen handjes, en peren kuifje om maar zo te zeggen maar het gaat er bij de helft niet in, lijkt haast wel of het alleen maar een goede trakatie is zolang er zoetigheid inzit, erg zonde maar het is nou eenmaal zo, toen ik nog op school zat waren er van de 20 kinderen hooguit 5 die met kant en klaar snoep aan kwamen zetten en de rest van de mama's hadden er echt werk van gemaakt, nu weet ikw el dat niet iedereen de tijd heeft om dit soort aparte traktaties te maken maar het is wel zonde al zeg ik het zelf
de mijne vind het maar niets, had zo'n gratis proefverpakking gekregen maar ze moet er niets van hebben, je vind ze overigens in de supermarkt bij de potjesvoeding
uhm bij ah en c1000 en jumbo verkoopt het ook, is bio merk...wel leuk hoor...dus kaas chipjes of wortelchips zonder zout.. en weetje wat het is, suiekr oke..maar geraffineerde suiekrs zijn voor neimand goed...en vaak weet ook nie iedereen hoeveel suiker siets nou werkelijk bevat.. stiefozon wa smet zn moeder naar de dietist geweest, hij drintk 2 pakjes wicky per dag...heeftd ie vrouw even evrteld dat er 5 suikerklontjes in 1 pakje zitten!!!...tis gewoon mega veel... ik blijf diksap gewoon geven zolang het kan, ik zie de moeite ook niet zo, zo'n beker is zo gevuld...
dat geloof ik ook zeker wel wij kregen vroeger alles met mate en het was gewoon standaard 1 snoepje tussen de middag na de lunch en 1 als we uit school kwamen, we hebben nooit gezeurd om meer of wat dan ook, hopelijk lukt mij dit ook net als mijn moeder
absoluut! kleine moeite inderdaad, hier drinkt ze water en 1x per dag een bekertje met diksap en daar is ze gelukkig nog tevreden mee, als manlief thuis is dan vraagt ze weer om diksap maar dat is een andere reden want papa neemt het niet zo nauw met een bodempje
@suikers rienke heeft liever een cracker met smeerkaas dan een koekje.. ik laat haar s middads kiezen tussen een cracker en een koekje en 9 vd 10 keer pakt ze de cracker.. Vorige week had een kindje op kdv getrakteerd, een volle zak snoep! Echt niet normaal maar gelukkig is dat pas de eerste keer, meestal wordt er fruit of hooguit rozijntjes getrakteerd. Rienke krigt wel af en toe zo'n knijpdanoontje maar echt niet iedere dag.. @goodies ik heb weleens de kaasvariant, die wortel geeft echt mega af.. @hier koorts liep weer hoog op dus gelijl een diclofinac gegeven, geven nu pcm afgewisseld.met dyclofinacom de vier uur om koortspiek te voorkomen..(dat wordt wekker zetten vannacht) @onderzoeken, geen idee wat ze gaan doen!
@vroeger, ik ben ook totaal niet opgevoed met snoep en chips...in de zin van , dat het normaal was...ik vind zolang het gezien wordt als ee echte traktatie is er niks mis mee.. Er stond altijd een snoeppot en na school mocht ik een snoepje of 2...maar eerst even een boterhammetje...nou en dna avondeten...na het eten thee met een koekje ofzo...en dan geen onwijze zoete wafels of roze koeken, maar gewoone en bisquitje...en soms een stroopwafel ofzo..nou heelrijk, kon er ehct van genieten! zo wil ik het mn kid sook meegeven!
ja hier krijg tmn zoontje ook knijpkwark zo af en toe..maar omdat zn zuivel inname nogal moeizaam gaat...ik gaf eerst optimel, nou wist niet dat dara aspartaam in zat, gelijk mee gestopt...! nu drintk ie wel gelukkig melk met diksap.. op zich vind ik het niet erg als hij zoete zuivel kirjgt, en dan bedoel ik..een toetje is een toetje...dat is vind ik geen probleem...als ie wat ouder is...maar ik wil wel dat ie gewoon yoghurt of kwark zonder iets erin waardeerd...en gelukkg is dat nog steeds zo!...sommige mensen lusten alleen yoghurt met suiker, en dat vind ikd an weer onzin